• obi

BIM Augusti <3

BIM 25 augusti. Har en dotter som snart fyller 1år, den graviditeten kände jag av direkt! Och nu sitter jag här och känner samma symtom, så det kaaanske är igång igen! Vi får se snart :)

(Kände ett ilande i äggledarna igårkväll 14aug och lätt mensvärk har börjat idag).

• obi

Lägger in mig själv ????

BIM LISTAN-

1/8 - soffipropp1987

2/8 - kattblomman

3/8 - Trana123, Jahajaa, Udde, Periksson90

4/8 - Ardnas89, Moall

5/8 - eman303, annzi82,, Lockley, Hjärtat80, tinz

6/8 - skrollan94 Sanfo1, babytjejen, ksrg8887, Solgul

7/8 - Jennib, Neleda, ellie86, missgeting

8/8 - Glädje 5, linb01, novemberregn, Silk-spectre

9/8 - månflicka,

10/8 - Smulis87

11/8 - Tessaloniki, belletristik, majaG Heartbreakdown, Kira16

12/8 - niiskueiti, onlyme86, snorpan91, kstadtjej87

14/8 - Cajsa278, Elsaida

15/8 - lyckligast80, sandrasalazaris, Yemkela ,Silije

16/8 - Blåstjärna, mammatill2boys

17/8 - Roran1, Tiolina

19/8 - Thorax, amne18, Lojjjssan, korvstroganoff

20/8 - Missk37

21/8 - NiniBy

22/8 - EmmalinneaS, Jevi87

23/8 - Ejjami, Barnlängtan90, Skuggviol

24/8- AnonymAB , Grumpycavat , IBS , Jagerika, NiMi

25/8 - Obi

26/8 - Sararebecca, BragoP

28/8 - Issari, Emsodadoda, Sobika, Canary, Rhubarb

29/8 Pahm

30/8 - lindablinda, MammaKA

31/8 Sariiparii, timal89, Esofe

+++++++ PLUS + LISTAN ++++++++

30/7 - Jahajaa ÄL+11 (neg ÄL+9)

30/7 - natalieljung BIM-2

31/7 - Danielsson21 ÄL+11 BIM-4

2/8 - Soffipropp1987 äl+17 bim+1

4/8 - rubie BIM + 2

5/8 - ellie86 ÄL+11 BIM-2

6/8 - Kaijssa

7/8 - missgeting äl +14, Bim +-0, Moall ÄL+17 BIM+3, majaG bim -4, linb01 Bim-1

9/8 - Thorax Äl+8, Bim-10

12/8 - Aqwa93 bim +10

15/8 - JosHed, förväntad BIM 14/8

[/quote]

• obi

Har BIM 25/8 (alltså för tidigt för att testa) men nu har jag inte bara molande värk och stickningar i livmodern.. nu är luktsinnet känsligt och jag är illamående till och från. Fick en kvälvning idag när jag stod i kassan och packade matkassen och känner doften av rått kött (ett paket lövbiff). Jag sa till min man ?kollade du datum på lövbiffen?? den luktade asmycket!!? Han sa att den var okej. Hmm!!

• obi
    elenoresara skrev 2018-08-19 10:38:20 följande:

Bim+2

Mensvärk hela helgen men ingen mens i sikte.

Tog ett test igår vilket visade inte gravid, så troligtvis är det ju inget denna månad utan de får bli nya tag i september.. lycka till alla andra och grattis ni som plussat!!!

På min förra graviditet hade jag mensvärk/molande och även lite andra symtom, samt utebliven mens. Plussade inte förrän BIM+5 med clearblue test.
  • obi
    Jagerika skrev 2018-08-20 07:17:34 följande:

Inatt drömde jag att jag plussade, aldrig gjort förut så var tvungen att testa! Är på ÄL+12 och BIM-4, men negativt test. Är det kört då? :/

Har haft molande värk sedan ÄL och idag har jag lite ont i ryggen också. Ni som plussat, vilka symtom har ni haft?

Det är absolut inte kört! Två gånger har jag plussat (ett tidigt mf och en fullgången graviditet) och båda gångerna fick jag mitt plus 5 dagar EFTER BIM! Låång väntan, jag vet :( Sitter nu och räknar dagar! Har då haft (precis som nu) symtom redan 3-4dagar efter ägglossning. Först molande/ilande i livmodern, sedan humöravängningar, sedan lätt illamående och känsligt luktsinne, sedan ännu mer tydligt molande och kissar oftare. Och en väldigt uppsvälld mage! Just nu har jag alla symtom och dessutom svettats och frysit mycket senaste två nätterna (testat, ingen feber!).

