• Timal89

BIM Augusti <3

Esofe skrev 2018-07-26 18:00:05 följande:

Åh vi har bim samtidigt! Hoppas för oss båda!

tänker ni vänta till bim innan ni tar ett test? :)
  • Timal89

Ni som har bim kommande vecka - har ni känt av några symptom? :)

de enda jag känner annorlunda än tidigare är att hjärtat dunkar tydligt till vänster om naveln. (Men de är inget gravidsymptom..)

Jag vet inte hur lång min cykel är, hade mens 1/7 så tänker testa 8/8 om mensen inte dykt upp =)

• Timal89
    Esofe skrev 2018-07-28 10:29:00 följande:

ÄL+9, BIM-5... Extrema knip i undre delen av magen. Ömma bröst. Smått illamående och uppblåst mage. Beställde graviditetstest igår som kommer i veckan, bim på torsdag... Kom igen veckan, gå snabbt... Otålig...

+1 på knip i nedre delen av magen! Äl + 10 här :)
  • Timal89
    Esofe skrev 2018-07-28 10:51:14 följande:

Ibland kniper det så hårt att jag vill sätta mig ner

Inte riktigt så hårt för mig. Mer som ett knip som när man ätit dålig mat haha om du förstår liknelsen. Har du nån aning vad knipen kan bero på? :)
  • Timal89
    natalieljung skrev 2018-07-28 12:18:25 följande:

Har bim nästa vecka, vet inte om det är något symtom men sen en vecka sen tillbaka så har jag haft problem med magknip & uppsvälld mage / gaser. Vet inte riktigt om det har att göra med att jag är utomlands och maten, men kan inte riktigt koppla det till någon speciell mat.

Sen har jag mensvärk till och från sen kanske 4-5 dagar tillbaka, men kan lika väl vara så att mensen kommer snart :P 

Magknip sen igår em här jag med! Ingen aning om de beror på italienska maten eller att mens är på g eller vad de kan vara. Bara vänta o de =)
  • Timal89
    Udde skrev 2018-07-28 21:21:17 följande:

Magknip och gaser även här. Bim 3/8.

Idag på eftermiddagen drabbades jag också av stora tröttheten som jag känner igen från tidigare graviditeter. Lade mig på soffan när barnen lekte och somnade bums. Brukar inte hända. Men känns lite väl tidigt att vara gravidtrött? Hoppas, hoppas.....

Haha sååå trött jag med. Sovit 6 ggr idag. På 3 bussar och sen vis poolen två gånger o powernap på rummet. Men tror det är värmen :)
  • Timal89

[quote] .

Dock så var det en grej som fick mig att reflektera igår. Jag och min sambo fick orgasm samtidigt när vi hade sex och efteråt så fick jag väldigt ont i livmodern, nästan som mensvärk i kombo med ett sug nedåt typ? Någon som har varit med om detta?[/quote]

Jag brukar oxå kunna känna så efter orgasm ibland!? Som kramp!!!

• Timal89
    Neleda skrev 2018-07-30 10:17:06 följande:

Jag brukar oxå kunna känna så efter orgasm ibland!? Som kramp!!!

Aa men precis! Men det har ingenting att göra med en eventuell graviditet va?[/quote]

Näe, jag har känt de under de senaste 10 åren lite då o då Tybärr..
  • Timal89
    soffipropp1987 skrev 2018-08-01 10:28:56 följande:

Suck, bruna spottings idag, inväntar mens ikväll eller imorgon :(

Same here!!! Så tråkig...
  • Timal89

Flyttar mig själv då mensen kom igår.. är lite avis på alla som plussar :) men bara gjort ett försök än :)

BIM LISTAN-

1/8 - soffipropp1987

2/8 - Esofe, kattblomman, rubie

3/8 - LLW, sariiparii, Trana123, Jahajaa, Udde, Periksson90

4/8 - Ardnas89

5/8 - eman303, annzi82, Elsaida, Lockley, Hjärtat80, sobika, 081119, tinz

6/8 - skrollan94 Sanfo1, babytjejen, ksrg8887

7/8 - Jennib, Neleda, ellie86

8/8 - Glädje 5, linb01, novemberregn

9/8 - månflicka, Canary

11/8 - Tessaloniki, belletristik, majaG

12/8 - niiskueiti, onlyme86

14/8 - Cajsa278, JosHed

15/8 - lyckligast80 sandrasalazaris

16/8 - Blåstjärna, mammatill2boys

17/8 - Roran1, Tiolina

18/8 - Kira16

19/8 - Thorax, amne18

23/8 - Ejjami, Barnlängtan90, BragoP

24/8- AnonymAB , Grumpycavat

28/8 - Issari

30/8 - lindablinda

31/8 timal89

PLUS + LISTAN

30/7 - Jahajaa ÄL+11 (neg ÄL+9)

30/7 - natalieljung BIM-2

31/7 - Danielsson21 ÄL+11 BIM-4

• Timal89
    Trana123 skrev 2018-08-02 20:37:35 följande:

Jag har en fråga/fundering till er som antagligen varit med om mer än mig!

