IVF sommar/höst 2018
Det låter klokt, då kanske vi kommer hamna i fas med varandra.? Tror det kommer bli runt 20 November eller i slutet av November som jag kommer börja.
Det låter klokt, då kanske vi kommer hamna i fas med varandra.? Tror det kommer bli runt 20 November eller i slutet av November som jag kommer börja.
Såg längre fram i tråden att ni har bestämt er för att vänta en cykel. Tycker alltid det är en svår avvägning, men brukar försöka tänka på att sätta hälsan främst. Samtidigt är jag stressad över min ålder och över att tiden bara går och går. Vi har tagit pauser när det blivit för tufft och det har varit helt nödvändigt för min och vår återhämtning.
Hej allihop! Hoppas ni mår bra. Idag började jag min andra ivf-runda med gonal-f, på CD 2.
Hej spännande och kul följas åt. Hur mycket ska du börja med?
Åh 350 ml det var inte dåligt, hur många dagar ska du ta den mängden? Jag börjar i morgon cd2 225 ml Gonal F. Vilken dag är du på? Ska på ultra nästa onsdag? När ska du på ultra? Stort lycka till och kul att vi ännu en gång är i fas med varandra.
Hej! Var på VUL idag, CD 9 och har stimulerat i sju dagar. Det hade inte hänt något! Jag har vanligtvis regelbunden ÄL och tjock fin slemhinna varje cykel, men denna har det alltså inte hänt nåt, slemhinnan var jättetunn, och detta trots stimulering. Någon som varit med om något liknande? Jag hade nån form av magsjukevirus strax före min mens, kan det vara därför?
Hej! Var på VUL idag, CD 9 och har stimulerat i sju dagar. Det hade inte hänt något! Jag har vanligtvis regelbunden ÄL och tjock fin slemhinna varje cykel, men denna har det alltså inte hänt nåt, slemhinnan var jättetunn, och detta trots stimulering. Någon som varit med om något liknande? Jag hade nån form av magsjukevirus strax före min mens, kan det vara därför?
Tyvärr inge svar alls på detta, inte läst om det här förut heller. Vad sa läkarna att det kunde bero på? Vad är planen nu, måste ni börja om på nästa mens?
Nämen, vad konstigt. Vad sa läkaren? Fanns det inga/få äggblåsor eller hade de inte vuxit som förväntat? Kan dosen ha varit för låg?
Fy så tråkigt för dig, jag tror att kroppen inte svarar på östrogenet då du hade något virus i kroppen? Kroppen är så känslig o mottaglig på olika sett o vis. Vilket försök är du på? Om jag var dig skulle jag avbryta behandlingen så du inte går miste om dessa chanser. Men vad gav läkaren för råd? De verkar inte vara så kunniga när dem ej kan svara dig. Bätre man googlar o tar reda på fakta själv o fördjupar sig i det. Jag läst så mycket o jag ska själv fråga en del som spelar in på att ens bli gravid, som pinopoder och enzymer om jag har tillsräckligt med det, men de lär väl stå som fån då med då de bara forskar på äggen o spermier. De borde forska mera på livmodern då det är många som inte blir gravida. Jag läser även mycket om kost då jag är utbildad kostrådgivare och gluten allergiker kan alltså ha svårare bli gravid hade inte en aning om det. Själv har jag IBS o testar en diet så magen mår mycket bättre o känner mig inte alls uppblåst.