Inlägg från: Liten elak och intelligent |Visa alla inlägg
  • Liten elak och intelligent

IVF sommar/höst 2018

Hej!

Hänger på i tråden. Står nu mitt i vårt andra IVF-försök. Vi har barn sedan innan som kommit till på naturlig väg.

Förra cykeln slutade i totalfrys pga vätska i buken och höga östrogenvärden. Tre fina blastocyster kom till frysen. Men....inget av dem överlevde upptining.

Nu är jag på dag 8 i en ny IVF-behandling. Korta protokollet denna gång. Idag 17 större blåsor och 4 mindre. Östrogenvärdet hade stigit kraftigt och de har bestämt att jag inte får ta Ovitrelle utan istället spraya Synarela innan plocket. Sedan totalfrys igen. Är så rädd att det ska bli samma som förra gången. Att alla dör. 

Akira Öken skrev 2018-08-31 21:19:43 följande:

Vad härligt att gå in i tråden idag och se att ni tänker på mig och hejar! Tack, det värmer verkligen!

Äggplocket gick bra och resulterade i 15 ägg. Om få befruktas ringer de imorgon och återföring blir på måndag (om det finns något att återföra). Om fler än 5 befruktas och utvecklas ringer de på måndag och meddelar, sedan blir det återföring på onsdag. Jag och mannen är försiktigt hoppfulla. Antalet ägg är störst hittills, tidigare 1, 7, 14, 12. Men det är ju ingen garanti förstås.

Ikväll är jag trött och har rätt ont, men är ok.

Åh, håller alla tummar. Var går ni någonstans?
    170909 skrev 2018-08-31 22:21:58 följande:
    Du och jag ligger nog ganska lika i tid jag gjorde också äggplock idag. Fick ut 28st vilket är färre än jag brukar och jag är inte överstimulerad, har inte varit det heller vad jag vet.
    Pga min historia och läkarens tankar och idéer så sätter de in ett på söndag och fryser resten. Annars brukar de ta sk långtidsodling och det är väldigt få av mina/våra embryon eller om det är blastisar som överlever det. 

Vi borde ha TD ungefär samtidigt, det känns lite spännande....Hoppas det går bra för dig. 
    Såg att du också går på Carl Von Linne kliniken och var där idag. Kanske såg vi varandra där i morse.  
    Akira Öken skrev 2018-08-31 21:10:46 följande:
    Hej och välkommen! Minns dig sen tidigare trådar.

Låter som att det finns goda förutsättningar för bra resultat, men förstår att du är orolig med tanke på hur det gick sist. Är det planerat när äggen ska tas ut?
    Jag hoppas ju verkligen att det inte blir samma elände som förra vändan. På tisdag ska äggen ut. 
    Akira Öken skrev 2018-09-01 10:24:19 följande:
    Hoppas det med, för oss båda. I förra omgången dog alla våra ägg pga felhantering.

Men oj? Vad hände?

Håller alla tummar för dig med. Jag vill tiden ska gå snabbt nu till tisdag så att vi får äggen pockade, vet hur många de är och hur många som blir befruktade.....

Ikväll ska jag spraya Synarela istället för Ovitrelle. 

Hontmail skrev 2018-09-02 02:15:16 följande:
    Nej det tar inte kortare tid att ta ut äggen. Äggen växer inte fortare på svårstimulerade patienter snarare tvärt om. Oftast växer de långsammare och ofta behövs längre antal dagar med sprutor.

Har du bara 3st äggblåsor fortsatt på måndag är risken väldigt stor att du bara får 3st +/- 1 ägg vid äggplock.

Men du är inte uppe i en stor dos hormon än utan har en normal dos. Så det kan hinna pluppa upp fler ägg till på måndag.
    Fast just själva äggplocket går väl fortare på färre blåsor? 
    Percafluviatilis skrev 2018-09-03 06:50:13 följande:

Ikväll börjar vi med sprutor! Fick mens i lördags men den var segstartad och kom inte igång rejält förrän på kvällen så sköterskan flyttade gårdagens sprutstart till idag istället. Nu hoppas jag att kroppen är redo och att det är vänster äggstock som är igång denna månaden då den ger flest ägg. Hoppas på att klämma fram tre fina blåsor med ägg! Då är jag mer än nöjd.

Stort lycka till!

Imorgon är de tags för äggplock. Jag är så orolig att Synarelan inte ska ge bra äggmognad, att det ska vara tomma äggblåsor, att dosen inte ska bli tillräckligt exakt osv Samt orolig att äggen/embryona inte ska klara frys och upptining. 

170909 skrev 2018-09-01 09:57:26 följande:
    Jag var inte där imorse jag var där strax innan lunch
    Dessutom såg jag ingen som elak ut
    Haha, jag är inte så elak egentligen. Nicket kommer av en tidningsrubrik min bror klippte ut åt mig i tonåren.
    mammsen79 skrev 2018-09-03 14:00:39 följande:
    Stort lycka till. >3 har du gjort det här förr? Hur många ägg såg dem?
    Tack <3 Ja, en gång innan. De har sett drygt 20 äggblåsor varav 17 större. 
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018