Kumminsilver skrev 2018-08-03 20:55:25 följande:
Ja det är riktigt tråkigt. När man äntligen plussar efter alla misslyckade försök så går det ändå åt helvete...
Nej vi har inte fått någon förklaring till vare sig svårigheterna att bli gravid eller missfallen. På ett sätt är det skönt, det finns inget uppenbart fel som skulle göra det omöjligt att lyckas, men samtidigt är det jobbigt just för att man inte får några förklaringar eller specifika fel som kan fixas.
Vi har inga kvar i frysen utan detta blir ett helt nytt färskförsök. Andra sprutan idag. Tycker det är svårt att få nålen att gå genom huden, någon som upplever samma sak? Det är som att nålarna inte är vassa nog att gå genom utan bara trycker in magen liksom.
Beklagar era missfall :/ jag är på Sprutdag 3 idag med gonal-f så då är vi nog ganska lika i planeringen. Jag har första ultraljud på torsdag efter 7 sprutdagar.
Jag är sjuksköterska men tycker ändå det är jobbigt att sticka mig själv. Jag sticker mest bebisar på bvc med vaccin annars. Jag försöker ta lite sats med sprutan, då går den lättare in. Inte så mycket men lite mer snabb med handen precis när jag ska sticka in nålen, det gör mindre ont med.
Gör du långt eller korta metoden? :)