Sålänge din mens inte har kommit så kan det vara en graviditet! Vi får försöka ha tålamod tillsammans :)
  • obi

Grattis till alla som har plussat!! <3

Och styrkekramar till er som inte har plussat! <3

Jag är på BIM idag men ingen mens och har testat negativt. Dagarna går ju så otroooligt långsamt när man är såhär mitt emellan två besked och man vet inte vilket man kommer få vakna upp med imorgon!

Lycka till alla som testar och testar :) håller tummarna för oss!

• obi
    AnonymAB skrev 2018-08-25 14:51:47 följande:

hmm vad ska man tro..

BIM+1 negativt test.

Frussen o svettas om vart annat. illamående ibland. ljusljusbrun flytning på fm.

är det kört för mig denna månaden också?

Jag hade också några nätter nyligen där jag vaknade och frös och svettades! Tog örondroppar mot hörselgångsinflammation då och trodde nått gått snett så ringde 1177. Tanten där frågade vad jag hade i feber, men jag hade ingen feber.. Sen sa hon att det inte hade med örat att göra och ställde tusen frågor om jag hade nån annan sjukdom samtidigt? Efter samtalet googlade jag och det kan va ännu ett symtom på tidig graviditet faktiskt! *hoppas*

Har BIM idag, testat neg. Har inte fått ljusbrun men ljusrosa flytning idag och det kan man få kring den tid mensen SKULLE ha kommit. Hehe ;) *förlåt* hoppas inte mina förhoppningar smittar va sig sä pass att du sedan känner dig lurad om det inte skulle va nått men det är i alla fall inte kört än!
  • obi
    Honsomlängtar skrev 2018-08-28 08:40:30 följande:

Bim+2 idag och ingen mens ännu. Haft mensvärkänningar i en vecka men inget kommer. Har inte mensen kommit till helgen så gör jag test igen. Vågar inte hoppas men vill verkligen. Och nu har sambon börjat hoppas när han ser att mensen verkligen är sen och han är den som intalat mig att inte hoppas för mycket för då blir jag bara besviken

Åh vad fint att ni är två som hoppas! Jag håller tummarna för er <3
  • obi

Bim+3 idag. Jag vet inte.. är det ett svagt streck eller inbillning? Ursäkta oskärpan på bilden men det var bara i den vinkeln som det eventuellt syns ett streck och då blev det så!

Jag vet att jag ska vänta till tidigast Bim+5, för då fick jag plus med dottern.. Men dagarna går ju långsamt och man blir så otålig!
  • obi
    höstlöv123 skrev 2018-08-28 10:35:49 följande:

Hej,

Jag har BIM på torsdag 30/8 tror jag, enligt Flo.

Imorse gjorde jag ett test, men Jag vet inte om det är min hjärna som projicerar ett svagt svagt streck, eller om det faktiskt är ett svagt streck där?

Bifogar en bild.

Jag tycker att jag ser ett supersvagt streck där!
  • obi
    Novis1991 skrev 2018-08-29 18:51:37 följande:

Ok, nu vill jag rådfråga här. Har haft såna otroliga känningar på att vara gravid. Har även skrivit om det här i tråden tidigare. Idag, tre dagar efter beräknad mens, så satt jag på jobbet och känner mensvärken komma. Jag har haft stora problem med mensvärk och även kollat upp detta men det är inget fel, det gör bara förbannat ont. Mensvärken kom men höll inte i sig sådär som den brukar utan liksom kom och gick. Så gick jag på toa och mycket riktigt kom det blod, ganska mycket - så det liksom blev mörkrött i vattnet. Satte in en tampong och kände besvikelsen. Min kollega noterade att jag verkade trött och såg blek ut och då var även mensvärken riktigt jobbig så jag beslutade att gå hem. Väl hemma, efter bussresa och promenad, så mådde jag bättre men la mig i sängen och somnade. Nu, ca 5 timmar senare, vaknar jag och tar ut tampongen. Den var inte välfylld men röd och när jag torkade mig var det bara lite rött. Brukar ha rikliga blödningar så här i början av mensen men nu är det som att det vore sista dagen. Kan det ha varit en nidblödning? Varför var då mensvärken kopplad till det? Är det missfall? Någon som varit med om detta? Mår bra nu men liksom känner som ett bubblande nere i magen, som gaser som bygger upp typ - den känslan.

Jag har igårkväll på BIM+4 också fått klarröd blödning som mens, men något mindre idag. Jag brukar ha riktigt kraftig mensvärk och just nu känner jag faktiskt ingenting.. Så jag vet inte heller tyvärr, kroppen är konstig! Mina test är fortfarande lika svaga så jag tror inte att det är något :( Har du tagit nått test?

Svar på tråden BIM Augusti <3