• Inalina

IVF sommar/höst 2018

Ettnamn4sep skrev 2018-09-12 16:40:57 följande:
    Själva grav testet visar positivt. Blodprovet har vi inte fått några svar på gällande grav resultat utan endast att det såg normalt ut. Känns som att de inte riktigt vågar ge några svar. De såg vätska i buken och att äggen var något förstorade. Ska ta en spruta snart för att minimera risken för blodpropp. Men aa, bara man liksom är gravid. Sprutan tog jag för 14 dagar sedan. Men här säger de att det är så individuellt med när hormonerna går ut ur kroppen.

Men ska blodprov visa korrekt resultat trots att ovitrelle finns i blodet?
    Men åh grattis!!!! är säker på att det inte är Ovitrelle som ligger kvar i kroppen - UPP TILL 10 dagar - då är det knappast Ovitrelle som spökar dag 14 (men jag är inte läkare....) är säker på att det är en liten krabat som satt sig i stället Glad wiii!!!

jättetrist med överstimulering, men tyvärr inte helt ovanligt - och speciellt då man faktiskt blir gravid!! om de tar ett blodprov så ser de ju om det ökar dag för dag med gravidhormoner...
  • Inalina
    Ettnamn4sep skrev 2018-09-12 16:59:40 följande:
    Har svårt för att tacka eftersom jag inte har det bekräftat från läkarna. Vågar inte tro för mycket. Men hoppas du har rätt.

Hoppas överstimuleringen inte blir värre till imorgon :) tack för stöd!
    jag förstår hoppas du mår bättre i morgon Hjärta
  • Inalina
    Liten elak och intelligent skrev 2018-09-12 19:42:35 följande:

Tre av våra embryon blev blastocyster som gick att frysa. Av sju befruktade ägg. Nu håller vi alla tummar för att det inte blir samma som förra gången när alla dog vid upptining. Idag börjar jag med Letrozol och så blir det återföring i den här cykeln. Hoppas så.... 

Blir jag gravid den här gången och det blir barn så får vi barn vid midsommar ungefär. Räknar ni också ut så varje gång långt innan?

vilket bra resultat till frysen! jag har förstått att det är ganska ovanligt att de inte klarar upptiningen så ni måste haft väldig otur om alla dog vid upptining förra gången =(
    det går säkert jättebra denna gången, fantastiskt att 3 av 7 kom till blastocyst-stadiet, där är det ca 25-30% som klarar sig i genomsnitt så det verkar som att du har bra kvalitet på äggen. (ursäkta om jag låter nördig - men man gör ju inte annat än läser rapporter om frysning, tining, befruktning etc när man är inne i den här svängen...Tungan ute!)

klart man har koll på när den lilla ska komma om man blir gravid, det är ju det första jag går in o kollar - graviduträknaren ;) min ska komma 24 maj om den håller sig fast där inne! kram!

• Inalina
    Percafluviatilis skrev 2018-09-13 13:45:21 följande:

Ägguttag idag. Rekord på fem ägg! Sugen slutade fungera efter första ägget och det blev lite panik men läkarteamet löste det efter några minuter. Man fick byta både slang, nål och pump. Läskigt som sjutton. Nu börjar oron över att inget av dem ska klara sig till lördag.

vad härligt med äggrekord!! =) och att det verkar gott bra trots lite drama, hejar på till på lördag då!Glad
  • Inalina
    Ettnamn4sep skrev 2018-09-13 18:23:29 följande:

Hej igen, skriver nu efter ett tidigare svar på ditt inlägg. Fick en blödning idag. Är så sjukt orolig på grund av det. Kommer vara försatt inlagd till imorgon så får vi se då. Fick du också en blödning? Hur vanligt är det här? Oh vad jobbigt.

Hej, ville bara skriva och höra det går för dig..? Tänker på dig här och hoppas du får komma hem snart med en liten som växer i magen :) förstår att det är jättetufft och hoppas de kan ta HCG prov på dig idag så du får veta. kram !!
  • Inalina
    LillaAw skrev 2018-09-14 23:57:51 följande:

Ruvardag 6 och har haft ont som mensvärk i magen och ländryggen. Konstigt. Känns tidigt med menskänningar redan men det har aldrig varit positivt med sådana känningar förut då det betytt misslyckat ivf. Känner mig lite nere nu :/

försöker peppa härifrånGlad - har haft mensvärk till och från i 5 dagar nu men fortfarande ingen mens. har varit helt säker på att få se blod varje dag när jag gått på toa men ännu inte..
    känslorna går så otroligt mkt upp och ner för man vet hur otroligt glad man blir av ett plus och oftast går det ju faktiskt vägen - men man är ju också så otroligt medveten om hur svårt allt varit fram tills nu så man vågar knappt hoppas. Stor kram och vi är många som känner som du - hoppas du får ditt plus inom några dagarHjärta (det betyder inte att oron försvinner dock - men första milstolpen är ju avklarad då ialla fall!)Solig
  • Inalina
    LillaAw skrev 2018-09-15 15:24:13 följande:

Stor tack för peppen <3 :) försöker tänka att det är Lutinus som gör det. Hur långt i ruvandet är du? Kram

RD 11 och fick plus redan RD6 med fryst blastocyst (2st). Vet att jag bara borde vara glad och lycklig nu men svårt att koppla bort tankarna på mf, jag hoppas jag vaknar upp en dag och bara kan glömma de tankarna. Du har ju 2 i frysen som var fina också (om jag inte blandar ihop detta- sorry iså fall!!) skönt med back up men visst ska det funka denna gången !! :)
  • Inalina
    Percafluviatilis skrev 2018-09-15 17:00:33 följande:

Av våra fem ägg befruktades två. De återfördes idag och såg tydligen jättefina ut. Kan inte låta bli att fundera över varför vi förra gången inte fick några befruktade och denna gång fick tre obefruktade. Vid våra privata försök har alla vi fått ut befruktats.

så spännande med 2 tillbaka till dig =) håller tummarnaSkrattande
  • Inalina
    Cnia skrev 2018-09-16 09:22:18 följande:
    Rd11, test idag, tycker där är ett svaaaagt streck, vad tror ni? Har td på torsdag. Blev dock lite bekymrad av att jag fick en rosa flytning idag :( gud vad väntan känns lång!
    Jag ser också strecket :)!! grattis!!! =) det är ju fortfarande väldigt tidigt då du satte tillbaka ett 2 dagars men det där är definitivt ett positivt test!! det borde bli starkare de närmaste dagarnaSolig wiii!
  • Inalina
    Wonderfluff skrev 2018-09-16 10:53:22 följande:

Ingen som vill beskriva sina symptom? Ni som är erfarna ivf?are kan väl dela med er till en förstagångare?

jag har inga ömma bröst eller illamående eller såna tecken än, känner bara lite stick i magen ibland men det kanske är helt orelaterat från IVF..Förvånad så inga vidare tecken här inte och då har jag ändå ett jättestarkt plus på RD 12 och har BIM idag.
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018