• 1312

BIM Augusti <3

Jag hoppar in i tråden!

Har dock helt slutat att räkna ut bim då det har tagit över mitt liv de senaste 9-10 månaderna...

Men har bim någongång denna veckan. Ganska snart tror jag pga att jag varit så galet irriterad de senaste 3 dagarna.

Jag brukar alltid få humörsvängningar innan mens men jösses.. dessa tre dagar har jag varit ett monster. Försöker hålla det inom mig men det tar över min kropp... aldrig känt något liknande.

Men nu känner jag en liten liten känsla i magen som förmodligen kommer leda till min vanliga mensvärk...

Så en liten del av mig hoppas fortfarande men samtidigt känns det som om det bara är mensen som är påväg..

Vi har iaf haft sex varannan till var tredje dag hela månaden så nu ska jag försöka att inte bli för negativ och istället bara låta veckan gå och alltså låta tiden utvisa.

Så kul att få se så många av er plussa!

• 1312

Hjälp.. nu har jag fått synliga blodådror på brösten... kan det vara så att jag faktiskt vågar hoppas denna gången?.. eller inbillar jag mig bara som vanligt?

• 1312

Åh... ska man våga testa redan nu?

Vet ju inte riktigt när bim är men den borde vara antingen idag eller inom 3-4 dagar. Så typ äl+10 till äl+14 är jag på idag..

Kanske inte smart att ta ett test nu på kvällstid när jag kanske inte ens passerat bim? Behöver snart kissa så isåfall får det ske snart. Haha.

Vad tycker ni?

• 1312
    Timal89 skrev 2018-08-20 18:26:47 följande:

Våga testa! Om du inte kissat på ett par timmar så tycker jag du ska våga testa!!! :)

Ps: bara jag Som är sjukt less på scrolla på fl varje gång för att se vart man ska börja läsa? Varför finns det ingen familjeliv-app??!

Åh nu har sambon maten färdig, håller mig nog och testar efteråt... om jag vågar!
  • 1312

Ne testet var negativt.. då är det ingen idé att jag hoppas mer denna månaden..

Nästa månaden så har det gått ett år sedan jag slutade med p-piller och vi började försöka..

• 1312
    Jagerika skrev 2018-08-20 20:08:32 följande:

Vet precis hur du känner, började försöka 3 månader efter dig, alltså blir september 9 månaden. Så himla ledsamt! Vet dock inte om jag är gravid denna månaden än, Bim på fredag men det känns inte sådär kul som i början längre :/

Ne fy nu är det bara ångest och jag vågar inte längre känna hopp inför varje bim... var några månader nu i sommar som jag faktiskt kunde släppa pressen lite men nu när jah känt symptom denna månaden så kom hoppet tillbaka vare sig jag ville eller inte..

Jag håller alla tummar för dig!
  • 1312
    Emsopemso skrev 2018-08-20 20:31:41 följande:

Hej alla, jag försöker hålla mig undan å inte bli så berörd och "stressad" men så fort ÄL och BIM närmar sig då hänger jag allt här å läser allt <3

Blir så glad över alla plus augusti fört med sig till er, och blir lika ledsen över all icke beräknad mens, mf's och sådant :(

Jag håller med dig -jagerika. Det är fan inte kul längre. Försökt över ett år. Ska väl ta tag i att söka hjälp snart men nånting inom mig säger alltid " bara ett försök själva till nu" .

Ursäkta mitt gnäll. Snart måste plusset konma för oss alla känner jag ! Kärlek till er! <3

Fy vad tråkigt att vi är så många som har försökt i ungefär ett år nu... att det kan vara en så olidlig väntan trodde jag aldrig... Jag har ju som sagt försökt i ett år nästa månad men känner också att vi inte kommer söka hjälp redan då... känns som om vi bör försöka året ut för att verkligen ge det en chans.

