• Inalina

IVF sommar/höst 2018

Cnia skrev 2018-09-18 06:58:33 följande:

Aaah blir knäpp, fortfarande positivt, men svagt ännu. Nu även testat med ett annat märke. MEN blöder ganska mycket, känns inte bra. Jag har endometrios och den är i vart fall aktiv nu, då jag blöder från tarmen (som jag brukar göra). Någon som vet om det kanske skulle kunna vara endometrioshärdar som blöder och inte livmoderslemhinnan? Igår tog jag sista lutinus, orolig för att det nu ska innebära att mensen kommer igång för fullt.

förstår att du är orolig när du även blöder - även om det kanske är ganska normalt när man har endometrios? Kan tyvärr inget om det - men borde absolut finnas många i IVF-svängen med endometrios -  så nånstans här ute i FL-rymden finns deGlad!

håller tummarna för dig att plusset blir starkare och att mensen inte kommer igång!!Hjärta
  • Inalina
    Mjbo skrev 2018-09-18 09:29:36 följande:
    Så roligt. Äntligen har du nått din testdag. Jag har 5 dagar kvar. Tar test varje morgon dock men tycker inte att de blir nå starkare alls, lite smått orolig för det. Och mensvärk har jag oxå.. Men jag hoppas och hoppas att det inte betyder något dåligt.

Så du kan ringa kliniken idag nudå och få tid för ul? :) så nyfiken, hör av dig när du pratat med dem!! :)
    jag pratade med min gyn nu (eller assistenten... som verkade lite virrig..)

fick tid för VUL 1 okt.
    då borde jag vara i v 7, dvs 6+1. Undrar om det är för tidigt att se något då...? har försökte läsa o googla på allt som går, och det verkar som att hjärtat 'ska börja slå på dag 22-23 efter befruktningen'.. den 1 okt borde jag ju vara på 34 om jag ska räkna befruktningen som 5 dagar innan FET efterso det var en blastocyst.. ja herregud vad komplicerat det ska vara....Obestämd
  • Inalina
    Mjbo skrev 2018-09-18 11:58:05 följande:
    Okej, ja de där har jag oxå googlat på sååå mycket. Man vill ju ha ul så snart som möjligt samtidigt som man vill inte va för tidigt utifall man inte ser nått, skapar bara ännu mer oro. Men hur känner du då?

Det kan ju faktiskt vara så att det är för tidigt då för att se hjärtat slå. Känner du att du kan vara "ok" med det tankesättet när det väl är dags så är det ju bara att köra.. Du kanske kan be om ett till i värsta fall om ni inte ser nått?

Kul oavsett att ha små milstolpar att se fram emot.
    jag tror väl att i 'vanliga graviditeter' så kanske folk är lite osäkra på när befruktningen skett eftersom det ibland tydligen blir oj hoppsan - ingen mens- jag tar ett test... det gäller ju dock inte för oss som med exakt precision vet när blastocysten placerades in Flört men förmodligen därför de kör en säker variant och bokar in folk i v 8 typ. (men detta är ju en egen teori - har rätt många såna som du kanske märker haha!)

jag tänker att jag väntar till nästa vecka och ser om jag börjar få några gravidtecken (har ju typ inga alls än så länge - inte särskilt ömma bröst eller nåt illamående, trötthet eller så) om det kommer kanske jag känner mig mer säker på att jag är gravid och kör på den 1 okt. jag betalar ju allt privat så ett ultraljud kostar ca 1500kr för mig - så är ju lite onödigt att göra för tidigt egentligen...  Tungan ute

har precis skrivit ut en lång lista på saker man inte får äta som gravid, hua herregud vad man ska tänka på allt.. ska i väg på en middag på bekanta på lördag som alltid frossar i champagne och nu vet jag inte riktigt hur jag ska förklara mig utan att avslöja mig.. ja vet att det är ett väldigt angenämt problem men är liksom sjukt dålig på att ljuga men funderar på att hitta på nåt med penicillin...
  • Inalina
    Mjbo skrev 2018-09-18 12:55:33 följande:

Haha ja, så är det säkert. Ja hoppas att ja får komma in till UL i v 7 - 8 nångång iallafall så kanske man kan lugna sig lite iallafall. Eller åtminstonde få se den, att den faktiskt FINNS <3 :) 

Ja förstår att eftersom du går privat och betalar för det att du hellre väntar nån vecka, så länge det känns bra för er så är de ju bara att köra på :D 

Åh, du vill inte dela med dig av listan?! funderat på dedär jag med vad man får äta och inte... Så himla svårt då ja tycker de står olika överallt oxå :P Lycka till på middagen! Det vanliga är ju att man kör med penicillin- så ljug ihop nånting om det du! helst så intimt som möjligt så får du inga följdfrågor, ett tips ;)

www.libero.se/du-just-nu/artiklar1/gravid/mat-du-bor-undvika-under-graviditeten/
    Tack för tipset =) bra idé att skapa lite awkward stämning på middagen hahaha!

