• AnHeAx

IVF sommar/höst 2018

Hej, jag följer gärna med här.

Idag påbörjade vi vår 5 IVF (1 Hugo född 2015, 1 missfall och 2 försök som inte givit något) Denna gången känns det bättre än de tre senaste, känns som kroppen är starkare, och psyket lika så.

Jag tog första sprutan Global F idag, 112.5 E.

Någon annan som också startat i dagarna?

• AnHeAx
    AnHeAx skrev 2018-08-29 22:09:17 följande:

Hej, jag följer gärna med här.

Idag påbörjade vi vår 5 IVF (1 Hugo född 2015, 1 missfall och 2 försök som inte givit något) Denna gången känns det bättre än de tre senaste, känns som kroppen är starkare, och psyket lika så.

Jag tog första sprutan Global F idag, 112.5 E.

Någon annan som också startat i dagarna?

Ska ju vara Glonal F!!!
  • AnHeAx
    Mjbo skrev 2018-08-29 22:15:06 följande:

Kul! Välkommen!

Vi är oxå i starten. 3e insättningen. Första lyckades med MA i v9. Andra insättningen ingen graviditet. Nu väntar jag på att äl testet ska bli glad gubbe så ska jag ringa för att få tid för insättning. Borde bli positivt i helgen typ, om jag känner min kropp rätt ;)

Gör du korta protokollet?

Hej,

Ja korta protokollet. Ultraljud på tisdag, räknar med äggplock på torsdag.

Hur många frysta har ni?
  • AnHeAx
    Mjbo skrev 2018-08-31 07:29:38 följande:

Spännande! :) hoppas allt går bra!

Vi har 3 frysta kvar. Hoppas på glad gubbe snart så ja får ringa och boka in tid till insättning. Ingen i morse heller... Men enligt mensappen ska de bli typ i helgen så ingen brådska egentligen..

Vart sitter "felet" hos er? Hur länge har ni försökt? :)

Det är ju så med denna resan att man inte kan påverka alls, både frustrerande och skönt på något sätt. Rätt som det är stämmer allt, eller inget. Hoppas du får glada gubben i helgen!

De har inte hittat något fel. Totalt har vi försökt i 7 år, fast där emellan fick vi Hugo som blev 3 i augusti. Så i 2 år har vi försökt få ett syskon. Detta är näst sista försöket om vi inte får några till frysen. Förra gången var det så dålig kvalitet på alla ägg så inget blev något. Jag känner mig starkare denna gång så håller tummarna och tror på det nu!

Hur är er historia?
  • AnHeAx

Hej,

Hade äggplock idag. Fick ut 19 ägg ur 23 blåsor. Förra gången fick jag 6 ägg ur 12 blåsor. Är försiktigt positiv då inget av mina 6 ägg var av bra kvalitet. Läkaren är orolig för överstimulering denna gång, har ni några tips på bra mat som innehåller mycket salt? Är inte förtjust i chips.

• AnHeAx
    Akira Öken skrev 2018-09-10 20:53:14 följande:

Vilket fint resultat! Hoppas att många blir befruktade! Hur mår du nu efteråt?

Föreslår jordnötter och saltgurka!

Mår sådär, har sovit i princip hela dagen. Svullen och mycket öm. För ösa på med vatten och salt så jag kan få tillbaka på freda
  • AnHeAx

Hej på er, jag skulle behöva lite råd.
    Jag kunde inte hålla mig ifrån att testa med ÄL-stickor som jag hade hemma. Testade RD 6 och det visade inget men idag, RD 11, så var det tydligt "ägglossning". Är det någon som har egna erfarenheter eller som vet vad de där testen ger utslag på. Kan jag vara gravid?
    Tack på förhand.

Svar på tråden IVF sommar/höst 2018