• Grumpycavat

BIM Augusti <3

Idag sa appen att min fertila period är påbörjad. =)
    Så nu är det dags med ÄL-test och mys deluxe ;)
    Hur gör ni andra, kör ni på varje dag, varannan, eller hur tänker ni?

För min del hade jag gärna myst till det varenda dag, gärna fler gånger än 1, men min sambo har inte riktigt lika mycket energi som jag. haha. 

• Grumpycavat
    Thorax skrev 2018-08-07 10:10:11 följande:
    Vi kör på och har sex när båda är tända. Kan vara en gång i veckan, en gång om dagen, var tredje etc.

vill inte ha ett schema eller göra det till ett måste.

Visst blir man naturligt mer på runt ÄL, det har sin spänning. Men känner inte nån av oss för de så hoppar vi också över de.
    Håller med, ett "Schema" blir bara tråkigt.
    Men det är sjukt vad kroppen kan signalera, runt ägglossning är jag tänd typ dygnet runt. Inte lika mycket resten av månaden, och då kan det lätt gå en vecka mellan gångerna. 
    Men hade önskat att kroppen kunde signalera även till sin partners kropp att tända till lite extra. ;) 
  • Grumpycavat

Så himla roligt med alla PLUS!

Stort grattis till er, och fortsatt lycka till till oss som fortfarande väntar på Bim.

Själv är jag mitt uppe i ÄL-veckan :)

• Grumpycavat

En fråga:

Nu i äl-tider så skriker min kropp efter min man ;) men... låt säga att vi skulle ha sex varje dag, är kvaliteten på hans sperma då sämre eftersom utlösningarna är fler under kort tid?

Dvs, blir det bättre kvalitet om vi T.ex har sex varannan dag istället? ????

• Grumpycavat

Nu vill jag inte vara en partypooper, men jag hade också starkt positivt ÄL test innan mens förra månaden, och jag var inte gravid. (Var också illamående med morgonspyor och extremt yr)

Hoppas och tror att ni har plussat, och att det kommer fina och friska bebisar i april.

Som sagt, jag håller alla tummar jag har, och hoppas att strecken även visar sig på grav-test snart :)

• Grumpycavat
    Thorax skrev 2018-08-09 12:50:00 följande:

Himla tur att alla kroppar är olika och reagerar olika på mens och graviditet :) men efter 7 graviditeter (inkl mf) och 10 års försökande med analyseringar så behöver jag inte tvivla.

Ja visst är det härligt. Och som du säger, man känner sin kropp bäst själv :)

Stort Grattis underbara du <3
  • Grumpycavat
    Thorax skrev 2018-08-10 07:17:17 följande:

Köpte gravidtest igår (vill inte slösa digitala än) för de som tvivlade på mitt igår och här är resultatet

Så roligt. Grattis. :)
  • Grumpycavat

Blir tokig.

Borde ha ÄL nu, alltid ständigt positiva test var 4e fredag.

Men har testat 5 dagar i rad, och i förrgår var testet starkt, men inte lika starkt som kontrollstrecket - dvs negativt.

Och därefter dalar det, knappt något streck alls nu.

Har dessutom inga ÄL-känningar, inga flytningar, ingen temphöjning....

fattar ingenting.

• Grumpycavat

Ja, blev tokig att jag inte fick positiva ÄL-test... Jag fick inte heller några andra ÄL-symptom. Och tack för tips om att man kunde köpa test för "Låghormonare", så kika på det. 
    Men nu säger appen att de hittat min ÄL som bör ha varit CD13, och det stämmer om man tittar på temp-kurvan. 
    Hade sex både dagen innan och dagen efter, så nu har jag ändå lite hopp igen, även om det inte är mycket. 
    Är väl bara att invänta mensen den 24e. :( 

• Grumpycavat
    JosHed skrev 2018-08-15 11:42:17 följande:
    Sitter här och skakar, har precis testat positivt på både RFSU sticka och CL digitalt. Kan inte fatta det. Måste titta på det lite då och då för att tro det. Nu ska jag slå ib testet tills mannen kommer hem ??
    Men vad roligt. 
    GRATTIS!
    Och det är ju helt sjukt vad många som plussar. Så himla kul. Grattis till er alla. 
  • Grumpycavat
    Rhubarb skrev 2018-08-16 08:27:31 följande:
    Hej från förra månaden!

Nu vågar jag mig över här, visste inte om jag skulle få någon BIM i augusti (oregelbunden mens och appen gissade BIM 31/8). Nu kan jag dock konstatera ägglossning idag, fick positivt på äl-test igår och har lite ont idag. Börjar tro och hoppas att rosenrot är min dunderkur iaf mot oregelbunden mens och känna av symtom vid äl!

