Ellencassandra skrev 2018-09-25 09:31:14 följande:
Aha okej :( så orättvist att vi som kämpar så hårt ska drabbas av missfall. Det är förjäkligt faktiskt.
Jag förstår. Hoppas verkligen ni slipper fler återföringar! Tredje gången gillt!! Har ni 5dagars i frysen eller är det 2,3dagars? Överlever dom upptining så är det ändå starka chanser att det ska lyckas. Bara dom starkaste klarar det! Så hoppas isåfall att era eskimåer ska ge er plus :) men än är inte detta försök avklarat! Kan ju va så att brösten slutat ömma pga att äl sprutan gick ur kroppen å du kanske är en av dom som inte har ömma bröst som gravid!
Men förstår hur du känner. Jag tänker ena stunden att nu måste jag bara va gravid å i nästa stund så tänker jag att jag e dum i huvudet som kan tro det, varför skulle jag lyckas?
Dessa tankar.. Iaf om det misslyckas så ska jag dricka vin i helgen. Det är något jag längtar efter :p men hoppas jag slipper såklart
Det är en femdagars, en tredagars och en sexdagars. Den sista blastocysten hade tyvärr två kärnor dag två vilket inte är så bra. Sådana embryon blir ofta missfall tydligen.
Vet ju att brösten kan bero på både lutinus och ovitrelle men man griper verkligen efter allt som kan betyda något och hugger direkt på om det är något som känns "mensigt" och så blir man skitdeppig. Usch.
Håller verkligen med om de tankarna. En sekunden är det verkligen "Vafan, inget säger att det inte skulle funka, jag kanske faktiskt ÄR gravid!" och sen sekunden efter känner man typ "Näe, hur kan jag ens vara så dum?" och typ att man jinxat alls genom att ens tänka så. Jag kom på mig själv med att börja fantisera om vår reaktion ifall vi skulle få plus och fick sen jättedåligt samvete över hur jag ens kunde tänka på det ännu. Blä.