IVF sommar/höst 2018
Sådär, då var jag också rövare från och med idag till 2 stycken 5 dagars blastar. Testdag är 9/12. Nu börjar den eviga väntar på domedagen och det dagliga kladdet.
Sådär, då var jag också rövare från och med idag till 2 stycken 5 dagars blastar. Testdag är 9/12. Nu börjar den eviga väntar på domedagen och det dagliga kladdet.
Innan, dom tunnar ut skalet på embryot innan insättning
Hej, hur känns det? Förra gången jag ruvade var jättejobbigt. Lutinus höll mig vaken på nätterna- kunde inte sova. Har du några biverkningar från lutinus? Elonva är ett långtidsverkande hormon- en spruta första dagen i kombination med menopour. Jag är 42 år så de ville väl skjuta i så mycket de kan. Vart gör du din behandling. Jag bor i stockholm.
Hej, hur känns det? Förra gången jag ruvade var jättejobbigt. Lutinus höll mig vaken på nätterna- kunde inte sova. Har du några biverkningar från lutinus? Elonva är ett långtidsverkande hormon- en spruta första dagen i kombination med menopour. Jag är 42 år så de ville väl skjuta i så mycket de kan. Vart gör du din behandling. Jag bor i stockholm.
Jag har en fråga. Det är som sagt första gången för mig och maken. Jag har inte tänkt ivf jag hade hoppas att det skulle gå naturligt. vet att vi planerat ivf efter nyår om det inte blir bäbis självmant. Vi hade pratet om hur allting går till. Det vart nog lite mäktigt för mig att ta in all informationen. Så efteråt fick jag massa olika känslor. Är det vanligt? Jag är som sagt helt oerfaren. Inom detta
Jag har två barn som är 20 och 21. Min kille har inga barn. Vi satsade på ivf då vi har åldern och tid emot oss. Vi har inga fel utan åldern gör att äggkvaliten sviktar- tar längre tid att bli gravid. Känner inget i kroppen ännu förutom klådan. Det är vårta andra försök, vi köpte trepack.
Känner mig lite som ett barn dagen innan julafton samtidigt som det känns som om jag är på väg till slaktbänken. :) Imorgon är det äggplock och jag är helt peppad! (Och lite nervös).
Känner mig lite som ett barn dagen innan julafton samtidigt som det känns som om jag är på väg till slaktbänken. :) Imorgon är det äggplock och jag är helt peppad! (Och lite nervös).
Hej på er!
Tänkte uppdatera om vad som händer på mig front. Hade testdag förra måndagen och vi testade positivt söndag kväll, och redan då hade jag börjat blöda. Ringde sjukhuset på måndag och de sa att ivf-försöket troligtvis inte lyckades och det var därför jag blödde. Blev tillsagd att ta ett nytt gravtest en vecka senare så gjorde det idag och det visar fortfarande positivt. Fick tid för UL om två veckor för att se om det fins något får inne... Så nu är det denna väntan igen... Jag tror ju fortfarande att det ät omöjlig att det finns någon tillstymmelse till liv där inne.
Någon som har varit med om liknande?
Vi behöver inte oroa oss längre. Fick bekräftar idag att det inte fanns något i livmodern. Skönt att inte behöva oroa sig längre iallfall...
Tack för alla glada tillrop! Äggplocket gick bra (Men gjorde rätt ont) och resulterade i 15 ägg! Nu går vi in i en annan del av processen med väntan och försiktigt hopp om flera befruktade ägg och återföring.