• NiMi12

BIM Augusti <3

Canary skrev 2018-08-13 15:29:24 följande:

En fråga till er som använder Clearblue advanced digital! Om jag använt slut på mina tio stickor, kan jag ta andra stickor från ett annat paket, men med samma avläsare som jag hittills använt denna månad? Det kan väl inte vara så att stickorna i paketet är bundna till just den avläsaren?

Nej de är inte bundna till avläsaren. Du kan använda de nya stickorna på den gamla avläsaren :)
  • NiMi12
    Korvstroganoff skrev 2018-08-15 10:03:48 följande:

Halloj!!

Stort grattis till alla plussare!!! Verkar onekligen som att det blir babyboom innan sommar 2019!!! Kul :) själv har jag tagit två toknegativa test (ej morgonurin). Bim-4 idag så jag är verkligen inte förvånad hehe men hoppas verkligen att det tagit sig. Förra veckan äl+3 (onsdag) fick jag rosarött på pappret när jag torkade mig och det håller fortfarande i sig. Behöver inte använda skydd eftersom det inte är så mkt. Nu är det brunt när det väl kommer för det kommer fortfarande men inte hela tiden..

tänkte ta ett test med morgonurin men hur funkar det om jsg måste upp och kissa mitt i natten? Har behövt göra det ett par nätter nu! Man måste väl vänta i x antal timmar för att det ska vara tillräckligt koncentrerat????? Eller? Har för mig att urinet blir ?likvärdigt? morgonurin om man väntar 5h, stämmer det?

Sorry för rörigt inlägg :))

Fyra timmar säger de, vad jag har hört.

Jag fick negativt bim-4 men positivt på bim -1 så mycket hinner ändras på några dagar :)
  • NiMi12
    IBS skrev 2018-08-16 16:14:59 följande:

Stort grattis till alla plus så roligt :)

April brukar vara en stor bebisfödar månad då det varit semester 9 månader innan ;) Med tanke på alla plus här så är det kanske lite sanning i det så. Oavsett så är det ju super kul.

Själv är jag på BIM- 6-8 och börjar känna mig förhoppningsfull. Vaknar på natten och behöver kissa, brösten ömmar och mår lite illa till och från plus att jag börjar känna mig lite små sjuk. Fick MF förra månaden så Hoppas hoppas att det vill sig nu :D

Här är en till med missfall förra månaden. Men fick väldigt sen äl den här månaden så jag vet inte om det hinner ta sig. Har BIM fredag nästa vecka skulle jag tro. Är på äl+4 idag. Molvärk men inget annat.

Håller tummarna för dig <3
  • NiMi12
    IBS skrev 2018-08-16 21:30:28 följande:

Oj vad spännande :) Håller tummen för er också. Jag hade ÄL i torsdags eller fredags och BIM på onsdag eller torsdag tror jag. Räknar från blödningen började vid missfallet. Hur räknar du?

Jag räknar också från blödningen började vid missfallet. Missfallet kom exakt en vecka från det att mensen skulle ha kommit. Så jag räknar på att min cykel ser likadan ut i antal dagar. Det konstiga är att äl flyttade sig 10 dagar, men jag har bara kollat äl en månad tidigare så jag kan inte säga om det var en tillfällighet eller om äl är sen den här månaden.

Jag hade en annan känsla i kroppen förra månaden, fick molvärk typ direkt som höll i sig fram till BIM. Nu känner jag ingenting, så jag tror inte det har tagit sig. Men det är bara att vänta och se :)
  • NiMi12
    Niniby skrev 2018-08-17 14:58:57 följande:

Hallå på er!

Grattis till alla som plussat, så kul med så många!!

Jag fick hem mina grav.test från testalgret idag och jag ångra att jag testade mig nu efter jobbet. Nu är jag nere..Visa toknegativt.. är på BIM-4 och ÄL+9. Är det kört? Någon som plussat trots neg på BIM-4?

Jag har testat minus på bim -4 men positivt bim-1. Så släng inte in handduken än. Du är ju bara på äl 9 :)
  • NiMi12
    Lycklig37 skrev 2018-08-18 11:27:41 följande:

Jag och min man planerar barn. Har preckis haft ägglossning och vi har jobbat på. Min menstruation kommer om 9 dagar men vi hoppas på att den uteblir och vi får ett pluss. Vi har nu försökt ett par gånger att bli gravida. Jag är 37 år och min man 36år. Vet att det kan ta lite tid så vi får bara slappna av och ta det som det kommer. Någon annan som är i min ålder som planerar barn?

