• LilV

IVF sommar/höst 2018

Hej! Hoppar in här. Är mitt i vårt 4:e IVF-försök. Har gjort våra 3 gratisförsök utan att lyckas. Nu har vi bytt till privat klinik, gjort äggplock, vilat kroppen en cykel och nästa vecka hoppas vi få återföra ett av våra små frysta embryon :) Slits ibland mellan hopp och förtvivlan, men vi känner oss trots allt starka nu och redo att kämpa på med de försök vi betalt för.

• LilV
    Bli3ifamiljen skrev 2018-10-31 08:18:14 följande:

Vi gör också vårt första försök som vi betalar själva (4 landstingsförsök innan) och får förhoppningsvis tillbaka ett ägg (eller två) på lördag. Tycker du att den privata kliniken är bättre?

Jag måste säga att jag tycker att de är lika bra :) Jättefint bemötande på båda klinikerna och lätt att komma i kontakt om man har några frågor. Hur känner du?
  • LilV

Är det ngn mer som fått börja äta Levaxin under fertilitetsutredning/IVF-processen? Under vår utredning upptäcktes det att mitt tsh-värde var för högt för IVF, jag hade 3.2 och man skulle ligga under 2.5. Fick Levaxin utskrivet men känner att min läkare tog väldigt lätt på det och fick inte mycket förklarat. Vid senaste kollen i somras låg värdet på 1.8. Har en vän som ätit Levaxin ett par år och hon blev lite bestört över hur lätt mins läkare verkade ta på det. Enligt hennes läkare bör värdet snarare ligga runt 1 och det behöver kollas och dosen justeras oftare. Är det ngn som har mer erfarenhet av Levaxin, vad har era läkare sagt?

• LilV
    Bli3ifamiljen skrev 2018-11-03 20:38:54 följande:

Jag hade ett värde på 3,66 då jag började med ivf, men mina läkare tyckte det värdet var normalt. Jag har funderat på om det inte skulle behöva justeras efter att ha läst en del på detta forum.

Där jag gjorde mina landstingsfinansierade försök var man tvungen att ha under 2.5 för att få göra IVF. Att det kan vara så olika.
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018