• Etta

IVF sommar/höst 2018

Hej, jag hoppar in här! Försökt få syskon genom ivf sen januari, (har en dotter som kom till på andra ivf-försöket 2015) hittills i år har vi gjort ett färskförsök och tre frysinsättningar, på dessa fyra har jag fått minus två gångerna och plus två gånger men det har varit två sk kemiska graviditeter (väldigt tidiga missfall) så minus och mens en vecka efter plusset båda gångerna. :( Nu kör vi ett nytt färskförsök, började med gonal-f i torsdags och orgalutran igår.

• Etta
    LimeLime skrev 2018-10-20 12:10:51 följande:

Tack, ska också försöka tänka så. Jobbigt att förnuft och känsla inte alltid stämmer överens.

Jag har haft två missfall i v 5, det är inte bara rosa flytningar utan riktiga mensliknande blödningar men mer vattniga och med små klumpar. För mig har båda varit så iaf! Så tror inte du behöver oroa dig för detta!
  • Etta
    Mect skrev 2018-10-21 19:15:52 följande:

Dag fem med golal-f och ikväll ska jag ta fyremadelen också! Har hört att den sprutan inte är så skön :/

Om du tycker den svider så testa att "bedöva" med en påse frysta ärtor (eller liknande) en stund innan, det tipset fick jag av en sjuksköterska och har funkat jättebra!

Imorn är det dags för äggplock för mig, börjar bli nervös nu trots att jag gjort det tre gånger innan...
  • Etta

Tack autentic och mech! Äggplocket gick bra, fick ut 17 ägg! Aldrig fått ut så många tidigare, i april i år fick jag ut 11.

• Etta
    Bli3ifamiljen skrev 2018-10-26 23:19:54 följande:

Måste vara rådfråga er så jag tänker rätt. Jag ska ta ovitrelle lördag 20.30 vara på kliniken 7.45.

MEN... Det är omställning av klockan dvs det blir en timma till så kl. 7.30 har det gått 36h och det är väll då plock ska ske. Tänker jag rätt. I så fall måste jag försöka få tag i de i morgon.

Åh, vilket jobbigt läge! Men jag hade samma tider förra veckan, tog min ovitrelle lördag för en vecka sedan kl 20.30 och skulle vara på kliniken 08.00 på måndagen för äggplock 8.30 när det gått 36 timmar. Så du tänker ju rätt att du bör ta den en timme senare! Men skönt om du får tag på kliniken såklart! Klantigt av dem att missa..!
  • Etta
    Bli3ifamiljen skrev 2018-10-29 10:34:16 följande:

Yay! Fyra ägg, dubbelt så många som sist. Nu är det bara att hålla tummen.

Härligt! Gick det bra med vintertiden?
  • Etta
    Bli3ifamiljen skrev 2018-10-29 11:52:51 följande:

Yay! Fyra ägg, dubbelt så många som sist. Nu är det bara att hålla tummen.

Nja. Skulle nog tagit 20.30 fast jag alltid tagit 36h innan på tidigare plock, men det löste sig.

Konstigt ändå! Jag tog som sagt också 36 timmar innan, det är ju så man alltid gjort! Men skönt att det löste sig!
  • Etta
    Misstankar skrev 2018-11-01 23:41:15 följande:

Hej. Hoppas gärna in här, har följt tråden ett tag.

Jag är 26år min man 29 och har just gjort vår första ivf (manlig faktor).

Idag är jag på ruvardag 8, och tog ett clear blue tidiga test idag (vet att det förmodligen är för tidigt) och det visade klart neg :(

Hoppas att det kan kommas att ändras under tiden. Jag har testdag 8/11

Min hunger har ökat extremt mycket (har annars väldigt dålig aptit) väldigt svullen mage, och extremt svullna och ömmande bröst. Förövrigt mår jag jätte bra. Tänker att det nog är biverkningarna från lutinus. Hur känner ni er nu under ruvar dagarna?

Jag är på ruvardag 6, också väldigt svullen mage och ömma bröst, men i övrigt inga andra symtom. Så svårt med lutinus för den ger ju liksom samma symtom som graviditet! Nästan omöjligt avgöra vad som är vad tror jag.
  • Etta

Grattis till alla som plussat! Jag är på ruvardag 8 och alla symtom har försvunnit, så jag börjar tappa hoppet... Vill inte testa för tidigt denna gång eftersom jag haft två kemiska graviditeter sen i maj.

• Etta
    tossaliten skrev 2018-11-06 07:15:25 följande:

Vilka dagar är alla i behandling/ruvning?

Jag är på RD 3 om det räknas efter insättning av ägget...

Jag är på RD10! Ang din fråga om man känt av "sticket" tror jag faktiskt att jag gjorde det när jag var gravid med min dotter, var liksom ett litet hugg på RD2 tror jag! Men svårt veta för man känner ju lite olika hugg och stickningar ändå..
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018