Inlägg från: Nannizen |Visa alla inlägg
  • Nannizen

Vi som har bf April 2019

Grattis till er alla!!

Plussade i söndags, beräknad runt den 20/4, så lycklig just nu! Det blir mitt andra, har en dotter på 6 år, min sambos första :) Vi är lite smått chockade, men mest förväntansfulla :)

Har haft en mycket molvärk och stretande den senaste veckan och brösten ska vi inte tala om, de gör väldigt ont! Illamående kommer och går, tack och lov är inte tröttheten det värst ännu.

Har molvärken avtagit för någon av er?

• Nannizen
    Sooli skrev 2018-08-15 08:21:03 följande:

Vi plussade samma dag och beräknade samtidigt :).

Jag har en del motvärk och funderar om man har mer som omföderska. Någon som vet?

Åh vad kul!! Har du pratat med MVC ännu?

Ja, så kan det vara, men det är ju ändå 6 år sen jag var gravid sist, så jag undrar också ????
  • Nannizen
    Sooli skrev 2018-08-15 20:58:33 följande:

Ringde i måndags och fick tid för inskrivningssamtal och ultraljud. Var även på en liten infoföreläsning i tisdags. Har du ringt MVC?

Ja, vi ska på infomötet i slutet av augusti och sedan är inskrivningen i början av oktober, lite annorlunda mot sist, då var inskrivningen ganska omgående.

Hur mår du annars? Har du fått några symptom?
  • Nannizen
    Sooli skrev 2018-08-16 14:02:42 följande:

Det är nog färre besök med som omföderska antar jag. Jag har lite illamående som kommer och går, lite tröttare, molvärk och spänningar i brösten. Mådde hur bra som helst med sonen så lite skillnad. Hur mår du?

Kanske kan vara så, men det är ju 6 år sen jag fick barn sist :)

Jag mår ok, men trött, hjärtklappning, molvärk och illamående av och till, men det är bara att bita ihop, för det kommer något underbart av det ????
Svar på tråden Vi som har bf April 2019