Jag är 39 år och min sambo 33 år. Han har ett barn sen ett tidigare förhållande, men jag har inga. Hade mf förra månaden i vecka 5. Äl förra helgen så väntar på BIM som borde vara på fredag :)

Håller tummarna för er :)
  • NiMi12
    Jevi87 skrev 2018-08-20 21:54:48 följande:

Är det någon som har/haft mycket molande värk i nedre magen? Kan inte minnas att jag haft det förut. Men de kanske är vanligt innan mens ändå. Det känns som lätt mensverk ibland, och ibland som typ träningsvärk. Ibland hugger det lite i högra sidan också. Jag försöker att koppla bort det för jag vill inte hoppas på för mkt ju. Jag har ömmande bröst och känningar i svank samt svullen som bara den men de kan jag ha innan mens annars också. Förut hade jag beräknat BIM på onsdag men nu när jag börjat använda NC så är det beräknat på fredag. Tänker att det är för tidigt att testa nu. Usch vad jobbigt detta är. Vill bara koppla bort det men de går ju inte....

Stort grattis till er som plussat!! Fantastisk! :)

Och stor kram till er som inte lyckades nästa gång, håller tummarna för att det är er tur nästa gång! <3

Jag hade jättemycket molvärk och drag i nedre delen av magen innan jag plussade. Brösten ömmade lite till och från och magen var supersvullen.
    Det var förra månaden, jag fick mf i v 5.

Jag har BIM på fredag och den här månaden är började brösten ömma igår och gör det idag med. Har molvärk i magen, men inte alls lika mycket som förra månaden. Har en känsla av att jag är skengravid den här gången. Känns skittrist. Men jag hoppas att du plussar :)
  • NiMi12

Frustrationen som uppkommer när man har tre dagar till BIM och man inser att symtomen man hade innan man plussade förra gången inte finns den här gången!

Jag blir helt fnattig! Vi hade sex före, under och efter äl, testade med cb dubbelindikator så jag är helt hundra på att vi gjorde vad vi skulle under rätt tid. Ändå har det inte tagit sig!

Förhoppningarna var höga att jag hade lättare att bli gravid den här månaden då jag hade missfall förra månaden.

Men nä, jag ger upp. Det är kört känner hela jag. Så mensen kan komma nu på en gång så man iaf kan börja se fram emot nästa cykel.

Sur som en citron just nu...

Men stort GRATTIS till alla er som lyckades den här månaden, jag är så avundsjuk :)

• NiMi12

Någon som har använts tento testa tidigt någon gång? Köpte dem på Ullared men hittar ingen info om de är bra eller dåliga.

Någon med erfarenhet?

• NiMi12

Tog gravtest imorse äl +11 och fick inte ens en tillstymmelse till sträck.

Så nu är det bara att invänta mensen som jag tror kommer imorgon.

Grattis alla som har plussat!

Dags att lämna tråden, slicka såren och sen kanske hänga på septembertråden.

• NiMi12
    IBS skrev 2018-08-24 07:59:07 följande:

Idag kom mensen, punktligt 28 dagar efter MF blödningen började. Grattis till er som plussat och ses i september ni andra.

Trist!
    Jag är också på dag 28 från MF idag och väntar på min mens. Borde kommit idag då jag alltid har haft 28 dagar cykel. Men den kanske är lite sen.

• NiMi12
    IBS skrev 2018-08-25 23:44:56 följande:
    Har du inte testat ännu då? :)

Testade både i torsdags (BIM) och i lördags (BIM+2), men båda negativa. Ingen mens i sikte heller. Är nu på BIM +4 nu. Har inga symptom på varken mens eller graviditet.

Fick tips av en annan person att räkna annorlunda eftersom äl kom på cd18 och istället för min vanliga BIM (cd28) så skulle jag räkna 18 + 14 som ny BIM. Då har jag BIM igår.   

Jag tror tyvärr något har blivit knas efter mitt missfall. Vad vet jag inte och gyn lär ju inte ta emot mig än heller. Känner mig både stressad och frustrerad. Min mens är aldrig sen i vanliga fall så jag vet att något är fel. Men vad har jag ingen aning om.

