Inlägg från: solros68 |Visa alla inlägg
  • solros68

Bebis RATAR mat

Vår dotter åt inte okej med mat fören någon gång efter hon fyllt 1. Nu är hon värsta matvraket och äter jättebra. Hon vill bara äta bitar och vägrade pure! Mitt tips är att inte stressa!

• solros68
    Anonymsju skrev 2018-07-08 10:58:28 följande:

Vad härligt att det vände!! :) Får jag fråga vad ni gjorde innan hon blev 1 år? Vad åt hon tex. runt 8 månader?

Hon är mitt andra barn så vi tog det lugnt, tänkte att det kommer nog, vilket det ju gjorde. Om jag minns rätt så åt hon max en kvarts barnmatsburk, men 2-3skedar var mest vanlig. När hon fick äta med inspiration av BLW, så vände det. Mitt första barn åt jättebra från början men sedan vände det och han äter idag väldigt lite och väldigt få maträtter.
  • solros68
    phillipha skrev 2018-08-17 22:43:36 följande:

Har varit på semester så därför längesen jag läste din tråd.

Ts, jag vill bara ge dig en stor kram (och din bvc en smäll ????)

Din son är fortfarande LITEN. Han kan utan problem leva på ersättning (vilket min 3åring fortfarande gör) och ändå växa och må bra! Har kämpat med amningen med alla mina tre barn så vet precis vilken "matångest" det kan ge!

Så, släpp all prestation, alla tankar på "han måste äta...",, alla "men alla andra barn" och så bestämmer du dig att ersättning är han huvudföda. När ni vuxna sen äter frukost, lunch, mellanmål, middag så sitter sonen med vid bordet och ni ger honom mat att leka, kladda utforska i sin takt utan att ni stoppar något i munnen på honom. Ni ger ersättning innan/efter/när han är hungrig. Så låter ni honom styra maten ett tag samtidigt som du vet att han får i sig vad han behöver genom ersättningen.

Kunde inte sagt det bättre själv!
Svar på tråden Bebis RATAR mat