• jaktenpaflow

IVF sommar/höst 2018

Ettnamn4sep skrev 2018-09-13 02:01:40 följande:

Ja, håller med. Jag har inte gått upp i vikt sist vi kollade idag. Jag är dock svullen om magen. Smärtan är dock extrem känner jag, kan knappt gå och det blir bara värre. Här sitter man och gråter över frustration och ständig smärta. Mina alla äggutplock hade också orsakat extrem smärta under flera dagar. Men som du säger, det enda men egentligen bryr sig om är ju att faktiskt få en plutt.

Ok! Jag ska be läkarna jämföra morgondagens blodprov med gårdagens.

Hemskt att säga men skönt att någon gått igenom likadant!

Men vad jobbigt att du har så ont!!! Jag hade aldrig speciellt ont men fick ju en jätte jätte mage! Får du något smärtstillande lr liknande? Hur mår du idag?
  • jaktenpaflow
    Ettnamn4sep skrev 2018-09-13 18:23:29 följande:

Hej igen, skriver nu efter ett tidigare svar på ditt inlägg. Fick en blödning idag. Är så sjukt orolig på grund av det. Kommer vara försatt inlagd till imorgon så får vi se då. Fick du också en blödning? Hur vanligt är det här? Oh vad jobbigt.

Nej det fick jag inte men kan det vara pga Lutinus? Fick du ngt Svar på hcg nivå ? Eller kan det vara kopplat till din smärta i magen?
  • jaktenpaflow
    Ettnamn4sep skrev 2018-09-13 18:49:37 följande:

De sa att det kan vara på grund av litunus och att det inte är helt ovanligt. Gällande hcg nivå så sa läkaren att de inte tagit blodprov för detta och att det inte är väsentligt(det är det ju för mig). Men aa. Det är så mycket jag vet än så länge. Vi får avvakta och se hur blödningen utvecklar sig.

Nä precis har hört många som fått det. Jag känner själv att det svider och att det är otroligt ömt. Vissa kanske har känsliga slemhinnor lr ngt som blöder. Hur känns det i magen idag? Fy vad irriterande att de inte tagit det. Men deras prio är ju dig och ditt välmående!
  • jaktenpaflow
    Mjbo skrev 2018-09-16 17:43:20 följande:

Kan knappt tro mina ögon!!

Ruvardag 6 idag med en 5dagars. Skulle testat imorgon bitti eftersom de är så tidigt men kunde inte hålla mig så tog ett test ändå.. :D

Men Åhh stort grattis!! Så kul!!! Håller tummarna för att det fortsätter att utvecklas fint!!!
  • jaktenpaflow
    Akira Öken skrev 2018-09-16 19:58:43 följande:

Grattis alla ni som plussat! Håller tummarna för er, alla ruvare och alla andra som är på gång med att påbörja behandling!

Har tyvärr inga glada nyheter att komma med gällande min behandling. Vi har varit väldigt ledsen över mensen och att det inte blev något till frysen. Det var vårt sista landstingsfinansierade försök och vi har ännu inte pratat om hur vi ska gå vidare. Men vi är överens om att vi inte är redo att ge upp än.

Nej vad tråkigt att höra!! Skickar styrkekramar till er, så grymt att ni fortsätter kämpa!! Tillslut ska det där plusset komma!! <3
  • jaktenpaflow
    LillaAw skrev 2018-09-16 15:27:38 följande:

Testomanen i farten. Idag såg jag två streck. Ser någon mer det? Väldigt tidigt då embryot bara är 10 dagar. (Ruvardag 8)

Men wow!! Grattis!!!! Hoppas verkligen att det fortsätter utvecklas fint!!:))
  • jaktenpaflow
    Goingen skrev 2018-09-25 18:26:35 följande:

Någon mer som har en tanke kring vårt test? Såg ni något streck? Spännande att vi är 3 på samma dag nästan som ska testa... Jag fick åka in igår, då min mage svällde upp och började göra rejält ont! De såg då att äggstockarna reagerat kraftigt (de vet inte på vad) och ena var 10*6cm istället för 2*2... Samt att det var en del vätska i buken.

Så nu är jag inlagd och får endast gå ur sängen för toabesök som de mäter urinmängd och även vätskeintag och bukomfång.

Usch- det enda de sagt är att set kan vara ett tecken på grav men absolut inte säkert. Och nu orkar jag inte få reda på att det är negativt- det är mitt enda hopp just nu???? Någon annan som fått såhär tidigare?

Lycka till alla!