Absolut har ni en chans! Håller tummar och tår. Tar du rr eller något annat denna månaden?

Men Hej från förra månaden. :)

Ja, man kan ju bli tokig på detta. Och du och jag verkar vara i hyffsat samma sits. Vi är inne på försök 13 denna månaden. Och ja, jag tog rosenrot denna månaden, och trodde att jag skulle känna av ÄL betydligt mer, men icke. Slutade dock typ precis där vid CD13 (Ifall att) och det verkade ju vara bra iallafall. 
    Håller tummarna för dig, och att ÄL var nu, skönt att du kände av den. 
    Jag håller alla tummar för oss. 

• Grumpycavat
    Måste bara återigen gratulera alla som plussat. Vilken lyckotråd. 
    Enligt senaste BIM-listan är det 14 av 77 som plussat, dvs 18,2%.... och då är vi bara genom halva månaden. 

Så om man räknar fram till idag har 14 av 32 plussat, vilket är 44%.... Helt otroligt. 
    GRATTIS
  • Grumpycavat

Lördagens fundering....
    Jag har absolut INGA symptom. Varken ÄL-symptom eller "Skengravid-symptom" haha. 
    Man kan ju hoppas på att min kropp är så genialisk att jag faktiskt är gravid när kroppen visar absolut NOLL symptom. 
    Bim på fredag. 

• Grumpycavat
    Aqwa93 skrev 2018-08-18 12:25:52 följande:
    För en bekant till mig var det så, att när hon inte hade några symtom så var hon gravid. Håller tummarna för dig.
    Haha, sjukt ändå. 
    Ja, jag håller tummarna, men har inte allt för höga förhoppningar. :)
  • Grumpycavat
    Blåstjärna skrev 2018-08-19 14:01:06 följande:

JAAAA!!! Äntligen var det vår tur! (10:e försöket efter förra MA:t). Tog test igår morse som var svagt positivt och det bekräftades idag med ett gravidresultat på digitalt test! Hoppas innerligt att jag får behålla det denna gång!

Men vad roligt! Stort GRATTIS
  • Grumpycavat
    Niseen skrev 2018-08-19 22:48:05 följande:

Är lite låg och illamående som kommer till och från. Kan det bara bli torsdag någon gång så jag kan testa, blir galen av ovissheten!!

Håller med dig. Man vill ju bara testa. Jag har BIM på fredag, och har absolut NOLL symptom... Men tempen är fortsatt hög, så jag hoppas på att min kropp spelar mig ett spratt och att Inga sympton = GRAVID..... :) Håller tummarna för dig. 
  • Grumpycavat

Menskänningar idag. Dock är tempen fortfarande hög. Tog ett test (fast att jag inte skulle) och testet var så negativt det bara kunde bli...

Jaja, bara att invänta mens på fredag tror jag :(

Försök 14 nästa månad då. Blir så ledsen.

• Grumpycavat

Är inställd på att få mens på fredag.... men jag är ändå försiktigt hoppfull.

Stabil stegring på tempen, fortfarande NOLL symptom (brukar ändå ha mensvärk någon dag innan mens)

Tog ett test imorse och tyckte ändå att jag såg ett mycket mycket svagt streck (säkert inbillning)

Inga rikliga flytningar, men däremot är dom lite tunnare än vanligt!

Åh vad jag hoppas.

• Grumpycavat
    Skuggviol skrev 2018-08-23 10:25:08 följande:

Okej, nu har jag till och från haft typ mensvärk (fast ändå inte riktigt samma känsla) i kanske två dagar och mer ihållande idag. BIM idag, men ingen mens i sikte än. Negativt test varje morgon hela denna veckan.. När ska man ge upp hoppet? 

(och, någon som har erfarenhet av Babyplans testa tidigt test? Har de funkat bra för er? Provar nog ett annat märke imorgon för säkerhetsskull, om inte mensen kommer idag då...)

Åh, känner igen mig. Jag fick klassiska menskänningar idag, och jag är 100% säker på att mensen kommer imorgon. Men ja, man hoppas ju ändå :)

Håller tummarna för dig.
  • Grumpycavat

Idag kom mensen, på exakt rätt dag, som vanligt. 
    Jag blir så uppgiven, och ledsen och fan på alltihop. Försök 13 åt skogen.

Tar paus från FL ett tag nu. Nästa BIM ska vi på semester, så jag kommer att be att få utskrivet piller som skjuter upp mensen, för jag pallar inte ha mens på min enda semestervecka detta året. 
    Och då är det viktigt att man inte är gravid - oddsen verkar ju vara ganska små ändå. 

Kommer väl åter i oktober någon gång. 
    Lycka till för alla er andra, och grattis till alla Plus. 

Svar på tråden BIM Augusti <3