Pillores skrev 2018-08-22 15:08:50 följande:
Tackar tackar!
Ja det kändes spännande att äntligen vara igång, var nog inte riktigt beredd att avbryta. Det enda de sa var att jag skulle köra igång igen nästa mens med samma dos, och om cystan (troligtvis en gulkroppscysta) var kvar skulle jag få uppföljning då. Jag har för mig att den fanns i maj också, de skulle kolla upp det tills nästa gång jag startar. Jag hoppas att de ringer om det skulle vara något.
Min sambo som lyssnade lite mer än mig, vid utredningen i maj kunde svara på en del av mina frågor. Var nog så nervös att jag lyssnade lite dåligt, tar lite tid för mig att uppfatta saker. Ett snabbt VUL på 5 minuter med massa latinska uttryck och sedan ett telefonsamtal på 2 min där de säger att de ska avbryta tar tid för mig att tolka. Min mor gick bort ung i bröstcancer så cystor/tumörer/hormoner/förändringar sticker alltid till lite extra i hjärtat!
Tycker det är en av fördelarna med att vara två vid besöken, ifall man skulle missa någon viktig info. Förstår att cystan väcker oro! Bra att de ska följa upp den.