Inlägg från: soffipropp1987 |Visa alla inlägg
  • soffipropp1987

BIM Augusti <3

Jahajaa skrev 2018-08-02 23:37:07 följande:

Grattis till plusset! Håller med dig! Man vill ju bara prata med någon om det ;) så att du inte lagt till dig på pluslistan, den finns under BIM listan :)

Tack :) Och gratis till dig med! Han nog precis lägga in mig på listan innan du skrev det. Det värsta är att vi ska på kräftskiva ikväll, som tur är ska vår son med så en av oss måste vara nykter. Konstigt egentligen att man ska behöva förklara sig för att man inte dricker någon alkohol.
  • soffipropp1987
    rubie skrev 2018-08-04 07:30:37 följande:

Tog ett test nu imorse, det syns lite tydligare i verkligenheten, alltså man ser det utan att anstänga sig men tycker det ser lite tunnt ut, någon som har en idé? Mensen är 2 dagar sen, om jag inte räknat fel. Borde det inte synas tydligare idag?

Hoppas ni ser det, jag lovar att jag inte inbillar mig, min sambo har också sett det ;P

Jag ser något, men känns lite som att det är för långt ät sidan på något sätt. Jag skulle kalla det för spökstreck tyvärr. Jag hade tagit ett till imorgon :)
  • soffipropp1987
    Hansson88 skrev 2018-08-04 07:40:31 följande:

BIM -2, Äl+12/13-ish.

Vad ser ni?

Jag ser att di förmodligen är gravid! Grattis! :)
  • soffipropp1987
    sariiparii skrev 2018-08-04 17:00:47 följande:

Lägger till mig i BIM-listan 31/8 igen för jag försvann på vägen någonstans :)

Du måste ta bort det som står som quote, annars blir ditt inlägg ett citat bara och det går inte att kopiera. :)
  • soffipropp1987
    ellie86 skrev 2018-08-05 06:04:10 följande:

Vågar inte riktigt tro på det..... ÄL+11 / BIM-2

Ska testa digitalt med, men får kanske vänta på morgonurinen imorgon.... om jag kan hålla mig...

Ett solklart plus ju! Grattis! :)
  • soffipropp1987
    dummamej2 skrev 2018-08-05 18:56:52 följande:

Har inställningen att det är ett missfall som inte kommit igång ännu, att allt annat är ett mirakel. Eftersom blödningen startade för två dygn sedan och testet är lite starkare idag än innan så har man såklart förhoppningar om att det går bra ändå. Blöder inte, utan det är lite rosa flytningar som inte ens syns på trosskydd utan man får "gräva ut det" haha. Är dessutom fortfarande innan bim så tänker att om det är ett missfall så borde egentligen hcg sjunka snabbt då det inte hunnit bli speciellt mycket. Men vi får som sagt se vad som händer och sker. Lever som vanligt och tänker att det blev ett missfall och om jag skulle plussa väldigt starkt om några dagar när vi passerat bim så vågar jag nog börja hoppas och tro att det gått bra ändå.

Jag fick brunaktiga flytningar dagen innan bim och hade det i fyra dagar ungefär. Och det var som du säger att det inte syntes på trosskydd. Håller tummarna för dig!! :)
  • soffipropp1987
    mammatill2boys skrev 2018-08-06 20:33:39 följande:

Aha okej så om ingen stegring sker behöver jag inte ens gravtesta mig med andra ord. Har inte bim för sen 16.e typ. Men va mest en fundering. Tack för svar.

Thorax skrev 2018-08-06 20:37:51 följande:

Nej men precis.

Men bra lösning, ska nog också börja med äl igen och se om de blir nån stegring :)

Var tvungen att testa med äl-test ikväll pga er konversation. Plussade ju i torsdags, teststrecket var mycket starkare än kontrollstrecket. Gjorde ett gravtest samtidigt och det var som tur är starkare än i torsdags :)
  • soffipropp1987
    Thorax skrev 2018-08-08 13:01:16 följande:

Ja riktigt många plus i denna tråd. Hängt med ett tag men denna måste slå nåt slags rekord i plus. Blir en babyboom i april :D

Jahajaa skrev 2018-08-08 13:18:59 följande:

Jaa, undrar om det har något med semestern att göra.. folk orkar ligga lite mer än vanligt ;) haha

Ka verkligen många denna månaden! Vi missade att ligga på just äl men några dagar innan och några dagar efter, visade sig vara ett vinnande koncept :) Trodde inte själv att det skulle gå vägen denna månaden så min kropp slappnade väl av på nåt sätt och min hjärna var inte inställd på graviditet.

