Inlägg från: FloraLinnéa |Visa alla inlägg
  • FloraLinnéa

Vi som har bf April 2019

Hejsan, har inte riktigt vågat att hoppa in här då det känts så tidigt i graviditeten, men tänker att det kan vara bra att prata om eventuell oro med andra i samma situation ???? enligt de flesta appar är jag beräknad till 27 april så bör gå in i vecka 6 idag!

• FloraLinnéa
    Freijah skrev 2018-08-28 00:52:32 följande:

Kul! Vi har samma bf :)

Spännande :) jag misstänker dock att mitt datum kommer flyttas då jag har oregelbunden cykel men känns ändå skönt att ha ett datum att se fram emot :)
  • FloraLinnéa
    Sofieee skrev 2018-08-28 14:28:17 följande:

Hur mår ni? Jag har mått så bra de senaste veckorna att jag trott jag inbillat mig så bokade in ett privat ultraljud som idag visade ett tickande hjärta som satt på rätt plats. Så overkligt. Nu är det dags att vänta några veckor till på nästa ultraljud (v12 för kub) och efter det kan jag förhoppningvis börja tro att det händer. Känns som ?alla? har så mycket symptom och mår dåligt. Jag mår som vanligt förutom ömma bröst typ, inget illamående och jobbar och rider som vanligt. Antar att borde vara glad för det men känns också konstigt när man läser/hör om hur många som kräks och mår kasst.

Jag mår väldigt bra! Bättre än jag gjorde innan jag blev gravid. Inget illamående, piggare än vanligt, inte ont i brösten. Känner endast lite växtvärk men annars inget. Känns stundtals lite jobbigt då jag som du ibland tänker att jag inbillat mig graviditeten men försöker att bara nämna njuta så länge jag mår bra :) Skönt att få se hjärtat ticka! Vilken vecka är du i? Har också funderat på att boka ul privat men känns som att jag borde vänta till vecka 8 då de flesta mottagningar här har det som undre gräns vad jag förstått.
  • FloraLinnéa
    Sofieee skrev 2018-08-29 10:02:04 följande:

Enligt appar och barnmorska var jag i 8+2 men nu efter ultraljud 7+6 och det gick fint att se via vanligt ultraljud, suddig bild dock så hon frågade om jag ville göra vaginalt ocksåmen kände att det inte behövdes då vi fick se att hjärtat slog och att det satt på rätt ställe vilket var syftet med ultraljudet. Tyclte lätt var värt 500 kronor :)

Det förstår jag! Här kostar det 700 kr men hade med glädje betalat det dubbla bara för att minska oron lite :)
Svar på tråden Vi som har bf April 2019