Inlägg från: nadie2019 |Visa alla inlägg
  • nadie2019

Vi som har bf April 2019

edina966 skrev 2018-08-29 12:42:26 följande:

Hej alla mammor!

Vill säga grattis till er alla och lycka till, och vill

Samtidigt presentera gravidkudde / u kudde som någon av er har behov till????.

Jag skulle önska en gravidkudde. Har du några förslag?
    Jinxedqueen skrev 2018-07-20 20:10:24 följande:

Hejsan!

Jag är en kvinna på unga 28 år boendes i Kista med min sambo.

Bara av en slump kände jag på mig att det var dags att kissa på den berömda stickan. 4 dagar till BIM.

Vi blev gravida även förra månaden men tyvärr växte den knackigt och blev ett tidigt missfall.

(Nu hoppas jag bilden syns och att det VERKLIGEN inte är ett spökstreck)

Men 4 april ska denna snutt kika ut.

Nu undrar jag, är vi fler? Vilka är ni? Har ni vågat testa?

Kram!

Hej jag bor i älvsjö med min sambo, och är 27. Är i vecka 7. Vad roligt att det är någon i samma ålder som än själv i Stockholm. När är det beräknat?
  • nadie2019
    lovisaandersson skrev 2018-09-02 12:36:32 följande:

Vill också vara med i fb grupp! Länken funkar inte längre :(

Hur gör jag?

Bf 25/4

Märkte också det.

Ska vi skapa en ny grupp? BF april 2018? Hehe
  • nadie2019
    Belluzza skrev 2018-09-02 17:54:29 följande:

Hej! Jag har BF 3/4 och har även jag gått in i v 10.

Mina symptom har varit lite blandat med illamående, cravings och ömma bröst.

Igår hände något märkligt. Jag var på fest och drack lite alkoholfri dricka och åt grillad svamp, helt från ingenstans började mage svullna upp till månad 5 typ. Jag kan inte fatta varför det blev så, någon som har erfarenhet av något liknande?

Har BF den 10/4, är i vecka 8 typ.

Aldrig hört! Svullen mage får man ju, men inte så pass /:
  • nadie2019
    okändokänd2 skrev 2018-08-31 19:34:27 följande:

När har alla bf?

Själv har jag 1 april och är redan i v10, tycker de har gått så snabbt nu i slutet!

BF 10/4, är i vecka 8+1 typ!

Hur gamla är ni? Bor
  • nadie2019

Hej, hoppar gärna in här.

Jag väntar första barnet (10 april). Bor i Stockholm och är 27 år.

Skulle vara roligt att försöka hålla kontakt och kanske ses längre fram. Tänker att alla är oroliga/ förväntansfulla och kanske skulle behöva prata med andra i samma situation?

Kanske finns det/ kan man skapa en grupp på exempelvis Facebook eller något.

Hoppas alla mår bra där ute!

• nadie2019
    Pineapplesunshine skrev 2018-09-15 10:26:43 följande:

Symptom* haha.

Kan tillägga att jag inte alls har känt illamående eller annat ?typiskt?. Bara ömma bröstvårtor. Och lite växtvärk under vecka 5-6.

Alla mina symptom har försvunnit också. Växtvärken är borta. Knappt halsbränna - får det av fiskpinnar och ja, illamående har jag väl inte heller. Skönt på sätt och vid, men visst blir man otrolig...

Vart bor du? :)
  • nadie2019
    Pineapplesunshine skrev 2018-09-15 08:11:56 följande:

Hej tjejer. BF 4 april. Är i v 11+1 nu... och jag har inga syndrom alls längre, det är lite läskigt :( Jag kan inte sluta oroa mig. Har KUB 24 sep, känns som en evighet dit :(

Har inte heller några symptom! Sjukt obehagligt. Borde kanske inte klaga, men... :)
  • nadie2019
    Pineapplesunshine skrev 2018-09-16 21:07:10 följande:

Ja, man ska ju egentligen bara njuta men jag kan inte komma ifrån att tänka negativt. Blir galen på mig själv snart. Men jag har läst runt massor i forumet och inser att det trots allt är väldigt vanligt. Jag ska bara tänka glada tanka från och med nu. Kan ändå inte göra annat :/

Jag bor i Stockholm, Västerort. Själv?