Man blir ju undermedvetet stressad på något sätt fär man vill ju så gärna ha det där lilla pyret <3
  • soffipropp1987
    Thorax skrev 2018-08-09 06:23:10 följande:

Kan placera mig i BF gruppen :D kunde inte hålla mig då jag haft den starka gravidkänslan.

6e försöket. Äl+8 bim -10

Om de var Conceive plus gel, uteslutning av transfetter och socker eller att vi hade sex enbart på ÄL dagen får vara osagt. Nu är vi här äntligen.

Stort grattis! Inte helt oväntat dock pga hur du mått ;)
  • soffipropp1987
    Thorax skrev 2018-08-10 07:17:17 följande:

Köpte gravidtest igår (vill inte slösa digitala än) för de som tvivlade på mitt igår och här är resultatet

Ååå! Skönt ändå att ha det svart (rosa) på vitt :D Jäklar vad tidiga känningar du haft ändå! När blir bf?
  • soffipropp1987
    Solgul skrev 2018-08-10 17:47:51 följande:

(Till mitt försvar var de två första för gamla så vågade inte lita på dem....) :D

Haha ja det gäller ju att man är på säkra sidan :D GRATTIS!!
  • soffipropp1987
    AnonymAB skrev 2018-08-14 21:18:00 följande:

Mina Familjelivs-vänner,

hade ett positivt äl-test i söndags eftermiddag. vi hade sex fredag-måndag.

Men idag efter jag varit hos gyn o lämnat cellprov och annat så känner jag mig helt slut. vi känner båda att vi i te orkar idag/kväll.

Vi vill heller inte att det ska bli någon press.. "att nu ska vi ha sex bara för att vi ska".

vilket vi båda kände igår kväll.. :$

Men då är frågan.. vad har vi för chanser att ändå prickat in denna månaden?

kan gynbesöket och "stöket" påverka våra chanser att bli gravida?

Tack för att ni finns o man kan få lämna sina tankar o funderingar.. <3

Kan bara dela med mig av hur vi blev gravida. Hade ingen aning om när äl var men på ett ungefär med hjälp av appen Flo. Den sa tisdag 17/7, vi hade sex 12,13 och 14:e sen åkte vi på semester den 15-18:e. 18e på kvällen och kvällen efter det hade vi sex igen. Vi missade alltså äl dagen och dagarna innan.

Det jag vill ha sagt med detta är att de andra månaderna har vi kört på alla dagar runt äl. Känns sol att det kanske kan ha blivit för mkt då. Dessutom hade jag verkligen lagt alla förhoppningar åt sidan denna gången då vi inte kört på som innan. Less is more verkar det som i vårt fall :)
  • soffipropp1987
    AnonymAB skrev 2018-08-14 21:57:38 följande:

Okej.. med det menar du att vi kanske ska försöka gå till sex idag i alla fall?

eller tror du vi kan ha chanserna med oss ändå?

Man ska ju inte tvinga fram sånt, kör imorgon istället :) Chanserna vet man ju inget om egentligen eftersom det typ är ett mirakel att ett befruktat ägg ska fästa i livmodern.
  • soffipropp1987
    Daphodil skrev 2018-08-26 12:27:44 följande:

SÅ tacksam för input.

BIM idag. Spökstreck igår, och negativt digitalt igår. Brun flytning imorse och ba "jahaja". Men mensen har inte kommit igång. Tog en sticka och får ett svagt streck som går att fota. VAD ska jag tro?

Jag fick bruna flytningar på BIM. Mensen kom aldrig och jag testade dagen efter och det visade + Jag håller tummarna för dig!
Svar på tråden BIM Augusti <3