IVF sommar/höst 2018
Hej på er alla!
Jag och min man väntar på att det ska bli oktober så vi får boka in vårt startsamtal. Vi skickade egenremiss i mars, och fick komma på första möte med undersökning i juli. Jag erkände då att jag vid varje mens rökt några cigaretter och fick därmed vänta tre månader på att få börja behandling.
Surt, när jag egentligen är rökfri sen ett år tillbaka. Men samtidigt också klokt, jag vill ju inte tänka tillbaka på den här tiden och kunna tänka "tänk om jag ändå hade varit helt rökfri och skapat bättre förutsättningar för en liten böna".
Vid undersökningen i juli sa läkaren att jag också hade en dålig äggreserv, efter amh-prov visade sig det inte stämma, och läkaren som jag träffade i juli hade också hunnit sluta väldigt abrupt. Kliniken bad om ursäkt för att jag hade fått så felaktiga svar. Oerhört stressande, men skönt att det nu framkommit att vi "bara" har manlig faktor och inte både och.
Vi kommer få göra ICSI då mannens spermaprov visade på kromosombrott.
DFI-analysen som visar detta är tydligen RMC i malmö ganska ensamma om att göra om jag förstått det rätt?
Mannen har tidigare varit gift, och gjort IVF utan att befruktning lyckats, troligen är detta kromosombrottet sen gammalt och därför som inte befruktningen lyckades när han och exet försökte för tio år sen.
Nåväl, vi är inte helt inne i IVF-svängen ännu, men det är skönt att läsa om era historier som en slags förberedelse!
Håller tummarna för er alla!
Vad dåligt med beskedet, men skönt att det inte låg till som de sa från början! DFI-analys är det när man kollar spermiernas kvalitet?