• Inalina

IVF sommar/höst 2018

Ettnamn4sep skrev 2018-09-12 16:40:57 följande:
    Själva grav testet visar positivt. Blodprovet har vi inte fått några svar på gällande grav resultat utan endast att det såg normalt ut. Känns som att de inte riktigt vågar ge några svar. De såg vätska i buken och att äggen var något förstorade. Ska ta en spruta snart för att minimera risken för blodpropp. Men aa, bara man liksom är gravid. Sprutan tog jag för 14 dagar sedan. Men här säger de att det är så individuellt med när hormonerna går ut ur kroppen.

Men ska blodprov visa korrekt resultat trots att ovitrelle finns i blodet?
    Men åh grattis!!!! är säker på att det inte är Ovitrelle som ligger kvar i kroppen - UPP TILL 10 dagar - då är det knappast Ovitrelle som spökar dag 14 (men jag är inte läkare....) är säker på att det är en liten krabat som satt sig i stället Glad wiii!!!

jättetrist med överstimulering, men tyvärr inte helt ovanligt - och speciellt då man faktiskt blir gravid!! om de tar ett blodprov så ser de ju om det ökar dag för dag med gravidhormoner...
  • Inalina
    Ettnamn4sep skrev 2018-09-12 16:59:40 följande:
    Har svårt för att tacka eftersom jag inte har det bekräftat från läkarna. Vågar inte tro för mycket. Men hoppas du har rätt.

Hoppas överstimuleringen inte blir värre till imorgon :) tack för stöd!
    jag förstår hoppas du mår bättre i morgon Hjärta
  • Inalina
    Liten elak och intelligent skrev 2018-09-12 19:42:35 följande:

Tre av våra embryon blev blastocyster som gick att frysa. Av sju befruktade ägg. Nu håller vi alla tummar för att det inte blir samma som förra gången när alla dog vid upptining. Idag börjar jag med Letrozol och så blir det återföring i den här cykeln. Hoppas så.... 

Blir jag gravid den här gången och det blir barn så får vi barn vid midsommar ungefär. Räknar ni också ut så varje gång långt innan?