• Akira Öken

IVF sommar/höst 2018

Kumminsilver skrev 2018-08-30 18:57:26 följande:

Har sen jag plussade varit livrädd för ännu ett missfall. Så pass att jag knappt vågat vara här inne eller ens tänka på att jag var gravid. Och ja. Idag har jag börjat få rosa flytningar så tog ett graviditetstest igen och strecket är mycket svagare än vad det borde vara. Vet vad detta betyder. Har ju varit genom det flera gånger innan. Hoppades bara verkligen att det skulle gå vägen denna gången men nej... Vet inte ens om det är nån idé att fortsätta försöka mer. Förstår inte vad som är fel.

Hoppas verkligen att det inte är som du tror! Det är ju vanligt med mindre blödningar och som Mjbo skrev ovan kan ju styrkan på strecket bero på många olika saker. Kram!
  • Akira Öken
    Kokarororo skrev 2018-08-30 23:19:22 följande:

Tack :D korta behandlingen. För oss sitter problemet hos sambon, så det ska förhoppningsvis gå bra för min del.

Skönt att slippa nedregleringen och sen går det ju lite snabbare också, när behandlingen. inte blir så lång. Samma i vårt fall, manlig faktor.
  • Akira Öken
    LillaAw skrev 2018-08-31 15:13:14 följande:

Idag var jag på första ultraljudet och hade 15 blåsor. Ska dit igen om 3 dagar och ta nytt blodprov och ultraljud. Ganska tätt inpå ändå. De var inte så jättestora nu på Sprutdag 6 men runt 10-12 mm. Hoppas de växer till sig. Ska iaf fortsätta med samma doser då östrogenvärdet va på bra nivå :)

Låter lovande och som att de har en bra storlek på dag 6!
  • Akira Öken
    Cnia skrev 2018-08-31 15:43:33 följande:

Skulle vilja ventilera en sak till... eftersom jag är lätt överstimulerad och har mått ganska dåligt hitentills så tror de att jag kommer må sämre i helgen efter ovitrelle. Så de rekommendera mig att inte jobba sön natt och mån natt efter äggplocket, de tror inte jag kommer klara det. Ringde chef idag och berätta det (ville vara snäll och sjukskriva mig i tid), fick så himla dåligt bemötande. Tjat om att det är omöjligt att få in någon etc. Sen sa de också att jag måste ta tjänstledigt för att detta ju inte räknas som sjukdom! Blev så paff och jätteledsen, så nu ligger jag här och gråter istället för att vara glad och längta till måndag. Visst fasen får man vara sjukskriven pga detta? Tror ni man kan få intyg av kliniken? Förlorar ju mycket pengar om jag ska vara tjänstledig jämfört med sjuk... :(

Usch! Låter som om din chef är ett riktigt pucko. Är du sjuk ska du sjukskriva dig och självklart inte tvingas till att ta tjänstledigt! Var inte ledsen, det bär din chef som gör fel och inte du. Men vet hur ledsen man kan bli av att misstrodd eller ifrågasatt. Kram
  • Akira Öken
    Liten elak och intelligent skrev 2018-08-31 15:52:04 följande:

Hej!

Hänger på i tråden. Står nu mitt i vårt andra IVF-försök. Vi har barn sedan innan som kommit till på naturlig väg.

Förra cykeln slutade i totalfrys pga vätska i buken och höga östrogenvärden. Tre fina blastocyster kom till frysen. Men....inget av dem överlevde upptining.

Nu är jag på dag 8 i en ny IVF-behandling. Korta protokollet denna gång. Idag 17 större blåsor och 4 mindre. Östrogenvärdet hade stigit kraftigt och de har bestämt att jag inte får ta Ovitrelle utan istället spraya Synarela innan plocket. Sedan totalfrys igen. Är så rädd att det ska bli samma som förra gången. Att alla dör. 

Hej och välkommen! Minns dig sen tidigare trådar.

Låter som att det finns goda förutsättningar för bra resultat, men förstår att du är orolig med tanke på hur det gick sist. Är det planerat när äggen ska tas ut?
  • Akira Öken
    Liten elak och intelligent skrev 2018-08-31 15:52:04 följande:

Hej!

Hänger på i tråden. Står nu mitt i vårt andra IVF-försök. Vi har barn sedan innan som kommit till på naturlig väg.

Förra cykeln slutade i totalfrys pga vätska i buken och höga östrogenvärden. Tre fina blastocyster kom till frysen. Men....inget av dem överlevde upptining.

Nu är jag på dag 8 i en ny IVF-behandling. Korta protokollet denna gång. Idag 17 större blåsor och 4 mindre. Östrogenvärdet hade stigit kraftigt och de har bestämt att jag inte får ta Ovitrelle utan istället spraya Synarela innan plocket. Sedan totalfrys igen. Är så rädd att det ska bli samma som förra gången. Att alla dör. 

Hej och välkommen! Minns dig sen tidigare trådar.

Låter som att det finns goda förutsättningar för bra resultat, men förstår att du är orolig med tanke på hur det gick sist. Är det planerat när äggen ska tas ut?
  • Akira Öken

Vad härligt att gå in i tråden idag och se att ni tänker på mig och hejar! Tack, det värmer verkligen!

Äggplocket gick bra och resulterade i 15 ägg. Om få befruktas ringer de imorgon och återföring blir på måndag (om det finns något att återföra). Om fler än 5 befruktas och utvecklas ringer de på måndag och meddelar, sedan blir det återföring på onsdag. Jag och mannen är försiktigt hoppfulla. Antalet ägg är störst hittills, tidigare 1, 7, 14, 12. Men det är ju ingen garanti förstås.

Ikväll är jag trött och har rätt ont, men är ok.

Svar på tråden IVF sommar/höst 2018