• Esofe

BIM Augusti <3

Timal89 skrev 2018-07-28 11:09:16 följande:

Inte riktigt så hårt för mig. Mer som ett knip som när man ätit dålig mat haha om du förstår liknelsen. Har du nån aning vad knipen kan bero på? :)

Faktiskt inte, min sambo trodde stress men det kniper alltså så långt ner i magen det går (vet inte vad det heter exakt).

Fick exakt samma efter mitt pillerstopp då alla hormoner kom på en och samma gång. Har Aldrig haft det innan och inte sedan den gången heller...
  • Esofe
    Glädje5 skrev 2018-07-28 13:55:15 följande:

Känner ni något ägglossning + 5-6?

Alla symtom som avviker från det normala skulle jag vilja höra som ni känner såhär tidigt.

Vill så gärna ha +

Jag har: ömma bröst (sedan ÄL), uppblåst mage, gasig och extrema knip i undre magen som håller i sig några sekunder.
  • Esofe
    Sobika skrev 2018-07-28 14:06:01 följande:

Jag är på äl+5 Idag. Igår fick jag lite bruna flytningar och på pappret när jag torkade mig. Har fått lite så idag med. Har aldrig haft så tidigare så nära efter äl. Kanske är nån typ av mellanblödning eller vad det heter. Har fått nidblödning med båda barnen och då va det max en droppe rosa så tror absolut inte det är nått sånt. För tidigt för det med tror jag.

Känner du något eller har nått som avviker?

Kan ägget fästa utan att ge nidblödning? För har inte fått den men hoppas på att ägget fäster ändå... ÄL+10...
  • Esofe
    Periksson90 skrev 2018-07-28 14:32:26 följande:

Har läst att de är 30% av alla graviditeter som har nidblödning så är snarare vanligt att man inte har det än att ha det. Jag hade de inte när jag var gravid med dottern :)

Då har hoppet inte lämnat en än!
  • Esofe
    Sobika skrev 2018-07-28 15:39:05 följande:

Såg att du fått svar men det är vanligare att inte få det. När ska du testa? Håller tummarna att det blir ett plus!! :D

Vågar inte testa, är dock jävligt sugen... Tidigast måndag får det bli... (bim-3)... Visas det inget, ska jag inte testa förrän efter bim om jag inte fått mensen. Är så lättsårad för tillfället..

Inte lätt att jobba (hemtjänst) när det kniper till i undre magen och håller i sig i flera sekunder.. Humöret sviktar samtidigt. Hoppas på plus!!
  • Esofe

Dag 3 med extrema knip i magen, oftast när jag reser mig upp och går lite men ibland även när jag sitter/ligger. Kan väl inte vara stress så långt ner i magen? Stress sitter väl högre upp.

Idag är jag även kallsvettig, trött och gasig + gör nummer 2 de senaste dagarna betydligt oftare än vanligt. Uppblåst mage så jag knappt får på mig byxorna trots minskat matintag samt mer rörelse i vardagen i jobbet som hemtjänst.

ÄL+11, BIM-4 idag. Imorgon testar jag nog mig. Om jag inte får plus eller mens i veckan som kommer så får jag nog söka vård för jag viker mig nästan av smärtan av knipen.

• Esofe
    Novis1991 skrev 2018-07-29 11:57:28 följande:

Har exakt detta problem också. Har fått knip i alla delar av magen det senaste. Tyvärr tror jag det kan vara stress över all denna tankeverksamhet på bebis. Testade mig igår och var negativ. Idag ska mensen komma men har inte gjort sig påmind än - mer än att jag fick sånt oerhört knip/håll på höger sida magen. Hoppas ju förstås att det är för det andra alternativet, så skriv gärna hur det går med ditt test :)

Förhoppningsvis testar du dig förtidigt och har låga halter av hormonet. Jag börjar få mensvärkliknande nu.... Hoppas inte...
  • Esofe

ÄL+12, BIM-3 och symptomen fortsätter. knip i äggstockarna, ömma bröstvårtor, uppblåst mage, gasig mage, molvärk, smått illamående.

Tog en RFSU sticka nyss som visade blankt, men efter 5min blev det strömavbrott så fick inte se mer av den haha. Men nu känner jag mig helt nere, sådana här symptom går inte att inbilla sig, särskilt inte när man vill vika sig av smärta eller inte kan nudda vid något med varken bröst eller mage utan att det "sticker till".

BIM på torsdag, är mensen inte kommen innan helgen får det bli ett test då också...

• Esofe
    Thorax skrev 2018-07-30 15:04:28 följande:

Kul med lite plus. Hoppas på se många mer :)

Själv känns det som en evighet till bim. Kommer försöka hålla mig borta från FL lite mer. Känns som en olyckskorp bara för mig :D

Men så vill jag samtidig läsa hur det går för alla.

hur får ni dagarna att gå om man bortser från jobb? Har ni några hobbysar?

Jobbar jag inte så sover jag, hahaha! Hinner inte så mycket annat. Dock en ledig dag idag.. Tog 2 test, båda negativa (bim-3). Måste sluta tänka på detta nu...
  • Esofe

Extremt rikliga genomskinliga slemmiga flytningar, 3-4 dagar innan bim.. Kan det vara ett tecken?

Svar på tråden BIM Augusti <3