• Periksson90

BIM Augusti <3

Sobika skrev 2018-07-18 08:19:48 följande:

Vad kul! Jag brukar ha äl på dag 12 så det blir på söndag om det stämmer den här månaden :) kul att det är så lika!

Skönt att ha ÄL så tidigt i cykeln! :) tror jag som tidigast haft dag 14.
  • Periksson90
    Thorax skrev 2018-07-18 08:22:31 följande:

Haha ja vi är inte 20 längre tyvärr så varje dag orkar vi inte på samma sätt som då, jisses man var kaniner som ung Hahaha.

Men mest inte med en överenergisk liten som ska aktiveras och hus som ska renoveras. Ibland funderar jag om de ens är en bra idé med en till :D

Haha! Känner igen mig så mkt i det du skriver x)
  • Periksson90
    Thorax skrev 2018-07-18 09:02:00 följande:

Haha vad skönt, känner mig mer som 60 ibland när de gäller energi, tur det är kul ;)

Haha, ja ibland känner man sig bra mkt äldre än vad man är x) fyller 28 nästa månad men att ha en pigg 15 månaders hemma i denna värme gör att man är rätt trött dagligen.
  • Periksson90
    Sobika skrev 2018-07-18 09:21:18 följande:

Jaa nu är det skönt, men ibland kan det kännas som man får mens hela tiden haha

Haha, det är iofs sant! Jag har ca 29-31 dagar mellan :)
  • Periksson90
    mammatill2boys skrev 2018-07-18 20:17:15 följande:

Är det någon av er som har erfarenhet av graviditetkollens ÄL-stickor??

Testade idag och det visade ett svagt streck. Men tydligen så är det inte positivt för sen strecket är lika starkt som kontrollstrecket eller starkare.

Men varför visar det inte helt blankt om det är negativt?

Betyder det svaga strecket något, att ÄL är på väg?

Jag måste testa varannan dag nu pga jag inte alls vet om min mens kommer vara regelbunden eller ej...

Jag har använt mig av de testen. Det kommer upp svaga streck för att man nästan alltid har en låg nivå av LH i urinen. Svaga streck kan man ha ganska länge innan det sker en stegring (beroende på hur långt innan ÄL du börjar testar), man kan se att strecket blir starkare närmare ägglossning.
  • Periksson90
    Glädje5 skrev 2018-07-20 22:40:50 följande:

Har ni känningar i livmodern innan ägglossning?

Känner mer molande över den äggstock som ska släppa ägget, ca 2-3 dagar innan. Sen känner jag av det kraftigare under själva ägglossningen och sen lite öm en dag efter. Så är det oftast men varierar lite.
  • Periksson90
    rubie skrev 2018-07-22 19:29:15 följande:

Finns det någon som varit gravid här innan och som har känt av befruktningen/ när ägget fäster? Jag vet att jag mycket väl kan inbilla mig men hade ägglossning för 2-4 dagar sedan och jag känner en molande värk i vänster äggstock/den delen av magen. Typ 30 minuter efter "sexet" eller vad man ska döpa det till högg det till i vänstra äggstocken också. Humöret går upp och ner, brukar ha samma "symptom" innan ägglossning fast ännu mer värk och ofta illamående och svullen med. Men nu vet jag säkert att jag redan haft min ägglossning. Jag är extremt känslig för hormoner och förra gången jag var gravid (gjorde abort) kände jag av det redan veckan efter ägglossning. Trötthet, illamående, svullen. Då var det absolut inte planerat och jag hade inte en tanke på att jag skulle vara gravid, symptomen förstod jag först när jag plussade efter många dagar med en aning.

Jag kände av när ägget fäste med min dotter. Kände som huggande smärta i livmodern som höll i sig några minuter. Plussade 4 dagar efter den känslan men kände på mig redan innan att jag var gravid.
  • Periksson90
    eman303 skrev 2018-07-23 22:46:01 följande:

ÄL i full gång! Hur går det för er alla? :*

Hade ägglossning i fredags, så nu är det bara att vänta och försöka att inte analysera allt för mkt fram till BIM :)
  • Periksson90
    Fallan skrev 2018-07-25 22:08:13 följande:

Hej allihop!

Helt ny mark för mig men jag hoppar på. Vi försökte för första gången nu under ÄL i juli. Beräknad mens (förstår jag rätt att BIM menas den dagen då mensen förväntas men att man säger icke mens för vi hoppas på det? ????) den 4/8. För övrigt gifter vi oss då, så hoppas inte att jag får det den dagen ????

Mvh

BIM står för beräknad icke mens, alltså den dagen då du förväntar dig att mensen ska komma men förhoppningsvis är gravid istället :) om mensen är tex en dag sen så är det BIM+1. Vad kul med bröllop! Håller tummarna för att mensen håller sig borta då och du får ett plus istället. Jag gifter mig i augusti också fast den 18e :)
  • Periksson90
    Ardnas89 skrev 2018-07-26 19:37:53 följande:

ÄL+5 idag.. Rätt mycket molvärk. Haft dom andra dagarna också, men inte alls som idag.. Åh vad jag bara vill testa nu!

Har också haft molvärk sedan ägglossning och är idag på ÄL+6/+7, hade igår jätte värk så jag knappt kunde somna! Hoppas det innebär att ett plus kommer för oss båda snart! :)
  • Periksson90
    Esofe skrev 2018-07-28 14:12:19 följande:

Kan ägget fästa utan att ge nidblödning? För har inte fått den men hoppas på att ägget fäster ändå... ÄL+10...

