Inlägg från: Sofieee |Visa alla inlägg
  • Sofieee

Vi som har bf April 2019

Jag testade positivt i helgen. 8 eller 14/4 (två appar säger olika..) lite chockerande då detta var första försöket och vi inte räknade med att det skulle gå så fort. Första barnet för oss båda. Väldigt ömma bröst och molvärk som jag haft sen dagarna efter ägglossning (trodde det var inbillning men tydligen inte..)

• Sofieee

Jag har ömma bröst och som mensvärk i magen, krampar till lite ibland men mildare än vanliga menskramper, hur ska man veta vad som är normalt när det är första gången?

Annars mår jag som vanligt, svårt att säga om man är mer varm och trött än vanligt i semestervärmen. Sambon tycker jag påpekar oftare att saker luktar starkt men det är inget jag märker av själv. Nu längtar jag mest tills allt känns lite mer verkligt och veckorna har gått lite till.

• Sofieee
    nadie2019 skrev 2018-08-07 21:30:00 följande:

Hej, också en som plussat.

Beräknad BF 4/4 om det stämmer.

Första barnet, 27 år och bor i Stockholm.

Hade mer symptom första dagarna (?) ömma bröst och illamående. Känns knappt som jag är gravid längre.. Ibland gör det ont i magen. Men vet inte. Man blir ju orolig..

Jag mådde också sämre förra veckan (v 5) brösten fortfarande ömma och gjort gravtest som blir starkare och starkare men inte lika ont i magen denna veckan. Känns ju lite oroande men man kanske bara borde vara glad sålänge man mår bra?
  • Sofieee
    bSandy skrev 2018-08-13 16:36:11 följande:

Hej alla. Grattis till era pluss :)

Vi plussade förra veckan, vecka 7 nu och går allt bra blir detta vårt tredje barn (de anses födda 14 och 16).

Är snart 30 och bor i Hallands län.

Har ännu inga symptom, precis som min första grav. Har bokat tidigt ul 28/8 :)

Bor också i Halland, vart har du bokat ultraljud? Glad
  • Sofieee

Hur mår ni? Jag har mått så bra de senaste veckorna att jag trott jag inbillat mig så bokade in ett privat ultraljud som idag visade ett tickande hjärta som satt på rätt plats. Så overkligt. Nu är det dags att vänta några veckor till på nästa ultraljud (v12 för kub) och efter det kan jag förhoppningvis börja tro att det händer. Känns som ?alla? har så mycket symptom och mår dåligt. Jag mår som vanligt förutom ömma bröst typ, inget illamående och jobbar och rider som vanligt. Antar att borde vara glad för det men känns också konstigt när man läser/hör om hur många som kräks och mår kasst.

• Sofieee
    FloraLinnéa skrev 2018-08-29 09:17:25 följande:

Jag mår väldigt bra! Bättre än jag gjorde innan jag blev gravid. Inget illamående, piggare än vanligt, inte ont i brösten. Känner endast lite växtvärk men annars inget. Känns stundtals lite jobbigt då jag som du ibland tänker att jag inbillat mig graviditeten men försöker att bara nämna njuta så länge jag mår bra :) Skönt att få se hjärtat ticka! Vilken vecka är du i? Har också funderat på att boka ul privat men känns som att jag borde vänta till vecka 8 då de flesta mottagningar här har det som undre gräns vad jag förstått.

Enligt appar och barnmorska var jag i 8+2 men nu efter ultraljud 7+6 och det gick fint att se via vanligt ultraljud, suddig bild dock så hon frågade om jag ville göra vaginalt ocksåmen kände att det inte behövdes då vi fick se att hjärtat slog och att det satt på rätt ställe vilket var syftet med ultraljudet. Tyclte lätt var värt 500 kronor :)
  • Sofieee

Jag var på Kub idag. Kändes som en milstolpe stt komma över. Fick 1/4500 (minns en exakt men över 4000 iaf) på downs syndrom och 1/20000 på andra kromosomavvikelser. I min kommun blir alla gravida erbjudna kub. Hur går det för er andra? Har ni berättat för anhöriga? Börjar det synas?

• Sofieee

Vi var på rul idag. Skönt att ha gjort då jag varit lite nojig det senaste pga. jag mår "för bra", inte gått upp i vikt, ingen mage än (har dock mage sen innan så antagligen därför) osv. men allt var som det skulle och en frisk liten kille låg där inne. Blev framflyttad 4 dagar från 10/4 till 14/4.

Svar på tråden Vi som har bf April 2019