Inlägg från: Ignoramus |Visa alla inlägg
  • Ignoramus

Nafsade barn i ansiktet! Hjälp!

Tycker du verkar ha koll på läget. En hund som verkligen vill försvara sin macka hade också skadat "tjuven", så hunden har stenkoll på markeringen för att den ska ske så fredligt som möjligt (fast fortfarande ta hem poängen). Låter extremt jobbigt/obehagligt med sambons ex dock.

AnonymYesYes skrev 2018-07-08 16:07:08 följande:

Nja, barnet är på besök och är således inget naturligt inslag i flocken. Så nej, jag anser inte att vem som helst ska kunna ta mat från hundar. Att de vaktar sin mat är instinktivt och har med överlevnad att göra. Vi ser det mer som en olycklig situation där barnet inte kunde respektera hundens personliga gränser. Givetvis ska vi hålla bättre uppsikt framöver. Barnet har fått sin läxa utan sår och är inte skadad på något sätt. Lugna ner er ett par hekto är ni snälla. Det är ju sådana som ni som vill avliva hundar så fort de råkar titta snett på en.

• Ignoramus

Fast det låter ju å andra sidan som han skrämt dem till att acceptera att vem som helst ska få ta maten ifrån dem. Eller tränade han in positiva byten med hela kvarteret i några månader? Isf är jag mycket imponerad över hans driv och engagemang...

Låter som att du har väldigt snälla och accepterande hundar om barnen kan leka med maten, men det är ju absolut ingenting hundarna ska behöva tåla egentligen.

zemer skrev 2018-07-09 09:22:57 följande:

Fast det beror ju också på hur du uppfostrat hunden. Vi har haft hundar hela mitt liv. INGEN av dem har någonsin vaktat sin mat. Pappa va noga med att uppfostrar dem så att vem som helst kunde ta maten ifrån dom. Mina barn brukar sitta på golvet och leka med maten medan hundarna försöker äta, det värsta som kan hända är att de får en slick i ansiktet.

• Ignoramus

Jag har en liten bebis och två hundar, och håller med om allt som Pickles skriver. Och ts verkar ha en sund inställning till det hela med.

Canadasvensk skrev 2018-07-10 00:31:23 följande:

Låt mig gissa, du har inga små barn...?

Svar på tråden Nafsade barn i ansiktet! Hjälp!