Jag håller verkligen tummarna för dig och sök hjälp när du känner dig redo för det!
  • 1312

Hej alla, jag försöker hålla mig undan å inte bli så berörd och "stressad" men så fort ÄL och BIM närmar sig då hänger jag allt här å läser allt <3

Blir så glad över alla plus augusti fört med sig till er, och blir lika ledsen över all icke beräknad mens, mf's och sådant :(

Jag håller med dig -jagerika. Det är fan inte kul längre. Försökt över ett år. Ska väl ta tag i att söka hjälp snart men nånting inom mig säger alltid " bara ett försök själva till nu" .

Ursäkta mitt gnäll. Snart måste plusset konma för oss alla känner jag ! Kärlek till er! <3

Fy vad tråkigt att vi är så många som har försökt i ungefär ett år nu... att det kan vara en så olidlig väntan trodde jag aldrig... Jag har ju som sagt försökt i ett år nästa månad men känner också att vi inte kommer söka hjälp redan då... känns som om vi bör försöka året ut för att verkligen ge det en chans.

Jag håller verkligen tummarna för dig och sök hjälp när du känner dig redo för det!
  • 1312

• 1312

Nu tyckte även sambon att blodådrorna på mina bröst blivit mycket tydligare, fortfarande ingen mens men som sagt, bim kan vara allt från i måndags tills på söndag så än vill jag inte testa igen..

Jag håller verkligen tummarna för oss alla!

• 1312

Alltså åh vilken babyrusch! Så kul att så många av er plussar!

Jag måste bara säga att mitt hopp faktiskt är påväg tillbaka... ingen mens än, extremt ömma bröst, tydliga blodådror på brösten, dom har växt massor, jag har haft en konstig känsla i magen och har lätt för att bli irriterad. Detta har ju hållt i sig i en vecka nu!

På söndag testar jag om mensen håller sig borta

• 1312
    maria1992 skrev 2018-08-24 11:21:06 följande:

Är på Bim-6 idag.. 

Någon mer som har liknande symtom? 

- HUNGER (är supersmal och aldrig hungrig) Kan äta hur myk som helst. 

- Uppsvälld- i och med jag är smal ser jag gravid ut haha. 

- drar nere i magen 

- ARG- extremt arg nu i 4 dagar. Inom mig kokar jag av ilska. Vet ej varför 

Någon mer med liknande symtom?

Kokar inom mig också av ilska och irritation! Idag känns det dock bättre. Sån pms har jag aldrig haft så hoppas att det betyder något..
  • 1312

Alltså hur kan det vara lika jobbigt varje gång testet är negativt?... Började känna mig så säker på att jag skulle få positivt idag..

Ingen mens än men känns kört nu..

Usch jag avskyr det här..

• 1312
    Emsopemso skrev 2018-08-24 19:43:42 följande:

Det är jobbigt. Jävligt och orättvist! ._.

Hoppas ditt plus kommer snart ändå <3

Ja fy.. men men, bara att vara ledsen en stund och sen låta dagarna gå och se om mensen kommer..

Tack!
  • 1312
    Lola90 skrev 2018-08-24 19:58:57 följande:

Förstår din känsa! Man blir så jäkla ledsen, sedan försöker man vara positiv att nästa gång ska det bli ett plus!! Håll hoppet öppe!! Hur många gånher har ni försökt?

11 gånger... och jag har verkligen fasat för att se ett negativt test just denna gången.. känns så otroligt jobbigt att nästa månad har vi försökt ett år..
  • 1312
    Lola90 skrev 2018-08-24 20:42:36 följande:

Förstår verkligen att det könns så, det är så orättvist! Men sedan så skrivs det överallt att det tar ett år...

Ja det verkar ju vara vanligare än man tror att det tar så lång tid..

Hur länge har du försökt?
  • 1312

Jaha nu kom mensen... vad trött jag blir..

Nu går jag in i bim september och mot vårt 12 försök...

• 1312
    Jagerika skrev 2018-08-25 14:06:59 följande:

Fy vad tråkigt :( blev verkligen ledsen av att se ditt inlägg, och det är samma för mig, negativt test och är nu BIM+1 men känner mensen är på gång :/

Åh.. varför ska det vara så svårt?..

Känns skönt att ha er att skriva med här iaf <3

Håller hoppet uppe för dig in i det sista, annars ses vi i septembertråden!
Svar på tråden BIM Augusti <3