Inlägg från: Anonym (Wtf) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Wtf)

Fått felaktig information vid husköp...?

Du har skyldighet att kolla allt själv. Dolda fel kan resultera i att man har rätt till ersättning eller att häva köp men då handlar det inte om en gäststuga utan grava fel på huvudbyggnaden som inte redovisats. Som husköpare är det du som måste ha koll på vad du köper. Mäklaren är en mellanhand för köpet och har inget ansvar för att kolla att det köparen säger stämmer. Djärvt av dig att köpa hus utan att kolla vilka risker det kan medföra.

• Anonym (Wtf)
    Hundtoka90 skrev 2018-07-14 21:59:15 följande:

Fast det beror ju på hur man ser det, jag har såklart visst tagit reda på saker men ärligt talat så trodde jag inte att folk var så oschyssta att de ljuger om en sån sak som en isolerad eller inte isolerad jätteliten stuga. Det är ju ingenting som hade gjort av eller till för dom, det är ju knappast det som är det avgörande för ett köp. Jag la fokuset på själva boningshuset, och det var ju dumt att förlita sig på uppgiften gällande stugan. 

Det finns inga kriterier för att fastställa om en gäststuga är isolerad eller inte. Du kan lägga tidningspapper som lager och hävda att det är isolerat, låt vara att isoleringen är usel. Det gäller att se igenom vad som faktiskt utlovas.
Svar på tråden Fått felaktig information vid husköp...?