• mammsen79

IVF sommar/höst 2018

Ellencassandra skrev 2018-09-22 11:44:43 följande:

Spelar ingen roll att det blev befruktat. Den ska dela sig rätt också. Det kan bli stopp på vägen. Även om den dela sig rätt till dag 3 så är det tyvärr inte säkert att den delade vidare sig till en blastocyst (dag 5) jag blev gravid med en dag 5 och fick MA pga kromosomfel så det var inte rätt embryo heller. Kan bara hoppas att nästa är rätt :)

Jo jag vet, känns som man vinn ge upp hoppet och bara skita i denna process. Idag blöder jag massor o känner mig rastlös.
  • mammsen79
    Ellencassandra skrev 2018-09-22 12:14:01 följande:

Jag förstår hur du känner. Känner också så ibland. Men ge inte upp på första försöket! För dom flesta tar det två tre insättningar innan det lyckas! <3 kram

Tack snälla >3
  • mammsen79

Ni som gjort den korta behandlingen vilken dag tog dem ut äggen? Jag kollade i broschyren och de skulle tagit ut äggen på dag 14 men eftersom mina ägg inte växte så mycket så fick jag högre dos i slutet o äggplock blev på dag 16 vilket jag tycker är väldigt sent och insättning på dag 19 så exakt två veckor efter så kom mensen blöder så mycket. Hur ska ägget hinna fästa sig?

• mammsen79
    gammelpysen skrev 2018-09-23 16:50:38 följande:

Du behöver inte fundera på någon dag hit och dit. Jag gjorde mitt äggplock en måndag. Visste inte om det skulle bli fredag, måndag eller tisdag. Frågade rakt ut om det hade betydelse och läkaren svarade nej. Med tanke på vad en ivf kostar så tror jag inte att de skulle riskera att det går fel bara för att man inte jobbar helgen.

Äggplocket var för övrigt cykeldag 16. Har varierat alla tre gånger. Insättning två dagar senare.

Jag funderar för uppenbarligen har jag tänkt rätt så jag fick min mens. De sa till mig din cycle är borta nu att jag inte skulle tänka så men så kom ändå mensen prick två veckor efter äggplock, sedan har jag en ganska kort cycle 26 dagar ligger den på. Hur lång är din cycle normaltsett? Jag ska be dem öka min dos mer från första Början nästa gång.
  • mammsen79

Hur lång efter får man börja en ny behandling? Jag blöder nu men ska ändå göra test på fredag som känns onödigt men men,sedsn meddela dem. Tänker att jag hoppar progestereonet nu när jag blöder så mycket för det är väldigt obegagligt stoppa upp när det bara rinner blod/mens

• mammsen79
    Ellencassandra skrev 2018-09-23 17:05:35 följande:

Det kan va så olika när mensen kmr efter ivf behandling. Om du fick mens exakt 2 veckor efter äggplock så är det ju som en vanlig menscykel eftersom du hade ägglossning på äggplocket. Å då kmr alltid mensen 14 dagar senare! Man bör vänta en mens emellan för nästa försök. Så nästa mens kan du nog börja igen :)

Så om jag förstår rätt kan jag få börja nästa månad?
    Ellencassandra skrev 2018-09-23 17:05:35 följande:

Det kan va så olika när mensen kmr efter ivf behandling. Om du fick mens exakt 2 veckor efter äggplock så är det ju som en vanlig menscykel eftersom du hade ägglossning på äggplocket. Å då kmr alltid mensen 14 dagar senare! Man bör vänta en mens emellan för nästa försök. Så nästa mens kan du nog börja igen :)

Så om jag förstår rätt kan jag få börja nästa månad?
  • mammsen79
    Ellencassandra skrev 2018-09-24 11:05:41 följande:

Beklagar verkligen :( hoppas det går bättre för er nästa gång! Kram! <3

beklagar så mycket, hur många försök har du gjort? Stor kram till dig <3
  • mammsen79

Har nu blödit i 4 dagar i lite mindre blödning idag. Har pratat med sköterska angående Lutinus att jag måste ta den ändå o göra gravtest på fredag o visar det negativt så blir det att börja om vid nästa mens o då hoppas jag på de höjer min dos från början så det blir många ägg. Blir det ett plus så ska de se med ultraljud, blir det ett plus blir jag nojig att det är en ofostrig graviditet som jag varit med om förr. Tänkte så fort blödningen är över göra ett test så jag är beredd på fredag.

• mammsen79
    Wonderfluff skrev 2018-09-24 11:31:33 följande:
    1 bara. :). Tack och lycka till! kram
    Då är vi lika :) ska du börja vid nästa mens? Hur många ägg fick du ut? Något till frysen? Vi hade ett till övers som inte klarade sig :( därför blir det dessa sprutor igen.
  • mammsen79
    Hontmail skrev 2018-09-24 14:13:22 följande:

Ja du är gravid. Ta inte fler tester idag utan vänta till imorgon eller ännu bättre över morgon innan du tar nästa test. Grattis! <3

Woow vilken dag är du på? Vilken dag är ditt testdatum? Visst hade du mens? Säkert frågat förr, har minne som en guldfisk.
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018