• Wonderfluff

IVF sommar/höst 2018

mammsen79 skrev 2018-10-24 10:56:50 följande:

Det låter klokt, då kanske vi kommer hamna i fas med varandra.? Tror det kommer bli runt 20 November eller i slutet av November som jag kommer börja.

Ja det blir det nog då :). igen!
  • Wonderfluff
    Akira Öken skrev 2018-10-24 10:46:39 följande:

Såg längre fram i tråden att ni har bestämt er för att vänta en cykel. Tycker alltid det är en svår avvägning, men brukar försöka tänka på att sätta hälsan främst. Samtidigt är jag stressad över min ålder och över att tiden bara går och går. Vi har tagit pauser när det blivit för tufft och det har varit helt nödvändigt för min och vår återhämtning.

Tack för svar. Ja hälsan måste trots allt komma först.
  • Wonderfluff
    mammsen79 skrev 2018-11-20 22:37:45 följande:

Hej spännande och kul följas åt. Hur mycket ska du börja med?

Hej ja roligt! nu igen ^^). När börjar/började du? Jag tar 350 ml gonal-f denna gång, 300 förra gången. Började även på CD2 istf 3, det kan tydligen göra att kroppen får fram fler ägg. Hur mycket ska du ta? Låter lite sjukt kanske men njuter av östrogen-ruset i kroppen.
  • Wonderfluff
    mammsen79 skrev 2018-11-21 22:26:15 följande:

Åh 350 ml det var inte dåligt, hur många dagar ska du ta den mängden? Jag börjar i morgon cd2 225 ml Gonal F. Vilken dag är du på? Ska på ultra nästa onsdag? När ska du på ultra? Stort lycka till och kul att vi ännu en gång är i fas med varandra.

det är den dosen som jag ska ta hela vägen :). Jag är idag på stimdag 6 och ska på vul på måndag. Så får vi se hur det ser ut. Hade lite hjärtklappning förra ggn av gonal-f, inget sånt denna gång. Känner mig ganska opåverkad hittills. Hur mår du? vilken jag är du på?
  • Wonderfluff

Hej! Var på VUL idag, CD 9 och har stimulerat i sju dagar. Det hade inte hänt något! Jag har vanligtvis regelbunden ÄL och tjock fin slemhinna varje cykel, men denna har det alltså inte hänt nåt, slemhinnan var jättetunn, och detta trots stimulering. Någon som varit med om något liknande? Jag hade nån form av magsjukevirus strax före min mens, kan det vara därför?

• Wonderfluff
    Wonderfluff skrev 2018-11-26 15:50:26 följande:

Hej! Var på VUL idag, CD 9 och har stimulerat i sju dagar. Det hade inte hänt något! Jag har vanligtvis regelbunden ÄL och tjock fin slemhinna varje cykel, men denna har det alltså inte hänt nåt, slemhinnan var jättetunn, och detta trots stimulering. Någon som varit med om något liknande? Jag hade nån form av magsjukevirus strax före min mens, kan det vara därför?

Ingen av er som har nåt svar?
  • Wonderfluff
    authentic skrev 2018-11-26 19:23:17 följande:

Tyvärr inge svar alls på detta, inte läst om det här förut heller. Vad sa läkarna att det kunde bero på? Vad är planen nu, måste ni börja om på nästa mens?

Det verkar vara en del som säger att de svarat på behandlingen senare. Man kanske inte borde dra några slutsatser efter 7 dagars stimulering, det kanske kommer igång senare? Någon som varit med om att det hänt mer senare i cykeln?
  • Wonderfluff
    Akira Öken skrev 2018-11-26 20:03:41 följande:

Nämen, vad konstigt. Vad sa läkaren? Fanns det inga/få äggblåsor eller hade de inte vuxit som förväntat? Kan dosen ha varit för låg?

Jag har tagit 350 ml gonal-f per dag, till skillnad från förra ggn då jag fick 300 ml, vilket då gav 5 äggblåsor. Gynekologen tyckte det var konstigt, det hade inte hänt nånting. Slemhinnan var som ett streck och i äggstockarna fanns minst tre äggblåsor i vardera, samtliga mindre än 8 mm. Förra cykeln gjorde jag inte ivf, då gjorde jag vul cd 11 och då fanns där tjock slemhinna och två stora folliklar. Det är ju märkligt att för första ggn nånsin som det inte växer som vanligt, är när jag tillför en massa hormoner.
  • Wonderfluff
    mammsen79 skrev 2018-11-26 23:29:32 följande:

Fy så tråkigt för dig, jag tror att kroppen inte svarar på östrogenet då du hade något virus i kroppen? Kroppen är så känslig o mottaglig på olika sett o vis. Vilket försök är du på? Om jag var dig skulle jag avbryta behandlingen så du inte går miste om dessa chanser. Men vad gav läkaren för råd? De verkar inte vara så kunniga när dem ej kan svara dig. Bätre man googlar o tar reda på fakta själv o fördjupar sig i det. Jag läst så mycket o jag ska själv fråga en del som spelar in på att ens bli gravid, som pinopoder och enzymer om jag har tillsräckligt med det, men de lär väl stå som fån då med då de bara forskar på äggen o spermier. De borde forska mera på livmodern då det är många som inte blir gravida. Jag läser även mycket om kost då jag är utbildad kostrådgivare och gluten allergiker kan alltså ha svårare bli gravid hade inte en aning om det. Själv har jag IBS o testar en diet så magen mår mycket bättre o känner mig inte alls uppblåst.

ja många kloka ord i ditt svar. Jo, jag valde att avbryta. Konstigt om första ggn nånsin som jag inte får ägglossning inträffar i min 2a ivf-omgång. Mycket märkligt. Nästan så man undrar om hormonerna är anledningen.
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018