Inlägg från: Anonym (Dotter 8 mån) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Dotter 8 mån)

7 månader fas

Vi har det likadant men vi löser det så att hon får bestämma. Just nu vill hon bara sova på mig dagtid 4-5 ggr per dag och då får hon göra det. Hon vill inte heller sova i spjälsängen på natten utan bredvid mig och då får hon göra det. Vi ger henne den närhet hon behöver.

Jag märkte också att hon sov mindre helt plötsligt men när jag provade att ta upp henne på bröstet så började hon istället sova mer. Visst kan jag inte göra så mycket dagtid men det gör inget, perioden är begränsad så jag nöjer mig med att vara hemma med vår AC.

• Anonym (Dotter 8 mån)
    Anonym (Dotter 8 mån) skrev 2018-07-25 08:37:51 följande:

Vi har det likadant men vi löser det så att hon får bestämma. Just nu vill hon bara sova på mig dagtid 4-5 ggr per dag och då får hon göra det. Hon vill inte heller sova i spjälsängen på natten utan bredvid mig och då får hon göra det. Vi ger henne den närhet hon behöver.

Jag märkte också att hon sov mindre helt plötsligt men när jag provade att ta upp henne på bröstet så började hon istället sova mer. Visst kan jag inte göra så mycket dagtid men det gör inget, perioden är begränsad så jag nöjer mig med att vara hemma med vår AC.

Glömde säga att för oss har det pågått sedan 7,5 månader så ungefär två veckor.
  • Anonym (Dotter 8 mån)
    Lina542 skrev 2018-07-25 21:37:09 följande:

Tack för alla peppande svar. Känns så skönt att bara få höra att det är fler som går/har gått igenom det här. Var era barn väldigt mammiga? Pappan i huset är inte alls populär just nu :( ser att han tycker det är väldigt ledsamt... såklart.

Pappa är inte alls populär här hemma. Han tar det med ro numera men för några veckor sedan blev han rätt stressad av det. Jag kunde inte ens duscha utan att dottern skulle vara i samma rum. Det har blivit gradvis bättre och nu funkar pappa mer och mer. Ni är inte ensamma :)
Svar på tråden 7 månader fas