Vi som har bf April 2019
Lite nyfiken... Har ni berättat om graviditeten för familj och vänner eller hur lång tid hade ni tänkt vänta? :)
Lite nyfiken... Har ni berättat om graviditeten för familj och vänner eller hur lång tid hade ni tänkt vänta? :)
Berättat för vissa familjemedlemmar och två vänner, vi har inte hunnit träffa alla i familjerna och vill ta det face to face har du berättat?
Jag väntar gärna så länge som möjligt! Förra gången berättade vi för familj i vecka 13 (efter kub) och till vecka 21 (efter RUL) med resten. Får se om det går att dölja så länge denna gång ;)
Lite udda fråga kanske... Men är det bara jag som tycker att det har blivit obehagligt att få orgasm nu? Får som molvärk varje gång efteråt och blir rädd att något ska vara/gå fel :/ Någon som fått liknande?
Jag har haft som dig sen typ vecka 11-12 ungefär. Vet inte heller om det är en tillfällighet eller beror på graviditeten, men känns bara i vänster skinka. Ibland gör det ont ner under sittbenet också men bara vänster sida. Kommer och går, men värre har jag märkt när jag har lyft tungt på jobbet eller varit och tränat. Funderar på om det är en nerv i kläm eller något. Mitt sitter tyvärr fortfarande i nu i vecka 18 :/
Någon som har erfarenhet (eller av annan orsak kunskap kring) att det gör ont i övre delen av skinkan (upp mot ländryggen liksom men tydligt att det sitter i skinkan och inte ryggen)? Något som är kopplat till graviditeten? Något man kan göra något åt? Något man skall undvika? Hit me!
Ok, ja gör gärna det :) jag har tänkt boka tid hos naprapat men skjuter på det hela tiden för jag tänker att det ska gå över av sig själv :p
Låter ju lite likadant, har dock inte känt något vid sittbenet utan enbart längst upp. Också bara ena skinkan, fast högra. Har fått en tid inbokad av sjukgymnast 9/11 så kan uppdaterar om vad de sa eller rekommenderade.
Vårat RUL i fredags visade att tvillingarna mådde bra och växter som de ska. Vi valde att inte ta reda på könet denna gång. Får se om vi lyckas hålla oss eller om vi bokar in ett privat könsultraljud senare!
Vi var på rul idag. Skönt att ha gjort då jag varit lite nojig det senaste pga. jag mår "för bra", inte gått upp i vikt, ingen mage än (har dock mage sen innan så antagligen därför) osv. men allt var som det skulle och en frisk liten kille låg där inne. Blev framflyttad 4 dagar från 10/4 till 14/4.
Var på RUL idag. Allt såg fint ut och där låg en liten tjej och hade det bra ;) Datumet stämde så beräknad BF är 10:e April
Tack :) :) känns så härligt att äntligen fått se det lilla livet ;) jag har känt rörelser sen knappt en vecka tillbaka. Hade dock moderkakan i framvägg men vet inte om det har påverkat att jag inte känt tidigare. Tycker känner rätt så tydliga ?buffar? lite varje dag
Vad härligt stort grattis till er!!!:)) känner du några rörelser?
Åh! Så roligt med en liten tjej, grattis!:)
Nu har jag varit hos sjukgymnasten. Ingen foglossning, ischias eller annat gravidrelaterar. Stram muskel i skinkan som behöver stretchas flera gånger dagligen blev domen.
Är det någon som vet vad det är för mått dom mäter på RUL? Högst upp på kortet står det 12,5cm.. är det verkligen hela bebisen som är så liten i vecka 18+0 eller mäter dom huvud till rumpa? Hon sa ingen om att hon skulle vara för liten, men i alla appar står det att bebisen ska vara betydligt längre :/