• Carpan14

IVF sommar/höst 2018

Hej!

Hoppar in i tråden om det är ok. Har dock redan genomgått en IVF i höstas som resulterade i minus och är inne på mitt andra och är just nu på ruvardag 13.

Har inte haft mod att skriva här innan, varför vet jag inte. Är rädd för att bli tvungen att informera om ett minus när man såklart bara önskar plus.

• Carpan14
    LillaAw skrev 2018-08-16 10:03:12 följande:

Vi fick reda idag på att vi har 5 befruktade ägg som ska odlas i 5 dagar och sättas in på måndag om det blir något. Är rädd och orolig att inget ska klara sig till dag 5. Förra gången fick vi 3 befruktade som alla dog. Usch denna oro och väntan :/

Hoppar in bara sådär????

Vi plockade 14 ägg. Befruktade 6 st varav tre utvecklades fint. Stoppade in 2 dag tre. Vårt sista blev en blast men fick tyvärr kastas då den inte var frisk.

Jag tror att du har goda möjligheter denna gången och håller alla tummar och tår att det går vägen gör er??
  • Carpan14
    jaktenpaflow skrev 2018-08-16 17:37:20 följande:

Välkommen! Det här är en härlig tråd och du kan få mycket pepp och stöd!:)

Usch ja den där ruvningstiden... Jag vågade inte testa men sen fick jag bekräftad grav vid blodprov då jag blivit lätt överstimulerad. Så du ruvar på två rackare? Vart går ni någonstans?

Jag är så in i norden orolig. Gråter nästan inombords. Vågar inte hoppas för mycket men kan såklart inte låta bli.

Har gjort min IVF i Grekland. Den var sååå mycket bättre än min förra. Helt underbar personal på ALLA sätt.

Jag vågar inte testa. Vet inte vilket test som skulle vara mest tillförlitligt. Tänk att få minus igen. Jag testade för tidigt förra gången och det där minuset det ville liksom inte släppa stickan oavsett vilket test...min mens kom exakt på dagen då. Nu har jag i alla fall gått förbi den dagen MEN går på vaggisar denna gången så det kan ju oxå förskjuta mensen. Som sagt man vågar inte hoppas för mycket....
  • Carpan14
    Akira Öken skrev 2018-08-16 17:43:09 följande:

Hej och välkommen!

Vad spännande med ruvardag 13! Hur mår du och hur har behandlingen varit för dig?

Man behöver inte känna sig tvungen att informera om något, utan du kan lugnt dela med dig att precis det du önskar. :)

Jag mår för bra om man bortser från all oro man har inombords.

Min behandling var helt ok körde menopur denna gången, hade Gonal-f förra. Behövde inte så hög dos så det var skönt. Fick ut 14 ägg, 7 befruktade, 3 överlevande, 2 insatta och en kastad för den var sjuk. Rätt dåliga ods egentligen men man håller ju tummarna.
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018