• Thorax

BIM Augusti <3

novemberregn skrev 2018-08-03 15:13:14 följande:

Varit ifrån den här tråden lite pga semester.

Jag verkar ha fått ordning på Fertility Friend och verkar vara på ÄL +8 (eller BIM-5). Har de senaste dagarna haft som mensvärk och varit helt säker på att mensen ska komma. Idag är jag supertrött och har också huvudvärk.

Tog ett test imorse och tycker att det kaaaaaaaanske finns något där. Kanske om en ändrar kontrasten eller så. Jag vet inte..

Ser väldigt blankt ut :(

Men äl+8 är de väldigt få som plussar så tidigt. För att vara säker vänta til 14, eller 11-12 om du inte orkar så länge :)
    Behind every legend, lies an impossible dream
  • Thorax
    babytjejen skrev 2018-08-04 10:10:56 följande:

Bim imorgon el måndag...temp fortfarande hög men tog ett test igår sol visade blankt,bara en svag skugga dom clearblue alltid har så inväntar mensen. Antar att tempen sjunker imorgon.

Tycker mina bröst är större men känns som det kommer o går så är säkert inbillning bara för att jag verkligen så desperat vill bli gravid. Har ju nya symtom hela tiden, funderar på att köpa ett sådant där klimakterietest o se om det är något sådant som spökar...

Jag har en sticka kvad som du kan få om du vill

Men tror nog du kan vänta dig ett plus när som :)
  • Thorax
    Lojjjssan skrev 2018-08-04 11:15:23 följande:

Första försöket för första barnet för båda oss :) kör med ägglossningstest från clearblue men får bara negativt trotts att jag känner äl. Tror jag lägger ifrån mig dom då jag bara blir stressad.

GRATTIS till alla plus :D,

Kul med en på samma bim :)

Hoppas på plus för oss nu
  • Thorax
    belletristik skrev 2018-08-05 08:21:03 följande:

hur länge behåller man sin sgi ?  jag är föräldraledig nu fram till årsskiftet och om skulle bli gravid nu - behåller jag då samma sgi för nästa föräldraledighet? tycker det är svårt att tolka vad som gäller när man är föräldraledig.. men visst borde det vara så?

Du har samma sgi i 1 år och 9 månader från det att din senaste är född. Så hänger på när hen föddes :)
  • Thorax

Vaknade idag till ett hemskt illamående. Kastade i mig frukosten men de hjälpte inte.

Vågar inte tro nåt, kan likagärna vara tarmen min som spökar intalar jag mig. Bråkar den så brukar jag bli illamående.

Äl + 5,6eller 7

• Thorax
    Mileya skrev 2018-08-06 09:57:14 följande:

Har troligtvis BIM imorgon eller på onsdag och smygtestade imorse. Tycker mig ana ett svaaaaaaagt streck men kanske bara är önsketänkande. Ser ni nåt?

Jag ser inget :/ men bilder syns de oftast sämre på också så kan vara därför jag inte ser
  • Thorax
    Tessaloniki skrev 2018-08-06 10:42:28 följande:

Spännande, jag mådde också illa vid ÄL +6/7. Inte så kraftigt men tillräckligt för att det skulle vara obekvämt att göra annat än att ligga på rygg :P är ju på ÄL +11 nu och har fortfarande molande värk i "nedre delen" som kommer och går. Har haft det sedan ÄL +5 så visst hoppas man men vågar inte ens tänka tanken egentligen...

Vad spännande :) ger mig lite hopp trots allt. Även om jag försöker slå bort de haha.

När ska du testa?

Jag har ett digitalt hemma men inte råd att köpa fler denna månad, så vet inte om jag vågar testa förtidigt
  • Thorax
    Tessaloniki skrev 2018-08-06 11:30:04 följande:

Jag hade tänkt försöka hålla mig till bim (fredag) då jag inte har något "testa tidigt" hemma, och vet inte hur exakta de andra är då. Dumt att ta ut något i förskott liksom :P har några vanliga rfsu och ett enda digitalt, som är reserverat just för om ett rfsu blir positivt :P

Vet vad du menar, och så bygger man upp hopp om man testar negativt tidigt just för de kanske var för tidigt att testa :D

Haha vad smart av dig, vanliga kan man ju köpa nåt av. De är inte lika hemskt dyra
  • Thorax
    babytjejen skrev 2018-08-06 12:23:23 följande:

Fick blodstrimmor när jag var på toaletten i morse så mensen sätter igång senare idag el imorgon kan jag tänka :(

Ingen nidis eller mellanblödning?
  • Thorax
    Tessaloniki skrev 2018-08-06 12:52:14 följande:

Precis, tror att jag skulle bli smått galen av det :P

Ja jag köpte ett 8-pack av rfsu på apotea, så har väl kanske tre-fyra stycken kvar av det. :)

Haha ja men eller hur :D

Tack för tipset, det ska jag kolla in :)
Svar på tråden BIM Augusti <3