• Lycklig37

BIM Augusti <3

Jag och min man planerar barn. Har preckis haft ägglossning och vi har jobbat på. Min menstruation kommer om 9 dagar men vi hoppas på att den uteblir och vi får ett pluss. Vi har nu försökt ett par gånger att bli gravida. Jag är 37 år och min man 36år. Vet att det kan ta lite tid så vi får bara slappna av och ta det som det kommer. Någon annan som är i min ålder som planerar barn?

• Lycklig37
    babytjejen skrev 2018-08-18 13:21:13 följande:

Jag fyller 39 o mannen är 37...har ett barn på 5 o ett halvt..försökt få ett syskon i över tre år, blev gravid men fick tyvärr MA I april...fjärde försöket, fick utslag på clearblues ältest idag så mitt uppe i försöket...

Lycka till denna gången. Och beklagar verkligen missfallet.
  • Lycklig37
    NiMi12 skrev 2018-08-18 15:21:17 följande:

Jag är 39 år och min sambo 33 år. Han har ett barn sen ett tidigare förhållande, men jag har inga. Hade mf förra månaden i vecka 5. Äl förra helgen så väntar på BIM som borde vara på fredag :)

Håller tummarna för er :)

Håller tummarna för ett plus för er.
  • Lycklig37

Ska ha menstruation på måndag den 27/8 hoppas innerligt att den uteblir. Min mage brukar vara svullen vid denna tid men är inte svullen alls och har inte samma värk som jag brukar ha dagarna innan mens. Mina bröst ömmar och jag känner mig febrig. Min kropp är inte som den brukar vara. Har lätt illamående till och från. Vaknar på natten och det känns som jag brinner inuti av värmen.

Det är lite små värk som kommer och det bubblar lite i äggstockarna sen försvinner det. Brösten ömmar lite.

Vill inte ta gravtest än väntar hellre till utebliven menstruation.

Någon som har liknande symtom? Eller någon som är gravid som hade dessa symtom?

• Lycklig37
    Honsomlängtar skrev 2018-08-24 14:46:35 följande:

Har precis likadant som dig och bim på söndag. Men vågar knappt hoppas för mycket för är rädd att bli besviken

Ja man blir så besviken om man inte är gravid. Jag tog temperatur på mig själv idag. Jag hade 37 grader. Har läst att det är vanligt med högre temperatur när man är gravid. Vi får hoppas att vi är gravida håller tummarna för er.
  • Lycklig37

Vaknade nu på morgonen har molande värk i äggstockarna och känner mig öm i svanken. Tog tempen har 37.4 i temp.känns som jag har feber Åt preckis men mår illa varken kaffe eller smörgås smakar gott. Känner mig helt slut.

Ska ha menstruation på måndag vi hoppas såklart att den uteblir. Min mage brukar vara svullen vid ägglossning fram till menstruationen denna månad är magen platt. Jag skulle kunna göra ett test det ligger ett hemma men jag är för feg haha. Väntar och ser om tant röd kommer på måndag uteblir den så gör jag ett test. Vilken lycka om vi äntligen lyckats bli gravida jag och min älskade man.

• Lycklig37

Har Bim imorgon. Har varit väldigt trött ett öar dagar. Har lite molvärk i äggstockarna till och från. Illamående och tog tempen imorse 37.1. Är ovanligt varm och det känns som jag brinner inuti till och från. Haft lite som pirr i äggstockarna med.Brukar ha en svullen mage hela tiden under ägglossning och ändå fram till mensen men det är jag inte nu. Och värken jag har är också kraftigare när jag väntar mensen. Jag och min man hoppas på ett plus. Jag vill vänta med att ta gravtestet om inte mensen kommer imorgon. Vem vet kroppen kan spela ett spratt och man kan ju inbilla sig saker för man vill ju så gärna vara gravid. Håll tummarna för oss.