• NiMi12
    Jagerika skrev 2018-08-27 08:22:33 följande:
    Och jag är på BIM+3 och inte minsta känning av nått! Så irriterande! Hade en blödning efter sex i lördags natt, alltså på vad jag tror är ÄL+15, sen inget mer! Fattar inte vad som händer för en nidblödning kunde det väl inte vara så sent?
    Kollade du med äl tester så du verkligen hade ägglossning den här månaden. Annars kan blödning tydligen utebli enligt det jag har läst mig till här på FL.

Jag hade garanterat äl då jag först hade blinkande gubbe på cb advance digital i fem dagar och sen fast glad gubbe.

Låter inte som en nidblödning, om det inte är så att du inte har äl testat och fick äl mycket senare än vad du räknar med.
  • NiMi12
    Jahajaa skrev 2018-08-27 08:58:45 följande:
    Men isf testade du ju senast på ÄL+13 om jag räknar rätt och det kan ju ha varit för tidigt för att få ett plus! Ta ett test till imorgon, jag håller tummarna :)
    Ja det blir det ja, tänkte inte så. Tänkte bara på BIM :) 

Då ska jag ta ett test imorgon äl +16 och se.

Förra månaden var jag ju på äl +20 när jag testade och då fick jag gravid 1-2 veckor.

Jag har även ringt bm för att höra vad de säger. Väntar på att bli uppringd.
  • NiMi12
    Jagerika skrev 2018-08-27 10:07:53 följande:
    Enligt FLO var ÄL 8 augusti men helt säker är jag inte! Hade känningar då men även hugg i magen på ÄL+4 så är inte riktigt säker på appen! Men om jag nu skulle fått ägglossning ca 4-5 dagar senare så kom blödningen på ÄL+11 nånting sånt isåfall! Och då är jag isåfall bara på ÄL+13 och BIM-3, om jag fattat det rätt? Gud vad krångligt haha

Kunde det vara en nidblödning isåfall? Aldrig blödigt förut och sen haft uppehåll i flera dagar, och blödningen vara som en kapsyl ungefär och röd/brun i färgen
    Jag har aldrig haft nidblödning, men det kan mycket väl vara en sån. Små blödningar är ju inte ovanligt.

Jag hade en app men den stämde inte alls visade det sig efter jag började med äl tester. Så nu fyller jag bara i uppgifter som är bekräftade i appen. Har iof aldrig tempat mig, så hur det fungerar vet jag inte :)

Håller tummarna för dig :)
  • NiMi12
    Smulis87 skrev 2018-08-27 10:00:43 följande:

Är det någon som haft tidigt missfall som vet när HCG börjar gå ur kroppen?

Jag hade troligtvis ett tidigt missfall i v 6 för ca två veckor sedan. Jag fick en väldigt kraftig blödning 5 dagar efter att min mens skulle kommit och svagt positiva test. Jag är ju inte gravid för häromdagen fick jag tydliga ÄL-flytningar, har fått blinkade smiley på CB och min temp är låg. Men jag får fortfarande tydliga streck på gravtesterna. Det blir inte direkt starkare men inte heller svagare.

Mitt HCG värde gick ner direkt. Jag fick missfall 5+0 och tre dagar senare tog jag gravtest som visade inte gravid. Så då har ju HCG värdet sjunkit direkt. Jag blödde i sju dagar. 18 dagar efter missfallet fick jag fast gubbe på äl test, hade blinkande gubbe 5 dagar innan det.

Väntar nu på mens eller plus på stickan.

Har äl testen tydliga sträck i mer än 10 dagar så hade jag ringt gyn och bett om att få komma in och kolla hcg värdet.
  • NiMi12
    Smulis87 skrev 2018-08-27 20:38:49 följande:
    Jag fick positivt ägglossningstest nu ikväll på dag 14. Jag ska till min gynekolog imorgon för min endometrios så då ska jag fråga om jag får ta ett blodprov för att mäta HCG, så att det inte finns någon rest kvar eller annat som är knas.

Håller tummarna för att du får ett plus!
    Idag på cd 33 nu kom mensen. Fem dagar sen, men nu blöder jag iaf.
    Så jag lämnar augustitråden och gratulerar alla som har fått plus den här månaden :)
Svar på tråden BIM Augusti <3