Har läst att de är 30% av alla graviditeter som har nidblödning så är snarare vanligt att man inte har det än att ha det. Jag hade de inte när jag var gravid med dottern :)
  • Periksson90
    Jahajaa skrev 2018-07-30 09:40:48 följande:

Testar att lägga in en bild här, men jag brukar aldrig lyckas.. tror iaf att jag testade positivt i morse :D vad tror ni? (Om ni ser bilden)

Ser också ett streck! :) borde synas på ett digitalt imorgon tycker jag nästan!!
  • Periksson90

Flyttar på mig i listan, mest troligt BIM 3 augusti. Är på ÄL+10/11 idag :)

BIM LISTAN-

1/8 - soffipropp1987, lindabinda

2/8 - Esofe, kattblomman, rubie

3/8 - LLW, sariiparii, Trana123, Jahajaa, tinz, Udde, Periksson90

4/8 - Danielsson21, Ardnas89

5/8 - eman303, annzi82, Elsaida, Lockley, Hjärtat80, sobika

6/8 - skrollan94 Sanfo1 timal89, babytjejen, ksrg8887

7/8 - Jennib, Neleda, ellie86

8/8 - Glädje 5, linb01, novemberregn

9/8 - månflicka, Canary

11/8 - Tessaloniki, belletristik, majaG

12/8 - niiskueiti

13/8 - mammatill2boys

14/8 - Cajsa278, JosHed

15/8 - lyckligast80 sandrasalazaris

16/8 - Blåstjärna

17/8 - Roran1

18/8 - Kira16

19/8 - Thorax, amne18

23/8 - Ejjami, Barnlängtan90

24/8- AnonymAB

28/8 - Issari

• Periksson90
    Trana123 skrev 2018-07-30 18:33:49 följande:

Jag har BIM på fredag! Brukar alltid få mensvärk ca 5-6 dagar innan mens, men inte känt något alls än.. ett hugg i nedre magen imorse å någon timma senare bara strama det till i höften mot ljumsken på mig för några sekunder sen avtog det.. enda symtom ja har är spända bröst...

ni som har BIM 3/8, när ska ni testa er? :)

Blir nog att testa på onsdag, är hemma hos svärföräldrarna och kommer imorgon. Har en del symtom (molvärk/drar i livmodern, illamåendevågor, ömma bröst och trötthet) som gör mig hoppfull (hade liknande med dottern) men vågar inte ta ut något i förväg. Visar det inget då blir det att testa igen på lördag eller söndag. Ska iväg på möhippa på söndagen så vill ju veta om man ska undvika alkoholen :)
  • Periksson90
    Jahajaa skrev 2018-07-30 18:55:31 följande:

Ja, jag köpte ett clearblue som jag tänkte ta imorgon, men kunde inte vänta.. :D det blev också positivt, så jag testade med ett test till från testlagret och det blev ett streck där med, så nu tror jag på det :D känns ju inte som att man lyckas få tre stycken spökstreck

Stort grattis! Så himla härligt med ett plus i gruppen :)
  • Periksson90
    Canary skrev 2018-07-30 19:21:16 följande:

Tror ni förresten att det skadar att dricka 3+ koppar kaffe om dagen innan man plussat, att det skulle leda till att det inte fäster? Jag drack ca 7 koppar eller mer om dagen förut i samband med jobb men har nu skurit ner.

Tror man rekommenderar max 3 koppar kaffe om dagen när man försöker bli gravid, enligt vissa studier ska de kunna påverka fertilitet har jag för mig.
  • Periksson90
    Jahajaa skrev 2018-07-30 20:57:59 följande:

Tack! Vi har försökt i 6 månader så var helt inställd på att det inte skulle ta sig denna månaden heller :) Detta var dock första månaden som vi använt ÄL-tester så jag tror att det hjälpte att pricka in lite lättare. Såg att vi har BIM samma dag :D Har du testat ännu? Några känningar?

Vad härligt att det var eran tur nu! :) vad har du haft för symtom?

vi är på andra försöket till ett syskon, har inte testat ännu då vi är boende hos svärföräldrarna sen en vecka tillbaka, åker hem imorgon så tror jag ska testa på onsdag morgon :) Har en del symtom sen några dagar tillbaka: molvärk/drar i livmodern kvällstid, illamåendevågor, ömma bröst/ilningar och trötthet (somnat med dottern när hon sover runt lunchtid). Är ganska hoppfull att det förhoppningsvis blir ett plus (hade liknande med dottern) men vågar inte ta ut något i förväg. Visar det inget då blir det att testa igen på lördag eller söndag. Ska iväg på möhippa på söndagen så vill ju veta om man ska undvika alkoholen :)
  • Periksson90
    natalieljung skrev 2018-07-31 07:27:12 följande:

Hej kompisar! Här är en till som har fått ett positivt test.

Gjorde ett igår efm som visade ett svagare streck (dock positivt) men vågade inte riktigt tro på det till 100% haha men nu tror jag minsann jag vågar! :)

Mina symtom: ca en vecka efter äl fick jag magknip (skrivit det innan) i den övredelen av magen. Har blivit uppsvälld som en ballong och otroligt gasig. Samt lite lättare mensvärk lite då och då sen en vecka tillbaka (inte så mycket längre). & pytte lite ömma bröst sen en vecka tillbaka men trodde det skulle kännas mer i dom :P

Grattis till plusset! :) när skulle du haft BIM? Hittade inte ditt namn i BIM-listan nämligen.
  • Periksson90
    soffipropp1987 skrev 2018-08-02 10:27:26 följande:

Alltså, jag kunde inte hålla mig, detta är andra gången jag kissar idag. Knappt en minut efter testet togs och strecket ser ut såhär. För visst ser ni oclså någonting?!?!

Helt klart positivt! Stort grattis :) om du tar ett digitalt är jag helt säker på att du får upp gravid på det!
Svar på tråden BIM Augusti <3