Bebis RATAR mat
Jag skummade bara genom din tråd och jag kanske missuppfattar men verkar som om du sätter för mycket press på "hur det ska vara" "barnet bör äta..."
Vi körde blw med alla våra barn, det är lite jobbigare och definitivt kladdigare men värt det väl fastnar ordentligt.
Vår yngsta åt "bara" EN hel måltid vid 9 månader och resten ersättning. Viktiga är att ni erbjuder något varje måltid och sen fyller på med ersättning (amma?) erbjud massa olika saker och färger. Ibland kunde jag erbjuda en festmåltid men det pillades bara i innan han sa nej/slängde ner på golvet. Jätte frustrerande i stunden. Men sparade och gav igen dagen efter ;) vid 1år åt han med sked och gaffel som ett proffs.
Så tycker inte du ska stressa med att han ska äta frukost lunch middag, med mellanmål. Han känner av att du är stressad. Alla barn är olika.
Minns att jag kände mig så dålig med första barnet på öppna förskolan då alla andra mammor matade i sina barn puré och min pillade på sin gurkstav. Men vände senare då barnen blev äldre och mammorna desperat försökte få i dem en burk, då kunde jag i lugn o ro titta på medan min tjej käkade sin mat.