Akira Öken skrev 2018-10-26 00:19:33 följande:
Försöken har varierat en hel del:
1: Korta prot, Puregon, Orgalutran, Ovitrelle=1 ägg. Befruktades och återfördes.
2: Korta prot, Puregon, Orgalutran, Ovitrelle, nerkortad tid mellan Ovitrelle och äggplock=7 ägg. Inget befruktat.
3: Långa prot, Synarela, Menopur, Pregnyl, ytterligare kortad tid mellan äggmognadssprutan och äggplock=15 ägg. Cirka 7 befruktades och blev slutligen 3 blastocyster där 1 återfördes och 2 frystes ner.
4: Långa prot, Synarela, Menopur, Ovitrelle, ingen minskning av dos Synarela under hormonstimulering=14 ägg. Samtliga ägg hanterades felaktigt på labbet och "dog".
5: Långa prot, Suprefact, Menopur, Ovitrelle, ingen minskning av dos Suprefact under hormonstimulering= 12 ägg. 5 befruktades och 1 utvecklades till blastocyst och återfördes.
Vid vårt 6:e försök kommer jag att behandlas med Synarela, Menopur och Ovitrelle samt de särskilda anpassningar som gjorts av behandlingen under de senaste 3 försöken.
Vi har inte satt någon gräns, men diskuterar mellan varje omgång. Jag kan tänka mig en till efter denna om den inte får önskvärt resultat, såvida läkaren tycker det är motiverat. Har ni någon gräns? När började ni med IVF?
Ja, det har det ju verkligen! Har ni gjort så mellan ovitrelle och äggplock för att äggen släppt för tidigt? Väldigt bra resultat ändå ju. Förstår varför läkaren inte tycker att ni ska ge upp.
Vi började för ett år sen. Har sagt att vi kan göra 6 försök vilket betyder att det blir det kommande på landstinget och sedan ett till.