Jag fick så nu i augusti efter FET. Blev inlagd två dygn pga överstimulering. Gick upp 6 kg bara vätska i buken och förstorade äggstockar. Till mig sa de också att det kunde var pga graviditetshormonet, det visade sig att jag var gravid:) Tog de blodprov på dig för att mäta hcg?
  • jaktenpaflow
    Jooosen skrev 2018-11-29 09:18:29 följande:

Cd 9 och en blåsa uppmätt till ca 13mm. Min slemhinna hänger dock inte med som endast va 3 mm. Är så ledsen. Blir nog ingen återföring denna cykel om inte ett mirakel skulle ske o den växer jättemycket sista dagarna. Sen kommer jul o då passerar ännu mer tid samt en resa inbokat två veckor i januari. Allt känns piss :(

Heej, tittar in här regelbundet och hejar på er i det tysta! Vad kämpigt med slemhinnan! Tänkte tipsa om akupunktur har du testat det någon gång? Styrkekramar till dig!
  • jaktenpaflow
    Akira Öken skrev 2018-12-16 22:00:51 följande:

Efter 16 dagars ruvning kom testdagen till slut. Jag ÄR GRAVID!

Men åhhhh!!!!!!!! Wow!!!! Så himla underbart!! Stort grattis grattis grattis till er!!!!! Blir så otroligt glad för din skull! Vilken känsla! Är inne och följer er fortfarande och hejar i det tysta!!! Hur mår du?? <3
  • jaktenpaflow
    Akira Öken skrev 2018-12-18 23:58:10 följande:

Tack! Jag mår bra! Och dåligt. Har varit väldigt mycket oro då jag blött en del under förra veckan. Nu är känslan lite overklig och svår att greppa. Lite trött, kissar ofta och brösten är svullna och värker. Hur mår du och vilken vecka är du i nu?

Det förstår jag det... Usch denna oro. Inte nog men att man gått igenom hela ivf resan sen kommer den andra oron. Men nu kan du ändå vara fokusera och njuta av att du faktiskt fått ett plus!!!:) Jodå jag kämpar på med halsbränna och foglossning haha men njuter ändå av att vara gravid. Är i v 23 nu och känner bebis varje dag... Blir en liten pojke denna gång:) Har du fått tid för UL?
  • jaktenpaflow
    Akira Öken skrev 2018-12-19 23:39:02 följande:

Åh, jag njuter lite försiktigt, nästan i smyg. Men kan inte fatta det än. Tror att det kanske blir mer verkligt efter ultraljudet (8 januari) om nu allt ser bra ut.

Har du fått mer eller mindre besvär efter hand? Vad mysigt det låter att känna rörelserna! Samtidigt tänker jag också att det på sätt och vis måste vara en lite absurd känsla att känna rörelser inom sig. :)

Jag förstår det, finns alltid någon milstolpe som gör det hela lugnare och mer verkligt men att få se det där plusset är en obeskrivlig känsla:) Tog test lite då och då bara för att se det haha:) Både vanligt och digitalt... Det kommer och går i början var det illamående och dålig aptit, nu är det mer foglossning och halsbränna... Ja det är det haha men som tur är börjar det så försiktigt att man tillslut vänjer sig med de stora rörelserna. Än så länge är han väldigt lugn:) Hur tar mannen allt detta?
  • jaktenpaflow
    Akira Öken skrev 2019-01-08 12:43:19 följande:

Åh, vilken koll! Det stämmer att vi har varit på ultraljud. Det är helt otroligt, men vi fick se ett litet embryo och ett litet hjärta som slog! 1,5 cm var den och det är tydligen alldeles lagom.

Åh vad underbart stort grattis till er!!<3 Hur mår du?
  • jaktenpaflow
    Akira Öken skrev 2019-01-09 19:12:56 följande:

Tack så mycket! Jag mår rätt bra. Mest trött och har väldigt svullna bröst. Annars känner jag inte av så mycket. Hur mår du?

Ja de första veckorna är ju de absolut segaste... Det är ju rätt trist väder ute nu så man är ju trött även om man inte är gravid haha:) Jo kag mår bra, ömma bröst fortfarande, växtvärk i magen, könslig för lukter och börjar få foglossning:/ Börjar även känna mig tung och otymplig( redan?!)... Hoppas vi fortsätter följas åt i en gravidtråd:))
  • jaktenpaflow
    Akira Öken skrev 2019-01-09 22:56:19 följande:

Vilken vecka är du i nu?

Följer er och kommer över när jag känner mig mogen. :)

V26 redan????.... Du är så välkommen när du är redo<3
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018