• AniCase

IVF sommar/höst 2018

Äntligen har vi börjat komma någonstans,nästa vecka är det dags för äggplock och eventuell insättning.

Var på ultraljud igår och hade väldigt många fina äggblåsor,så det känns lovande.

När satte ni in erat ägg?

De pratade om dag 3 eller dag 5,men dag 5 känns ju mer lovande tycker jag själv.

• AniCase
    Hoppomliv skrev 2018-11-08 21:54:31 följande:
    Så härligt! Då ligger vi väldigt lika i tiden - var på ultraljud igår och ska på nästa imorgon och sen blir det äggplock nästa vecka! Vi satte in på dag 2 sist och tyvärr är vi glada om våra överlever så länge, även om vi verkligen hoppas på dag 5... Är det ert första försök?

vad kul, då kan man kanske följas åt :)

Nytt ultraljud idag och äggplock på måndag redan, det fanns 12 fina äggblåsor så hoppas på de bästa Får se när de sätter in dock, de får vi veta på måndag, ja det är vårt försök så det är spännande.

väntade i 7 månader bara på att sahlgrenska skulle svara sedan blev vi remiterade till carlanderska och där flöt allt på hur bra som hellst, fick mensen 1 dag efter vi var där sedan har de gått hur snabbt som hellst :)

hur många försök har ni gjort? 

• AniCase
    Hoppomliv skrev 2018-11-10 23:36:04 följande:

Ja :) håller tummarna för oss båda! Vi har äggplock på tisdag. Skönt när det rullar på! När vi väl blev remitterade gick vårt också snabbt, skönt när man känner att det varit segt innan. Vi har gjort 3 försök via landstinget och nu är vi inne på vårt fjärde på en privat klinik. Hur känns det inför plocket?

Ojdå så många :o

Nervöst,jag har ju mina kontrollbehov så känns lite jobbigt att inte kunna påverka något direkt.

Sedan även att försöka få ihop privatliv,arbetsliv och fritid just nu med alla tider :)

Själv?
  • AniCase
    Hoppomliv skrev 2018-11-12 22:47:46 följande:

Hur gick äggplocket idag och hur mår du nu?!

Jodå de gick bra,fick både morfin och lugnande så var helt utslagen hela dagen igår,kommer intr ihåg super mkt men de gjorde mer ont på kvällen än själva ingreppet.

De fick ut 5 st ägg,vet inte om de är bra eller dåligt men hade hoppats på lite mer faktiskt :/

Så känner mig lite besviken, de gick ifrån 15 äggblåsor till 12 st dugliga och Sedan bara 5 ägg????

De skulle höra av sig idag om mindre än de 5 äggen blev befruktade så får väl sitta på telefonen idag känns de som.

Kändes som en dipp igår typ????

Lycka till idag, du får berätta hur det gick sedan ????
  • AniCase
    Hoppomliv skrev 2018-11-13 14:18:49 följande:
    Skönt att du inte kommer ihåg så mycket, själva plocket gick bra för mig, sen får vi se hur resultatet blir... tror inte att du dka hänga upp dig för mycket på antalet - det kanske är perfekt kvalité på dem och blir bra resultat och det är ju trots allt det viktigaste! Har du hört något mer om befruktningen?

Jag fick fler än vad vi hade hoppats på, får lite för många varje gång med dålig kvalitet så jag hade hoppats på förre med bättre kvalitet istället. Idag fick vi ut 18 st, får se hur många som klarar befruktning och framförallt delning...

kan mycket väl vara så, de var bara att 5 stycken kändes så fjuttigt när man hållt på med alla jäkla sprutor och allt.
    men jag ska försöka hålla mig possitiv men när man försökt så länge så känns de nästan som hoppet är ute och man gett upp.

ja dem ringde idag och 3 st hade blivit befruktade så de bästa sätts in på torsdag redan och dem andra sparas till dag 5 och hoppas att de blir blastocyster eller vad de heter.
    men när vet man om dem klarar delningen vet du det?
    jag försökter bara ta steg för steg för blir så mkt att ha i huvudet annars.

• AniCase
    Hoppomliv skrev 2018-11-13 17:55:06 följande:

Förstår det! Imorgon för din del, dag 2 har de börjat dela sig, sen fortsätter delningen varje dag om man har tur. I mitt fall har vi bara haft ett enda ägg som klarat sig fram till dag 2, så på morgonen dag 2 har de ringt och sagt att inget finns kvar. Men vet inte hur vanligt det är att alla faller bort, tror inte att det är jättevanligt men vet ej.

Så imorn ringer de igen och så får jag veta om något ägg börjat dela sig?

Kan de falla bort ägg även trots att de blivit befruktade?
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018