• Jooosen

IVF sommar/höst 2018

Akira Öken skrev 2018-10-25 19:15:16 följande:

Det är mycket möjligt! Elker hur, nu jäklar!

Vi får följas åt lite i tråden :) kram
    Oförklarligt barnlös. Började med första ivf-försöket 29/9
  • Jooosen

En dum fråga Kanske men någon kan nog svara :). Vi fick ut 10 ägg, sex befruktades och ett sattes in o två frös dom ner. ET misslyckades i veckan så ska köra fet nästa cykel. De odlades i två dagar. När jag nu gör frysförsök; sätter dom in två dagars eller fem dagars då? Känner mig lite förvirrad :/

Oförklarligt barnlös. Började med första ivf-försöket 29/9
  • Jooosen
    Akira Öken skrev 2018-10-26 11:06:13 följande:

Om de odlades två dagar är det "tvådagars" som sätts in.

Okej misstänkte det. Tack!!
    Oförklarligt barnlös. 1 misslyckat ET. Kör igång med frysförsök snart
  • Jooosen

Börjar frysförsök nästa mens. Så kommer ha en ägglossning på hemmaplan. Känns så absurt att återigen försöka på egen hand en cykel. Men man vill ändå inte missa chansen.... hur gör ni mellan försöken? :/

• Jooosen
    Akira Öken skrev 2018-10-28 16:19:01 följande:

Försöker alltid pricka in ägglossningen! Det finns ju en liten, liten chans för oss att lyckas själva. Dock får den väl ses som mikroskopisk då vi kört utan skydd i princip sedan sommaren 2015.

Ja man vill ju inte missa trots allt! Ja vi vet ju inte ens vad som kan vara fel så man vet ju faktiskt aldrig. Även fast man inte är så jätte pepp på måste sexet igen..
  • Jooosen
    Akira Öken skrev 2018-10-28 20:33:10 följande:

Nää, fast vi missade nog den här månaden. Känner lite "skitsamma", vet ändå inte riktigt när ägglossningen är. Trist med "måste-sex". Måste ni verkligen då? Om ni inte har lust?

Ja det är trisst. Nej det måste vi faktiskt inte. Ingen av oss är nog så sugna. Men kanske man försöket få till en gång runt äl iallafall... hade sex idag första ggn på en månad typ. Blir ju lite av en nunneperiod under ivf känns det som :p känner som du lite skitsamma ..
  • Jooosen
    Kumminsilver skrev 2018-11-04 11:52:07 följande:

Det kan man ju hoppas på! Har plussat redan! Är så glad och lättad men ändå så nojig (som vanligt). Hoppas på att antibiotikakuren löst problemen jag haft och att de små miniblödningarna tyder på att embryot satt sig riktigt ordentligt denna gången! Hur går det för er, sprejar ni fortfarande? Har aldrig gjort långa så har inte stenkoll på den metoden.

Tror den som skulle uppfinna en sån knapp skulle bli världens rikaste ;)

Grattis! Fått man fråga varför du åt antibiotika? Var det av fertilitetsskäl eller råkade du äta det?
  • Jooosen
    LLW skrev 2018-11-05 08:18:02 följande:

Blir tokig snart. Efter vår misslyckade ivf förra månaden (fick inget ägg tillbaka) så väntar jag nu in ägglossning. Är på dag 16 och har fått jättesvaga streck på testen i 5 dagar. Men idag syntes det knappt, så det blir ju inte starkare :/

Någon som har erfarenhet av hur cykeln kan bli månaden efter ivf utan återföring? Jag borde ha ägglossning idag eller imorgon men testet visar ju väldigt annorlunda..

Samma här!! Känner inga tecken på äl. Borde komma imorn.... skiter dock i stickor denna gång. Har läst att äl kan komma några dagar senare efter ivf...
  • Jooosen
    LLW skrev 2018-11-05 12:31:48 följande:

Så irriterande det är! Vi har gått all in denna gång (bisolvon, varannandag sex, fertilitetsglidmedel, benen i luften och ska ta progesteronkräm efter ÄL) Hahaha jag kände bara att nu fan ska vi göra alla rätt man kan. Och skiter det sig igen så har vi iallafall gjort allt. Då är det bara ivf som gäller.

Köpte faktiskt för första gången clearblue ÄL-test idag. Svindyra men jag litar inte på dom jag använt från babyplan längre. Har liksom ÄL-flytningar och alla vanliga känningar men inget utslag. Vill veta när jag kan börja med progesteronet. :/

Hur mår du nu? Vilken dålig start vi båda fick med ivf:en.. men det måste ändå kännas rätt skönt att ha i frysen så du inte behöver göra hela behandlingen igen va?

Ja bra!! Vi pallar nog inte gå all in. Hade sex igår så får se om man kanske gör det en gång till lol!! Har äl flytningar så hoppas skiten kommer snart haha. Är det dom men blinkande gubben? Ja jag mår okej men bröt ihop på jobbet förra veckan när mensen kom.. hur känner du dig?? Fan det kändes förjävligt när du sa att inget berruktats. Vet dom varför? Nu kan det bara gå bättre för er!! Vi kör en mens emellan så frysförsök början av december. När kör ni nästa gång? Räknas försöket ni gjorde senast? Ja känner mig inte positiv alls. Känns som det är något i min kropp som gör att det inte fäster. Allt har ju visat så bra liksom... Jaja kram!
  • Jooosen
    LLW skrev 2018-11-06 09:25:47 följande:

Tog faktiskt ett vanligt test med streck nu och det är starkare än tidigare så nu måste ÄL vara påväg även om jag inte fått utslag på clearblue än. Dom ska visa de två mest fertila dagarna så det blir kanske imorgon eller övermorgon då :)

Skönt!! Min verkar oxå vara på g!! Ska haffa sambon ikväll OM jag orkar.....
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018