Förstår dig. Som alla andra skriver ovan, så är varje graviditet så olik den andre. Men ja, visst undrar man - och blir orolig...

Härligt! Bor i söderort.

Första barnet?
  • nadie2019
    Pineapplesunshine skrev 2018-09-16 21:10:35 följande:

Det ska finnas läste jag. Hittar ingen fungerande länk bara

Neh inte jag heller..

Skulle kanske skapa en till?
  • nadie2019

Hej!

Ett tag sedan jag tittade in här - men ser att det hänt massor! Kul :) skulle vara roligt att typ skapa en Facebook grupp för oss alla med BF i april? Lättare att ha en konversation där.

Hoppas att alla mår bra och ändå försöker njuta. Jag har haft svårt för det - faktiskt, alltid saker man oroar sig över.. är i vecka 13 + 3, BF 10 april!

• nadie2019
    Sofieee skrev 2018-09-26 22:20:45 följande:

Jag var på Kub idag. Kändes som en milstolpe stt komma över. Fick 1/4500 (minns en exakt men över 4000 iaf) på downs syndrom och 1/20000 på andra kromosomavvikelser. I min kommun blir alla gravida erbjudna kub. Hur går det för er andra? Har ni berättat för anhöriga? Börjar det synas?

Måste fråga. Tog de blodprov när du gjorde KUB - ska dem de? De gjorde du inte på mig.. Fick låg sannolikhet och valde därför att inte ta några siffror..
  • nadie2019
    stjärnasomärdin skrev 2018-10-07 13:49:03 följande:

Är du säker på att de inte tog blodprovet samtidigt som du tog andra prover? Tror inte man kan få fram ett svara på KUB utan den delen faktiskt. Men man tar det ju inte vid undersökningen utan separat på VC. Jag har båda gånger tagit mina i samband med att jag lämnat de ?vanliga proverna?.

Ja nu när jag frågade min sambo så togs det tydligen i samband med inskrivning av graviditeten... Måste ha missat de!
  • nadie2019
    louisejohansson skrev 2018-10-05 09:41:24 följande:

Var på KUB igår. Väldigt låg risk för alla trisomier.. någon som är duktig på nub-teorin? ???? v.13+1.

Vad är NUB?
  • nadie2019

När är de ni har BF?

Jag har 10/4. Och skulle tycka det var roligt att skapa kontakt och hålla den. Bor i Stockholm och är 27 år! Hojta gärna :)

• nadie2019
    Lilyje skrev 2018-10-07 19:59:27 följande:

Kan vi inte göra en lista och lägga i huvudinlägget om när vi har bf? Kanske också hur gamla vi är och var vi bor?

Vad för lista på Facebook?
  • nadie2019
    Lilyje skrev 2018-10-07 23:28:26 följande:

Facebook? Jag pratar om här på familjeliv..

Förlåt. Måste varit trött och inte läst ordentligt.

Ja men en sådan lista vore ju kul!
  • nadie2019
    Childs skrev 2018-10-09 14:27:40 följande:

Hej, jag är gravid med mitt andra barn och beräknad till den 8/4-19. Jag bloggar om livet som mamma och gravid och tänkte höra om det är någon annan som också gör det då det vore kul att följa? 

Om någon vill följa mitt liv hittar ni länken här: 

nouw.com/childs

Följer dig :) men skriver dock inget öppet om de ännu..

vart bor du?
  • nadie2019
    julle92 skrev 2018-10-09 19:45:33 följande:

Länge sedan jag var inne här och skrev, men känner att jag behöver dela med mig. Idag var det dags för kub, lite nervös och pirrig över att se bebis för första gången såklart, men gissa chocken när man kommer in och nästan de första hon säger är att det är två bebisar där inne. Enäggstvillingar dessutom, litegrann att smälta nu under dagen.

Åh waow! Vilken grej, grattis :)
Svar på tråden Vi som har bf April 2019