Jag får alltid mens exakt på dag 30, på morgonen när jag vaknar har det jämt kommit, i 2-3 år nu. Jag har BIM imorgon, och i förmiddags började jag blöda, otroligt lite. Blöder fortfarande men väldigt väldigt lite, (dag 1-2 brukar jag alltid blöda extremt och behöver byta tampong varannan timma ungefär, förlåt för info haha) Men idag hade ja i samma tampong 8h å de va inte alls mycket på den, känns som det börjar avta redan?? Vad kan detta va??

Exakt samma här! Fick ?mens? i tisdags men den har fortfarqnde inte kommit igång. Bara spottings (precis så ?mkt spottings? att de krävs en mini tampong. Men ändå knappt nått) fattar inte varför mensen inte kommer igång..?
  • Timal89

Ser att de här många i den här tråden som får små ljusrosa blödningar och att mensen inte riktigt kommer igång. Jag fick samma för 6 dagar sedan - som försvann erter 3 dagar.

Är de vanligt att mensen försvinner eller blir betydligt mindre vissa månader? Har tagit 2 graviditetstest som var väldigt negativa. Blir lite nojjigt att de är pco som spökar. Nån med erfarenhet av samma sak?

• Timal89
    MaalinJ skrev 2018-08-06 16:33:30 följande:

Jag har samma just nu. Mensen va 3 dagar sen. Fick blod på pappret igår kväll och fått ytterstlite idag. Men jag har pcos

Så rädd att jag oxå ska ha pco eller pcos. Hur upptäckte du de? Misstänker att de är lite tidigt att gå o testa sig efter en månads mystisk mens.. :/
  • Timal89
    MaalinJ skrev 2018-08-07 11:43:46 följande:

Ja en månad är för tidigt för att utredas. Jag hade inte någon mens alls på ca 9 månader. Gick upp jätte mycket i vikt. Sen kom mensen tillbaka lite smått men har jätte oregelbunden cykel. Den brukade ligga på 32-42 dagar. Hade ofta ingen ÄL heller. Jag blev utredd på min vårdcentral. Ställde om livmodern för 2 månader sen för att få rätt på min cykel. Den började på 26 dagar så min läkare trodde att jag svarat bra på behandlingen. Nu är den dock på dag 30 och jag har fått lite rosa på pappret men inget mer än så än så länge :(

Tack för ditt svar!

Jag avvaktar någon månad o kollar om jag får mens / äl. Annars söker jag hjälp i höst! :)
  • Timal89
    Pillolillo skrev 2018-08-09 15:23:26 följande:

Hejsan!

Jag undrar lite om det är vanligt att att graviditetstest visar negativt även om man är gravid?

Skulle ha min BIM 5/8 men ingen mens ännu. Tog ett test i morse, men det negativt. Har inga symtom eller så men heller inga känningar som visar att mensen är på g. 

Samma för mig. Bim 1/8 fick några små små blödningar 3 dagar men inget mer. Ingen mens, ingen mensvärk (brukar alltid få de!) inget plus :p funderar på om mensen bara kan utebli..?
  • Timal89
    Pillolillo skrev 2018-08-09 16:53:22 följande:

Skönt att man inte är ensam :) Har du testat mer än en gång? 

Jag har regelbunden mens så det kommer alltid när den ska. Men har varit en stressig sommar på jobb så kanske det påverkar lite så den är sen. Mensen kan kanske utebli oxå som du säger? 

Jag har tagit tre test. Kan inte få blankare resultat så behöver inte testa igen. Har försökt googla om mensen kan utebli men hittade ingen vidare info. Får se vad som händer i slutet av augusti. Om de blir en riktigt mens (eller plus!!) annars får jag ta tag i det o forska djupare.

Har du testat nå mer?
  • Timal89
    1312 skrev 2018-08-20 18:12:20 följande:

Åh... ska man våga testa redan nu?

Vet ju inte riktigt när bim är men den borde vara antingen idag eller inom 3-4 dagar. Så typ äl+10 till äl+14 är jag på idag..

Kanske inte smart att ta ett test nu på kvällstid när jag kanske inte ens passerat bim? Behöver snart kissa så isåfall får det ske snart. Haha.

Vad tycker ni?

Våga testa! Om du inte kissat på ett par timmar så tycker jag du ska våga testa!!! :)

Ps: bara jag Som är sjukt less på scrolla på fl varje gång för att se vart man ska börja läsa? Varför finns det ingen familjeliv-app??!
Svar på tråden BIM Augusti <3