Inlägg från: EnBlivandeWestring |Visa alla inlägg
  • EnBlivandeWestring

BIM Augusti <3

pebles skrev 2018-08-12 07:14:58 följande:

Tog ett test idag. Tänkte först att nä inte gravid men sen såg jag ett svagt streck...så nu vet jag inte vad jag ska tänka...

Jag tycker onekligen att teststrecket är ljusrosa
    Kärlek till er
  • EnBlivandeWestring
    AngelicaB skrev 2018-08-12 21:30:23 följande:

Hejhopp!

Är de någon som vill kika på dessa tester? Börjat försöka igen efter MA. Har testat i två dagar, den översta är från igår, lördag, de andra två är från idag, söndag. De ena från imorse ock de understa från ca 18. Är det sista positivt eller kan se bli starkare än de? Tack på förhand! :D

Nedersta är superpositivt. Äl inom 24-48 timmar :)
    Kärlek till er
  • EnBlivandeWestring
    AngelicaB skrev 2018-08-12 21:30:23 följande:

Hejhopp!

Är de någon som vill kika på dessa tester? Börjat försöka igen efter MA. Har testat i två dagar, den översta är från igår, lördag, de andra två är från idag, söndag. De ena från imorse ock de understa från ca 18. Är det sista positivt eller kan se bli starkare än de? Tack på förhand! :D

Nedersta är superpositivt. Äl inom 24-48 timmar :)
    Kärlek till er
  • EnBlivandeWestring

Nehe, det var inte alls det mens. Mellanblödning?

Slutade på cerazette för lite mer än 2 veckor sen och sen testat med älstickor sen 31/7 men inget starkt streck än. Ingen aning om Bim med andra Ord men ska i alla fall på samtal med min gamla bm på onsdag

Kärlek till er
  • EnBlivandeWestring
    mammatill2boys skrev 2018-08-13 16:38:15 följande:
    Inne på 6.e veckan med blödningar, bruna flytningar efter att ha slutat med cerazette för 8 veckor sen. Hade min första ÄL för snart 2 veckor.

Stackare. Dock skönt att höra att man fortfarande kan få äl trots mellanblödningar. Är dock rädd att man ska kunna blöda ut ett befruktat ägg i så fall för har ingen aning om hur det går till efter pillerstopp. Har använt mirena innan och blev gravid innan att jag ens hunnit få hem äl-stickorna.

Hur vet du att du hade äl?

Kärlek till er
  • EnBlivandeWestring
    mammatill2boys skrev 2018-08-13 17:50:04 följande:

Jag var pratat med gyn och man kan bli gravid trots att man har bruna flytningar eller blödningar.

Jag vet att jag hade ÄL för jag testar med ÄL-stickor plus att jag kände det nån dagar innan, får ganska ont.

Men känns tyvärr hopplöst just nu.. tror inte jag är

Gravid. Har ont i brösten och i äggstockarna så antar att mens är på gång. Dock glömt hur det känns då jag inte haft mens under de 7 åren jag ätit cerazette. Ska till gyn på onsdag så får väl se om allt står rätt till nu efter pillerstopp.

Ah okej det känns ju skönt att läsa i alla fall. Har du testat med stickor sen dagen du slutade då eller?

Här har det i stort sätt bara varit stänkblödningar srn torrt och någon enstaka vattnig och ibland gräddig flytning och nu rött om jag kollar med fingret men behövs inte ens trosskydd. Sorry om det är för detaljerat

Håller tummarna för att du plussar även om det känns som det gör. Det första gravidsymptomet jag kände när jag väntade sonen var fruktansvärd smärta i brösten (kunde inte ha bh och knappt slapp tröja på mig)
    Kärlek till er
  • EnBlivandeWestring
    mammatill2boys skrev 2018-08-13 19:35:29 följande:
    Jag började att testa ungefär 2 veckor efter att jag slutat med pillerna.. testade med ett gravtest igår men det va på eftermiddagen och på bim -4, negativt.

Jag kan inte minnas att jag hade så ont dom du beskriver mina två andra graviditeter, det mest ilar i brösten nu. Mina symptom förra gångerna har varit att jag känt mig bakfull men det har varit senare då dom inte va planerade så kände aldrig efter. Det är 8 år sen jag va gravid sist så svårt att minnas. Jag hoppas oxå att det blir ett plus med känns tyvärr inte så:(
    Ah okej så du testade 4 veckor blankt innan du plussade på äl? Testade du en eller två gånger om dagen? Är så rädd att missa äl
    Kärlek till er
  • EnBlivandeWestring
    mammatill2boys skrev 2018-08-13 20:53:09 följande:
    Jag har aldrig haft blanka, har alltid haft ett streck men inte ett lika starkt som kontrollstrecket, det hade jag bara en gång och det va då det va positivt. Testade en gång om dagen på eftermiddagen. Det ska räcka att testa en gång men är man osäker så kan man ju testa eftermiddag och kväll kanske. Tror det är svårt att missa då det oftast blir en liten stegring dagen/dagarna innan. Mitt började bli starkare två dagar innan positivt.

Vilket märke körde du med? 

Jag får inte heller helt blanka men bara mindre stegringar (som att jag har mer eller mindre koncentrerat)

Kärlek till er
  • EnBlivandeWestring
    Alllleee skrev 2018-08-14 10:58:22 följande:

Har någon samma problem som jag? Text lite högre upp!

Hur beräknade du äl? 

Har du kanske PCO?

Kärlek till er
Svar på tråden BIM Augusti <3