• Lycklig37

Idag ska min mens komma har jag tur så uteblir den. Jag vaknade inatt med att det värkte i högra äggstocken. Det slutade värka. Sen högg det till igen. Nu på morgonen känner jag mig febrig som jag gjort de senaste dagarna. Jag brukar alltid vara uppsvälld på magen innan och under mens men den är platt nu vilket aldrig har hänt. Jag mår lite lätt illa och har ont i svanken.Har lite brännande molande värk i äggstockarna men inte så kraftigt som jag brukar ha innan mens och under mens. Jag undrar nu jag har inga direkt vita tjocka flytningar måste man ha det innan man får sin mens? Har heller inte märkt av någon nidblödning måste man få en blödning? Om man är gravid asså. De senaste dagarna har jag varit extremt trött också och haft spänningshuvudvärk. Vi hoppas på ett plus på stickan. Jag väntar att ta testet ifall mens uteblir. Men visst låter det som chansen finns att vi är gravida. Vilken lycka om fallet är så.

• Lycklig37

Ska ha min mens idag men den här inte kommit än. Humöret är inte på topp heller när älskling klappar på mig blir jag irriterad.Mår smått illa och har ont i brösten. Det här gjort lite ont i äggstockarna under dagen så orolig att mensen kommer. Har en temp på 37.4. Känner mig varm i kroppen. Vi önskar så att vi får ett plus nu. Vi väntar ett par dagar till eftersom mensen kan vara sen. Men den här max varit en dag sen tidigare. Och det känns inte som jag kommer få mensen. Håll tummarna för oss.

• Lycklig37
    Novis1991 skrev 2018-08-27 22:52:56 följande:

Då är vi i samma sits. Jag har dock varit upp till tre dagar sen tidigare så väntar åtminstone fyra innan det blir ett test. Hoppas hoppas!! :)

Missad mens igår och inget än. Har svårt att sova. Vaknade av illamående. Känns som magen töjer ut sig på sidorna liksom svårt att förklara. Och jag har sjukdomskånsla och är väldigt känslig. Jag väntar också med test är så rädd att få negativt då gråter jag ihjäl mig. Känns som det är för tidigt att ta test. Jag har läst om nidblödning och även tjocka flytningar men jag har inte fått det. Men jag brukar vara torr innan menstruation och ha lite klåda men är varken torr eller har klåda vilket är jätte skönt att slippa. Känns bra med någon i samma sits vi får följas åt. Lycka till nu håller tummarna för er.
  • Lycklig37
    höstlöv123 skrev 2018-08-28 10:35:49 följande:

Hej,

Jag har BIM på torsdag 30/8 tror jag, enligt Flo.

Imorse gjorde jag ett test, men Jag vet inte om det är min hjärna som projicerar ett svagt svagt streck, eller om det faktiskt är ett svagt streck där?

Bifogar en bild.

Ser också strecket. Köp ett clairblue digitalt och testa med.
  • Lycklig37
    Novis1991 skrev 2018-08-28 16:47:11 följande:

Då känner jag verkligen igen mig. Har inte än fått mens heller. Har idag känt mig yr. På mig har det dock snarare uppkommit klåda som jag inte brukar ha :?D har inte heller fått varken blödning eller annorlunda flytningar. Fick dock någon droppe brun flytning i toaletten häromdagen.

Jag har fortfarande inte fått någon mens men är bubblig i magen och har lite molande värk i äggstockarna och har gaser nu. Lite smått illamående till och från. Den molande värken blir jag orolig över hoppas verkligen inte att det är mensen som är sen men den här inte varit så här sen tidigare. Jag antecknar allt i en app så jag har stenkoll. Det kan ju varit en nidblödning du fått . Den bruna flygningen kan vara lite torkat blod. Klåda kan man få när man har hormonella förändringar. Vi får hålla tummarna för ett varsit plus. Jag ska ta ett test imorgon bitti om mensen inte dyker upp under kvällen eller natten.vi får uppdatera varandra.
  • Lycklig37
    Honsomlängtar skrev 2018-08-29 06:37:26 följande:

Bim+3 idag blir tokig. Ingen mens ens trots känningar. Provade baby plans graviditetstest nu imorse men negativt, samtidigt kom en konstig genomskinlig gelé klump ut vet ej om de va några konstiga flytningar. Är de någon som de tagit några dagar / någon vecka efter bim för att få positivt, att ni fått negativt innan? Sitter och bara väntar på mensen så man kan försöka nästa gång men blir tokig har illamående och allt.

