• Hoppomliv

IVF sommar/höst 2018

authentic skrev 2018-11-26 16:28:23 följande:

Sådär, då var jag också rövare från och med idag till 2 stycken 5 dagars blastar. Testdag är 9/12. Nu börjar den eviga väntar på domedagen och det dagliga kladdet.

Spännande! Så skönt att ni fick tillbaka två! Det ville vi med men har aldrig haft två som kunnat föras tillbaka...
  • Hoppomliv
    My102 skrev 2018-11-26 13:23:28 följande:

Innan, dom tunnar ut skalet på embryot innan insättning

Okej!
  • Hoppomliv
    Mangoodream skrev 2018-11-26 12:57:27 följande:

Hej, hur känns det? Förra gången jag ruvade var jättejobbigt. Lutinus höll mig vaken på nätterna- kunde inte sova. Har du några biverkningar från lutinus? Elonva är ett långtidsverkande hormon- en spruta första dagen i kombination med menopour. Jag är 42 år så de ville väl skjuta i så mycket de kan. Vart gör du din behandling. Jag bor i stockholm.

• Hoppomliv
    Mangoodream skrev 2018-11-26 12:57:27 följande:

Hej, hur känns det? Förra gången jag ruvade var jättejobbigt. Lutinus höll mig vaken på nätterna- kunde inte sova. Har du några biverkningar från lutinus? Elonva är ett långtidsverkande hormon- en spruta första dagen i kombination med menopour. Jag är 42 år så de ville väl skjuta i så mycket de kan. Vart gör du din behandling. Jag bor i stockholm.

Vet inte vad som hände där... Inga biverkningar från Lutinus tror jag! Tycker mest det känns som en lång väntan. Känner absolut ingenting annorlunda i kroppen. Hur känns det för dig? Aha, blir lätt överstimulerad så nog inget man hade vågat testa på mig då! Gör behandlingen i Malmö! Hur var det, har ni gjort många försök eller har barn sedan tidigare?
  • Hoppomliv
    Natttis skrev 2018-11-26 16:55:27 följande:

Jag har en fråga. Det är som sagt första gången för mig och maken. Jag har inte tänkt ivf jag hade hoppas att det skulle gå naturligt. vet att vi planerat ivf efter nyår om det inte blir bäbis självmant. Vi hade pratet om hur allting går till. Det vart nog lite mäktigt för mig att ta in all informationen. Så efteråt fick jag massa olika känslor. Är det vanligt? Jag är som sagt helt oerfaren. Inom detta

Jag tror att det är betydligt vanligare än vad man tror! Har för mig att jag läst att ungefär var tionde par har svårt att få barn. Sen är det en hel vetenskap, det finns som tur är många olika läkemedel och kombinationer att testa och så länge det fortfarande finns något nytt att testa känns det som att det finns hopp!
  • Hoppomliv
    Mangoodream skrev 2018-11-26 22:33:53 följande:

Jag har två barn som är 20 och 21. Min kille har inga barn. Vi satsade på ivf då vi har åldern och tid emot oss. Vi har inga fel utan åldern gör att äggkvaliten sviktar- tar längre tid att bli gravid. Känner inget i kroppen ännu förutom klådan. Det är vårta andra försök, vi köpte trepack.

Okej, då får bi hoppas att det går nu då!
  • Hoppomliv
    Akira Öken skrev 2018-11-27 20:37:37 följande:

Känner mig lite som ett barn dagen innan julafton samtidigt som det känns som om jag är på väg till slaktbänken. :) Imorgon är det äggplock och jag är helt peppad! (Och lite nervös).

Akira Öken skrev 2018-11-27 20:37:37 följande:

Känner mig lite som ett barn dagen innan julafton samtidigt som det känns som om jag är på väg till slaktbänken. :) Imorgon är det äggplock och jag är helt peppad! (Och lite nervös).

Åh så spännande, lycka till!
  • Hoppomliv
    Mect skrev 2018-11-27 22:39:43 följande:

Hej på er!

Tänkte uppdatera om vad som händer på mig front. Hade testdag förra måndagen och vi testade positivt söndag kväll, och redan då hade jag börjat blöda. Ringde sjukhuset på måndag och de sa att ivf-försöket troligtvis inte lyckades och det var därför jag blödde. Blev tillsagd att ta ett nytt gravtest en vecka senare så gjorde det idag och det visar fortfarande positivt. Fick tid för UL om två veckor för att se om det fins något får inne... Så nu är det denna väntan igen... Jag tror ju fortfarande att det ät omöjlig att det finns någon tillstymmelse till liv där inne.

Någon som har varit med om liknande?

Stort grattis till era positiva test, helt fantastiskt ju! Så tråkigt att ni ska behöva fortsätta att oroa er, bra att det fortfarande visar positivt ju! Får hoppas att allt ser bra ut på UL!!
  • Hoppomliv
    Mect skrev 2018-11-28 12:55:34 följande:

Vi behöver inte oroa oss längre. Fick bekräftar idag att det inte fanns något i livmodern. Skönt att inte behöva oroa sig längre iallfall...

Så tråkigt att höra! Hoppas att ni mår ok även om jag förstår att det är riktigt tungt...
  • Hoppomliv
    Akira Öken skrev 2018-11-28 15:33:34 följande:

Tack för alla glada tillrop! Äggplocket gick bra (Men gjorde rätt ont) och resulterade i 15 ägg! Nu går vi in i en annan del av processen med väntan och försiktigt hopp om flera befruktade ägg och återföring.

Låter som ett bra resultat! Nu håller vi tummarna för att det går denna gång!
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018