IVF sommar/höst 2018
Jag gjorde mina första två plock på dag 13 och det tredje plocket på dag 12. Läkarna ville dock egentligen dra det till dag 15 för bättre äggmognad men det gick inte på grund av mina östrogenvärden.
Jag gjorde mina första två plock på dag 13 och det tredje plocket på dag 12. Läkarna ville dock egentligen dra det till dag 15 för bättre äggmognad men det gick inte på grund av mina östrogenvärden.
Hejhej, nu har jag snart kört en vecka med sprayen, ska försöka köpa ut gonal-f imorgon från apoteket. Men måste fråga er mer erfarna, hur har ni mått efter äggplock? På själva dagen kommer jag ta ledigt, men har ni kunnat jobba dagen efter till exempel? Eller varit hemma sjukskrivna ett par dagar?
Hej allihop! Hoppas ni mår bra. Idag började jag min andra ivf-runda med gonal-f, på CD 2.
Hej ja roligt! nu igen ^^). När börjar/började du? Jag tar 350 ml gonal-f denna gång, 300 förra gången. Började även på CD2 istf 3, det kan tydligen göra att kroppen får fram fler ägg. Hur mycket ska du ta? Låter lite sjukt kanske men njuter av östrogen-ruset i kroppen.
det är den dosen som jag ska ta hela vägen :). Jag är idag på stimdag 6 och ska på vul på måndag. Så får vi se hur det ser ut. Hade lite hjärtklappning förra ggn av gonal-f, inget sånt denna gång. Känner mig ganska opåverkad hittills. Hur mår du? vilken jag är du på?
Jag har tagit 350 ml gonal-f per dag, till skillnad från förra ggn då jag fick 300 ml, vilket då gav 5 äggblåsor. Gynekologen tyckte det var konstigt, det hade inte hänt nånting. Slemhinnan var som ett streck och i äggstockarna fanns minst tre äggblåsor i vardera, samtliga mindre än 8 mm. Förra cykeln gjorde jag inte ivf, då gjorde jag vul cd 11 och då fanns där tjock slemhinna och två stora folliklar. Det är ju märkligt att för första ggn nånsin som det inte växer som vanligt, är när jag tillför en massa hormoner.
Nu är det 2 ivf jag gör o det var ett tag sedan sist, jag undrar får man som mensvärk när äggen växer till sig? Jag tar gonal f 225 aldrig tagit så stor dos. Jag måste åka nu till en annan stad för att hämta ut min andra spruta då den ej finns i stan så snäll chef som jag har och får tjänstledigt. I morgon ska jag på ultra o hoppas de har växt till sig några ägg är på dag 5 i dag. Kram till er alla jag mår så bra av östrogenet.
Det blir ju ännu konstigare nu. Tog ett ägglossningstest för att kolla lh-nivån och det var ett ganska starkt streck, märkligt om äggblåsorna bara är <8 mm samt det faktum att jag tagit orgalutran i tre dagar, den sista i förrgår kväll, vill säga 36 timmar sedan. Fundering: kan man vara gravid trots tunn slemhinna? Fundering 2: vad händer med embryot om man sprutat in en massa gonal f och orgalutran i en vecka?. Svag svag skugga på gravtest. Har dessutom fortfarande lite spottings. Det har jag aldrig på CD 10.
Ja, det är vanligt att känna som mensvärk när äggblåsorna växer. Vad bra att du har en förstående chef! Får du östrogen under behandlingen?
Jag kan väl inte säga att jag inte kan bli gravid. Har nämligen inte försökt så länge, pga att det aldrig har varit av intresse för mig tidigare. Men ville göra ivf pga min ålder som är 43. Allt funkar på mig, alla hormoner osv och hyfsad äggreserv senast jag kollade. Gjort 1 ivf bara som gav 5 äggblåsor men bara ett ägg, pga att de inte väntade tills alla mognat (litet snedsteg enl min gunekolog). Blev befruktat och överlevde 3 dagar men blev inte gravid efter ET. Så jag kanske är för gammal, men har inte tillräckligt med bevis för att kunna va säker ännu. Nu blir jag rädd att äggreserven plötslit tagit slut. Vore märkligt att ha regelbunden, klockren ägglossning ända fram till slutet och sen bara stopp, men man vet ju aldrig. För inte ens ett år sedan hade jag AMH 0,76 vilket inte är jättemycket, men bra för min ålder. Ska nog mäta igen om nån månad när hormonerna är borta. Detta är första ggn nånsin för mig som slemhinnan var tunn och ingen äggblåsa växte. Läskigt.