Fått felaktig information vid husköp...?
Hej
Jag har precis köpt ett hus. Jag kan ingenting om hus så jag har litat på de uppgifter jag fått från säljare och mäklare plus att jag då såklart kollat huset innan. På tomten finns en mindre gäststuga som uppgavs vara isolerad. Nu har jag granskat den närmare och trots att jag inte kan någonting alls om sånt här har jag nog kommit fram till att den omöjligt kan vara isolerad, då väggen är så tunn att det bara verkar vara ett skal liksom, inte någon innervägg med isolering mellan yttervägg och innervägg. Jag känner mig lite lurad eftersom jag i min enfald ändå trodde att man genom att köpa via en mäklare ändå är hyfsat säker på att inte bli lurad........och då ställde jag ändå frågan rakt ut om stugan var isolerad. Anledningen till det var att stugan ska användas till hundhus och då måste den vara isolerad.
Jag undrar vilka rättigheter jag har? Inga antar jag, för det blir väl ord mot ord.....
Fråga 2 är vad det kostar ungefär att isolera en cirka 9 kvadratmeter stor stuga?
Det tråkiga är att hundgården är redan uppsatt och det enda som fattas är att fixa ett hål i väggen, för att hundarna skulle kunna börja vara där redan inom ett par veckor....Visserligen kommer de ju ha tillgång till hundgården så det är väl inte akut, men de kan ju inte gå in i stugan mer än kortare stunder eftersom det blir väldigt varmt därinne.....