Förresten - flytta in i 'vi som blivit gravida efter IVF' tråden =)

• Inalina
    Wonderfluff skrev 2018-09-18 17:17:18 följande:
    Tack! Här är en annan bild som den lilla skuggan nog syns lite bättre på.
    Hej! jag vet vad du menar med skugga - men prova ta ett i morgon bitti och vänta minst 5 min så hoppas vi att det blir starkare =)!! 
  • Inalina
    170909 skrev 2018-09-19 10:21:17 följande:

Jag gör syskonförsök, jag har varit arbetslös och mammaledig i en evighet känns det som.
    Vi började med syskonförsöken för ett drygt år sen.
    Det har inte tagit sig hittills och jag kan bara inte gå sysslolös hemma så jag har börjat ett extrajobb och studier. Det är jättekul på så många olika sätt.Vi gjorde ett försök nyss och TD var igår jag har slarvat med allt denna gång men mått bra. Inget bisolvon, inga lutinus jag har tränat och druckit lite lite alkohol, ätit mögelostar och sushi och annat gott.
    Trodde det skulle skita sig som alla försök gjort senaste året, men det tog sig och jag kan inte glädjas riktigt.
    Jag misstänker att det kommer gå åt skogen för jag har inga symptom mer än öm livmoder som jag haft sen äggplocket. Ska boka UL och se om det verkligen är något där. Jag vill verkligen fortsätta med studier och extrajobb men det kommer vara svårt om jag ska föda barn i slutet på maj. Men jag vill ju också ha fler barn. Varför Varför kan inte min sambo vara den som är gravid denna gång, jag var ju det förra gången. Borde inte jämställdheten kommit så långt att "normala" män också ska kunna bli gravida

men grattis!!!! Glad!! jag har heller inga direkta symtom trots starkt plus, vet att det är svårt att glädjas när det inte gått som man velat tidigare - men ni har ju kommit över den första milstolpen i alla fall och fått ett plus! Hjärta
  • Inalina
    170909 skrev 2018-09-19 11:57:50 följande:
    Tack då vet du hur det känns att se det på test men inte känna  det i kroppen

Förra gången hade jag så många symptom att jag visste långt innan testdagen och jag jämför väl lite då och nu trots att alla graviditeter är olika
    Nu är iaf UL bokat om en evighet ungefär, eller två veckor beroende på hur man ser det
    japp - har lite konstigt ont i magen och ryggen till och från men det är typ allt.. ev liiite öm i ena bröstet också haha om jag ska framtvinga lite symptom i alla fall!

om allt går vägen när ska det lilla pyret komma? enligt min app säger den 24 maj.
    kom in i tråden 'vi som är gravida efter IVF' så ses vi där =)
  • Inalina
    Wonderfluff skrev 2018-09-19 11:40:10 följande:

Hej allihop! Hoppas ni har en fin dag oavsett var i processen ni befinner er. RD 9 med 3-dagars. Jag hade ju lite skugga på gravtestet igår och har testat idag oxå. Samtliga 4 tester igår och idag visar denna skugga. Det senaste lite mer tycker jag. Vet inte om det kan bli så även om man inte är gravid, men min erfarenhet av dessa tester (graviditetskollens) är att de brukar va ganska okänsliga och helt blanka. Kan förstås va pyttelite hcg kvar sedan ovitrelle-sprutan jag tog för exakt två veckor sedan idag. Här e senaste testet, gjorde det svartvitt och ändrade kontrasten för att det syns tydligare på fotot då (syns bättre i verkligheten).

Vad tror ni?

jag ser också strecket men väldigt vagt såklart - kanske dags att testa med ett sånt där testa-tidigt-test istället? vet inte vad de heter men är i en vit förpackningen med rosa text? =) när jag testade med dem var det ingen tvekan sen!! lycka till!
  • Inalina
    Wonderfluff skrev 2018-09-21 12:55:14 följande:
    Hej Inalina! Vill du säga vilken klinik i tjeckien du använt? Jag är lite nyfiken på att kolla upp bra alternativ i europa.

Hej! Hoppas inte du kommer behöva den utan att du är gravid istället :) Här kommer länken till kliniken!
    www.gennet.cz/en/

Men visst har du flera landstingsförsök kvar..?

• Inalina
    Wonderfluff skrev 2018-09-21 14:11:19 följande:
    Vilken otrolig statistik de har! Får jag fråga vad för behandling du fick? Gonal-f? Kombinerades det med blodprov eller endast ultraljud? Var du tvungen att vistas där mycket?
    Ja men de är ju lite 'säljiga' också vilket jag misstänker att landstingen i Sverige inte är ;) men de känns absolut seriösa.
    det är nog bra om man är lite påläst om olika typer av behandlingar när man kommer dit. Jag körde korta protokollet (de föreslog aldrig nåt annat) med Gonal F. Fick ta blodprov innan behandlingen för att utesluta olika sjukdomar (måste även mannen göra till min mans stora förtret ;)) 

man behöver vara där för en första konsultation - både du o mannen - och andra gången när man väl ska på ÄP så sover man ju där minst natten innan (på hotell alltså - inte på kliniken) och sen sövs man vid ÄP så den dagen är man rätt groggy. sen får man snällt vänta i Prag medan de skickar en uppdatering på hur det går för de små embryona varje dag på mailen. har man under 10 som befruktas tror jag de kör återföring dag 3  - annars väntar de gärna till blastocyst-stadiet på dag 5. sen kan du åka hem direkt. det var lite hur det går till i korthet. men vänta nu och se hur det går för dig - för det är nog ingen fördel att göra detta utomlands om du har gratis-försök i Sverige.. Hjärta
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018