Min mens skulle komma den 27e i måndags inte kommit än. Jag har testat med clearblue digital veckoindikator det visade negativt. Men jag har många symtom på graviditet. Min menstruation har max varit en dag sen förut. Jag mår väldigt illa idag. Kan det vara så att det inte finns tillräckligt med Hcg i urinen så att en eventuell graviditet inte syns än. Någon som gått igenom liknande? Jag vill ju inte känna att det är kört än eftersom mensen inte kommit.
  • Lycklig37

www.1177.se/Stockholm/Tema/Gravid/Graviditeten/vecka-for-vecka/Graviditetskalender/Gravid-i-vecka-4/

Här står det att det är för tidigt för gravtest jag är 4v plus 2 dagar gravid. Det betyder att fler som testar med tidigt gravtest även kan få fel utslag. Jag håller nu tummarna att vi som testat negativt att mens uteblir och att det helt enkelt är för tidigt att testa för oss. Har även hört att en del kvinnor är låghormonare. Jag har ju åldern med så det kan ta längre tid. Jag är 37 år. Någon annan som är det här inne?

• Lycklig37
    Honsomlängtar skrev 2018-08-29 11:11:09 följande:

Hoppas man e låghormonare då. Man blir ju tokig när mensen blir så sen, har haft max 1 dag då den vart försenad.

Känner mig förkyld och hela kroppen känns varm r sjuk trött om dagarna. Ocu sen mår jag illa efter mat och framåt kvällen.

Ja visst är det jobbigt. Har du tempat med? Min temp ligger på 37.4 har lite högre än vanligt.
  • Lycklig37
    Honsomlängtar skrev 2018-08-29 12:14:00 följande:

Ne har typ aldrig tempat.

Men vet att när jag va yngre så tog de tid innan man såg att jag va gravid för jag märkte aldrig de.

Men börjar få lite starkare mensvärk känningar än vad jag hade innan så mensen kanske kommer nu, isf får jag bita i sura äpplet och försöka igen nästa månad.

Ja man får försöka igen. Man blir så psykist utmattad bara varje gång. Jag har lite molande värk.i.äggstockarna som kommer och går.
  • Lycklig37
    Honsomlängtar skrev 2018-08-29 12:34:59 följande:

Har kommit in dålig cirkel just nu, springer på toan stup i kvarten för att kolla så jag inte börjat blöda. Önskar så mycket att få vårat första barn, blir lite jobbigt samtidigt när sambon börjat hoppas pga mensen e försenad

Jag gör likadant springer och tittar stup i kvarten. Och min man är deppig efter det negativa testet han vill så gärna bli pappa. Jag hoppas vi är gravida och att testet va för tidigt för oss båda vilket är möjligt.
  • Lycklig37
    Honsomlängtar skrev 2018-08-29 13:37:53 följande:

.?? Va ett hjärta

Vad menar du med hjärta?
  • Lycklig37
    Honsomlängtar skrev 2018-08-29 14:10:23 följande:

Håller tummarna för dig, får hoppa till september tråden. Nu kom kramperna och det började blöda :(

Vi ses i septembertråden om jag börjar blöda.

Lycka till i nästa försök. Kram
  • Lycklig37
    Honsomlängtar skrev 2018-08-29 13:52:24 följande:

Texten innan så skrev jag hoppas de jag med och då kom de frågetecken men de va ett hjärta

Ok
Svar på tråden BIM Augusti <3