• hoppas 2014

IVF sommar/höst 2018

Vi har ett barn efter tidigare IVF behandling (4e försöket lyckades vi) och nu är det dags för FET i stimulerad cykel. Ni som gjort FET i stimulerad cykel- har ni tagit bromssprutor som tex orgalutran då med eller inte? Jag gör behandling på distans o nått känns lite fel... har spruta hemma sen o funderar på att ta o sen ringa imorgon.. behöver er input!

• hoppas 2014
    Inalina skrev 2018-08-21 22:33:45 följande:

hej! jag gör också FET i stimulerad cykel. Jag förstår inte vad du ska med Orgalutran till..? Du har ju inget äggplock denna gången (Orgalutran tas ju för att äggen inte ska läppa i förtid) utan man VILL väl att kroppen ska få ägglossning så man kan börja räkna dagarna till återföring..? eller har jag missat något..?

Jag blev bara så osäker när ja inte hade recept på ägglossningssprutan ens :s Har tidigare gjort ett FET men då var orsaken ett misslyckat ET då det inte blev äggplock pga för få blåsor.. Tack för de lugnande orden :)
  • hoppas 2014
    Akira Öken skrev 2018-08-22 14:16:09 följande:

Hej! Jag tror, precis som Inalina, att du inte behöver ta någon Orgalutran inför embryotransfer. När är det dags för återföring?

Tack! Ja vet inte ännu. Ultraljud på fredag. Det är en 5dagars som ska sättas in (förhoppningsvis) o tidigare har det gjorts kring dag 19-20 och idag är det dag 7 tror ja..
  • hoppas 2014
    hoppas 2014 skrev 2018-08-22 23:54:34 följande:

Jag blev bara så osäker när ja inte hade recept på ägglossningssprutan ens :s Har tidigare gjort ett FET men då var orsaken ett misslyckat ET då det inte blev äggplock pga för få blåsor.. Tack för de lugnande orden :)

Jag tänkte eftersom ja ska ta ägglossningssprutan så vill man kanske kontrollera ägglossningen (Har normalt ingen egen ägglossning)
  • hoppas 2014
    Sommarhopp skrev 2018-08-21 21:26:18 följande:

Nu har jag återhämtat mig från äggplocket i måndags. Av de ca 25 blåsorna så fick de ut 12 ägg, men jag gissar att det beror på att en del hade tillbakabildats eftersom jag inte tog sprutor på några dagar innan äggplock. Idag fick vi veta att 10 hade befruktats så det var ju bra ändå. Tyvärr blir det totalfrys på lördag om det är några som klarar sig dit. Jag hade ett östrogenvärde som gått från 5000 till 18500 på 3 dagar trots sänkt dos. Så himla ledsen för det innebär att det kommer dra ut på tiden IGEN. Vi gifter oss nästa månad och sen åker vi på bröllopsresa så vi missar 2 cykler. Jag tycker att jag mår bra, har inte ont och känner mig inte överstimulerad alls, så det känns verkligen så surt att vi ändå inte får göra någon återföring. Förra gången fick vi också 10 ägg, vara endast 1 klarade upptiningen, så det känns inte så hoppfullt med totalfrys... Nu har vi hållit på i ganska precis ett år från dess att vi började ta hjälp. Och under den tiden har vi inte ens lyckats genomföra 2 hela behandlingar. Förlåt för ett gnälligt inlägg. Jag är bara så besviken. Vi hade ju verkligen försökt tajma det här så bra för att vi precis skulle hinna en gång innan bröllopet och startade vår behandling samma dag som de öppnade efter sommarstängningen. Och så hinner vi ändå inte.

Jag förstår er frustration. IVF karusellen är sjukt stressande o man svävar mellan hopp o förtvivlan o ett himla pusslande i kalendern..

Vill ge er lite hopp. Vi hade försökt skälva i över 2 år när vi började m IVF. Första omgången hann vi med innan ett sommaruppehåll men med uselt resultat. Omgång 2 skedde i sep o blev överstimulerad o rejält dålig så det blev totalfrys. Under hösten försökte vi med FET i stimulerad cykel utan ägglossning o jag blev mer o mer stressad o arg. Kändes som tiden rann i väg.. Vi bestämde oss för ET i jan istället men det misslyckade men vi satte istället in 2 blastocyster o vi blev gravida för första ggn. Tyvärr slutade det i MA Behandlingen efter skedde i maj- juni 1 år efter första IVF försöket o vi blev gravida igen. Hon är idag 18 månader :) Nu gör vi syskonförsök. Har inte stora förhoppningar då jag är 44 år men vi måste testa iallafall.

Vet att det är skit nu men man får bryta ihop o sen komma igen. <3
  • hoppas 2014
    hoppas 2014 skrev 2018-08-23 00:36:39 följande:

Jag förstår er frustration. IVF karusellen är sjukt stressande o man svävar mellan hopp o förtvivlan o ett himla pusslande i kalendern..

Vill ge er lite hopp. Vi hade försökt skälva i över 2 år när vi började m IVF. Första omgången hann vi med innan ett sommaruppehåll men med uselt resultat. Omgång 2 skedde i sep o blev överstimulerad o rejält dålig så det blev totalfrys. Under hösten försökte vi med FET i stimulerad cykel utan ägglossning o jag blev mer o mer stressad o arg. Kändes som tiden rann i väg.. Vi bestämde oss för ET i jan istället men det misslyckade men vi satte istället in 2 blastocyster o vi blev gravida för första ggn. Tyvärr slutade det i MA Behandlingen efter skedde i maj- juni 1 år efter första IVF försöket o vi blev gravida igen. Hon är idag 18 månader :) Nu gör vi syskonförsök. Har inte stora förhoppningar då jag är 44 år men vi måste testa iallafall.

Vet att det är skit nu men man får bryta ihop o sen komma igen. <3

Skulle stå ostimulerad cykel...
  • hoppas 2014
    Akira Öken skrev 2018-08-23 00:19:42 följande:

Då kanske vi (om allt går som det ska för oss) båda ruvar om ett par veckor!

När är det dags för er?
  • hoppas 2014
    Hoppomliv skrev 2018-08-26 20:57:52 följande:

Hoppar in här. Precis misslyckats med vårt tredje ivf och måste välja privatklinik. Någon som rekommenderar någon klinik?

Hej

Nu vet jag att det blir väldigt långt att åka men jag rekommenderar Ivf kliniken i Falun. De är väldigt alternativa o testar nytt när det inte fungerar. Jag blev gravid både andra o 3e försöket (MA först o sedan min dotter nu 18 mån) när jag var 42 år. Nu ska vi göra FET för syskonförsök
  • hoppas 2014
    Liten elak och intelligent skrev 2018-09-03 17:25:15 följande:

Jag har. Tre barn.

Jag har 1 barn sen tidigare, med hjälp av IVF.
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018