• mammsen79

IVF sommar/höst 2018

Wonderfluff skrev 2018-09-24 14:44:25 följande:
    Alltså jag blir inte riktigt klok på detta, för först var testet helt blankt, men sen framträdde skuggan efter hand. Jag fick mens i lördags. Idag är RD 15 med ett tredagars. Det som skiljer sig lite från annan mens är att det gjort mer ont i äggstockarna, varit väldigt bullrig i magen, och magen känns större nu än innan mensen. Det brukar va tvärtom. Dessutom känner jag mig fortfarande lite varm och svullen, det brukar försvinna med mensen vanligtvis, och brösten känns fortfarande stora, de brukar minska när mensen kommer igång. Kan säga att det känns som ett tryck i livmodern. Spänd där. Slutade med Lutinus i lördags då jag trodde det var kört, men satte faktiskt in en nu, ifall att. Kan hända alla dessa symptom beror på lutinus och sviter av ÄP/stimulering. Kan hända skuggan på testet bara är ett spökstreck.
    Ok men när är din testdag? jag är ju på ruv 17 och fick mens i Fredags i går struntade jag i att ta Lutinus på kvällen men pratade med sköterskan som sa att jag ska fortsätta med dem då det in te är många dagar kvar nu, blöder du ännu? Kroppen kanske inte har förstått att du är gravid, håller tummarna för dig, min mens är ej slut ännu men så fort jag slutar blöda ska jag med ta ett test tänkte jag för på fredag är det 3 veckor sedan men tror ju absolut inte att det är något då jag blött massa som en vanlig mens haft lite mensvärk nertill o det brukar jag ej ha men i brösten känner jag ingenting , jag själv är inställd på negativt test o få börja leva ett normalt liv igen med träning samlag och ett glas rött :) o invänta näst mens , men fick ju med lite hopp nu när ditt test visar, fördriv tiden nu , jag själv ska överraska min sambo med en äppelkaka tills han kommer hem, på Onsdag firar vi 5 år. STOR KRAM till dig <3 
  • mammsen79
    LLW skrev 2018-09-24 14:54:27 följande:

Hur har ni gjort med träning under er behandling? Vi ska sätta igång med första försöket nu i veckan och jag är lite osäker på om man kan fortsätta träna ungefär som vanligt under tiden man gör ivf?

Jag styrketränar 2-3 gånger i veckan och springer en mil en gång i veckan. Förstår att jag kanske inte ska springa riktigt så långt men hur pass mycket måste man begränsa sin träning? Någon som fått några råd från sin läkare?

Min läkare avrådde mig så jag har inte tränat på över 1 månad, har bara fått gå promenader. Träningen är en del av  passionen i mitt liv men valde att lyssna.
  • mammsen79
    Wonderfluff skrev 2018-09-24 15:46:19 följande:
    Min testdag var idag. två veckor efter ET. Ok låter gott med äpplekaka. Ha det så trevligt kram
    Ok är det olika från klinik till klinik vilken testdag man har? Jag har ju får testa så sent:( 
  • mammsen79
    Wonderfluff skrev 2018-09-24 15:53:54 följande:
    Hur många dagar ska du ta Lutinus? För mig var det bara 14 dagar. Konstigt att vi fått såpass olika instruktioner.
    tror de är slut på onsdag. så jag har tagit dem då i 17 dagar.
  • mammsen79
    Cnia skrev 2018-09-26 08:16:57 följande:

Så har jag idag tagit nytt test för td nr2. Visar fortfarande gravid, men också fortfarande 1-2veckor. Så nu är det så gott som garanterat att jag haft tidigt missfall. Undrar vad kliniken kommer säga idag. Säkert att jag ska ta ett nytt om en vecka igen :/

Vilken ruvdag är du på?
  • mammsen79
    Cnia skrev 2018-09-26 10:36:02 följande:

Rd21. Jag fick tid till VUL om två veckor för att då bekräfta om det är spontan abort, missed abortion eller mindre troligt då normal graviditet :) då räknas väl det som vecka 7 (5v sen insättning)? Förstår inte riktigt hur man räknar graviditets veckor... så väntan fortsätter... denna eviga väntan...

Ok vf tror du på missfall? Har du blött? Haft ont? Hatar denna väntan. Därför jag med är orolig få plus på stickan då jag haft mens nu 6 dagen o den börjar avta nu. Har sedan tidigare varit med om ofostrig graviditet. Kram
  • mammsen79
    Cnia skrev 2018-09-26 11:35:58 följande:

För jag har haft rikliga blödningar och kändes precis som mens. Dessutom borde veckoindikatorn på gravtestet visa 2-3v nu. Vad räknas som ofosterlig graviditet? Är det samma som missed abortion? Eller är det fosterdöd, alltså efter v.22(tror jag gränsen är)? Kram

Hur många dagar blödde du? Ofostrig graviditet är när kroppen fortfarande tror att den är gravid, det finns en moderkaka magen växer och kroppen producerar hcg, det finns en hinnsäck men inget foster o så kan det bli vid tidigt missfall. Hade du även ont någonstans när du började blöda? Kram >3
  • mammsen79
    Cnia skrev 2018-09-26 22:33:40 följande:

Jaha ojdå, låter hemskt att vara med om! Men då ökade hcg nivåerna som vid en normal graviditet eller? Jag hade spottings i två dagar, sen full mens i 6dagar och efter det kommer det bara stänk av gammalt blod, tredje dagen idag. Endast smärta av min endometrios som sitter i tarmen. Tror jag haft ett missfall en gång tidigare efter spontan graviditet och då hade jag vansinniga smärtor i magen/livmodern sen kom det direkt efter ut en stor klump. Detta var ju inte alls som det, men om det var missfall jag hade för några år sen var den graviditeten längre gången (kan ju även ha varit en chokladcysta som sprack).

Det är sjukt, goggla på ofostrig graviditet så därför om jag får plus på stickan kan jag inte bli glad förrens ultraljudet. Själv har jag med blött i 6 dagar o kommer fortfarande lite blod, är lite illamående tror det är av progestereonet vill bara sluta med dessa tabletter. Fick du blödning i samband med när du brukar ha mens?
  • mammsen79

Jag läser här att många som gör om processen flera gånger, vf börjar dem inte forska mera på själva livmodern, har läst om pinopoder som är en viktig del i processen innan ägget fäster och även att man har enzymer som kan bryta ner. Har läst om allt detta själv o ingen som någonsin pratat om det utan det är bara prat om äggen eller om spermierna. Förlåt alla men jag blir o är arg frustrerad över att läsa om så många som misslyckas gång på gång. Och jag själv som ska fortsätta med progestereonet även fast jag blödit i 7 dagar, så nu ikväll skiter jag i dessa hormoner, har haft huvudvärk o varit illamående av dem dagligen. Ska göra test i morgon bitti men vet redan nu att det kommer bli negativt. Stor kram till er alla och bra kämpat >3

Svar på tråden IVF sommar/höst 2018