BIM Augusti <3
Vad kul! Jag brukar ha äl på dag 12 så det blir på söndag om det stämmer den här månaden :) kul att det är så lika!
Vad kul! Jag brukar ha äl på dag 12 så det blir på söndag om det stämmer den här månaden :) kul att det är så lika!
Haha ja vi är inte 20 längre tyvärr så varje dag orkar vi inte på samma sätt som då, jisses man var kaniner som ung Hahaha.
Men mest inte med en överenergisk liten som ska aktiveras och hus som ska renoveras. Ibland funderar jag om de ens är en bra idé med en till :D
Haha vad skönt, känner mig mer som 60 ibland när de gäller energi, tur det är kul ;)
Jaa nu är det skönt, men ibland kan det kännas som man får mens hela tiden haha
Då fick jag positivt ägglossningstest nu på kvällen! :)
Är det någon av er som har erfarenhet av graviditetkollens ÄL-stickor??
Testade idag och det visade ett svagt streck. Men tydligen så är det inte positivt för sen strecket är lika starkt som kontrollstrecket eller starkare.
Men varför visar det inte helt blankt om det är negativt?
Betyder det svaga strecket något, att ÄL är på väg?
Jag måste testa varannan dag nu pga jag inte alls vet om min mens kommer vara regelbunden eller ej...
Har ni känningar i livmodern innan ägglossning?
Finns det någon som varit gravid här innan och som har känt av befruktningen/ när ägget fäster? Jag vet att jag mycket väl kan inbilla mig men hade ägglossning för 2-4 dagar sedan och jag känner en molande värk i vänster äggstock/den delen av magen. Typ 30 minuter efter "sexet" eller vad man ska döpa det till högg det till i vänstra äggstocken också. Humöret går upp och ner, brukar ha samma "symptom" innan ägglossning fast ännu mer värk och ofta illamående och svullen med. Men nu vet jag säkert att jag redan haft min ägglossning. Jag är extremt känslig för hormoner och förra gången jag var gravid (gjorde abort) kände jag av det redan veckan efter ägglossning. Trötthet, illamående, svullen. Då var det absolut inte planerat och jag hade inte en tanke på att jag skulle vara gravid, symptomen förstod jag först när jag plussade efter många dagar med en aning.
ÄL i full gång! Hur går det för er alla? :*
Hej allihop!
Helt ny mark för mig men jag hoppar på. Vi försökte för första gången nu under ÄL i juli. Beräknad mens (förstår jag rätt att BIM menas den dagen då mensen förväntas men att man säger icke mens för vi hoppas på det? ????) den 4/8. För övrigt gifter vi oss då, så hoppas inte att jag får det den dagen ????
Mvh
ÄL+5 idag.. Rätt mycket molvärk. Haft dom andra dagarna också, men inte alls som idag.. Åh vad jag bara vill testa nu!
Kan ägget fästa utan att ge nidblödning? För har inte fått den men hoppas på att ägget fäster ändå... ÄL+10...
Testar att lägga in en bild här, men jag brukar aldrig lyckas.. tror iaf att jag testade positivt i morse :D vad tror ni? (Om ni ser bilden)
Flyttar på mig i listan, mest troligt BIM 3 augusti. Är på ÄL+10/11 idag :)
BIM LISTAN-
1/8 - soffipropp1987, lindabinda
2/8 - Esofe, kattblomman, rubie
3/8 - LLW, sariiparii, Trana123, Jahajaa, tinz, Udde, Periksson90
4/8 - Danielsson21, Ardnas89
5/8 - eman303, annzi82, Elsaida, Lockley, Hjärtat80, sobika
6/8 - skrollan94 Sanfo1 timal89, babytjejen, ksrg8887
7/8 - Jennib, Neleda, ellie86
8/8 - Glädje 5, linb01, novemberregn
9/8 - månflicka, Canary
11/8 - Tessaloniki, belletristik, majaG
12/8 - niiskueiti
13/8 - mammatill2boys
14/8 - Cajsa278, JosHed
15/8 - lyckligast80 sandrasalazaris
16/8 - Blåstjärna
17/8 - Roran1
18/8 - Kira16
19/8 - Thorax, amne18
23/8 - Ejjami, Barnlängtan90
24/8- AnonymAB
28/8 - Issari
Jag har BIM på fredag! Brukar alltid få mensvärk ca 5-6 dagar innan mens, men inte känt något alls än.. ett hugg i nedre magen imorse å någon timma senare bara strama det till i höften mot ljumsken på mig för några sekunder sen avtog det.. enda symtom ja har är spända bröst...
ni som har BIM 3/8, när ska ni testa er? :)
Ja, jag köpte ett clearblue som jag tänkte ta imorgon, men kunde inte vänta.. :D det blev också positivt, så jag testade med ett test till från testlagret och det blev ett streck där med, så nu tror jag på det :D känns ju inte som att man lyckas få tre stycken spökstreck
Tror ni förresten att det skadar att dricka 3+ koppar kaffe om dagen innan man plussat, att det skulle leda till att det inte fäster? Jag drack ca 7 koppar eller mer om dagen förut i samband med jobb men har nu skurit ner.
Tack! Vi har försökt i 6 månader så var helt inställd på att det inte skulle ta sig denna månaden heller :) Detta var dock första månaden som vi använt ÄL-tester så jag tror att det hjälpte att pricka in lite lättare. Såg att vi har BIM samma dag :D Har du testat ännu? Några känningar?
Hej kompisar! Här är en till som har fått ett positivt test.
Gjorde ett igår efm som visade ett svagare streck (dock positivt) men vågade inte riktigt tro på det till 100% haha men nu tror jag minsann jag vågar! :)
Mina symtom: ca en vecka efter äl fick jag magknip (skrivit det innan) i den övredelen av magen. Har blivit uppsvälld som en ballong och otroligt gasig. Samt lite lättare mensvärk lite då och då sen en vecka tillbaka (inte så mycket längre). & pytte lite ömma bröst sen en vecka tillbaka men trodde det skulle kännas mer i dom :P
Alltså, jag kunde inte hålla mig, detta är andra gången jag kissar idag. Knappt en minut efter testet togs och strecket ser ut såhär. För visst ser ni oclså någonting?!?!