• M82

Svullen mage tidigt - Fler?

Jag är gravid i vecka 10 (9+6) med andra barnet och har extremt svullen/uppblåst mage efter lunch och på e.m/kväll o haft det ett par veckor nu. Brukar gå ner något under natten för att sedan bli svullen igen dagen efter. Redan i vecka 7 frågade min mamma om vi skulle ha en till efter att jag ätit lunch. I vecka 9 fick vi frågan av en extremt ytligt bekant och hade vänner som tittade lite fundersamt, men de sa inget. Nu i veckan (10) fick jag frågan på jobbet men fintade bort den. 

Med 1:a barnet syntes magen inte förrän i ca vecka 15. Har hört att det ofta syns tidigare när man får fler barn, men skulle ju gärna få komma till vecka 12 först åtminstone innan folk börjar fråga... Äter normalt och "vanlig" mat, alltså inte massa kakor/bullar, godis, chips eller annat onyttigt. Utan havregrynsgröt till frukost varje dag och sen riktig lagad mat 2 gånger + 1-2 mellanmål bestående av smoothies med bär och yogurth + frukt. Går oxå på toa och sköter magen varje dag. 

Fler med samma "problem"? 

• Svar på tråden Svullen mage tidigt - Fler?
  • M82

Skönt att höra att man inte är ensam om problem med svullen mage även fast det är rätt jobbigt när folk börjar fråga tidigt. Handlade ett linne igår size stor och hoppas kunna dölja magen för närmsta kollegorna åtminstone 2 veckor till - sen går jag på några veckors semester så då kan jag slappna av lite grann. i-landsproblem :) 

Svar på tråden Svullen mage tidigt - Fler?