IVF sommar/höst 2018
inte meningen att låta som att ni inte har några problem, förstår att du är nervös och rädd ändå såklart!! men med det resultatet låter det som att ni har alla förutsättningar för att lyckas - det var så jag menade
inte meningen att låta som att ni inte har några problem, förstår att du är nervös och rädd ändå såklart!! men med det resultatet låter det som att ni har alla förutsättningar för att lyckas - det var så jag menade
Vilket resultat! Kul! Håller alla tummarna att det går bättre denna gång:)
Hur går det för er alla?
Jag har varit på ultraljud idag och det såg bra ut. De räknade till 11 blåsor och ägguttag blir på fredag. Ser fram emot det!
Ja jag är också livrädd för upptiningen - enligt min klink klarar sig 95% när de använt sig av vitrification metoden (en metod där embryon fryses när supersnabbt) jag har 2 i frysen vilket är bättre än 1 antar jag, men kommer nog tina och sätta in båda (om de båda överlever...)
jag håller inte med din klinik att MF bara sker vid dåliga ägg, trots för 'få' vetenskapliga studier är jag säker på att det kan även vara ogynnsamma förhållanden i livmodern, slemhinnan är för tunn, eller att din kropps immunförsvar attackerar embryot när det försöker fästa genom att bilda blodproppar i livmodern. (det är därför vissa får blodförtunnande medicin vid ET)
Finns rätt många trådar här på FL att läsa om alla alternativa anledningar till MF eller varför man inte blir gravid men jag vill inte blanda in det för mkt i den här tråden :)
Jag hade ett plus....Wie....vecka 2-3 stod det. Är så glad men samtidigt orolig å känner att man ej kan glädjas riktigt förrän v 13 när risk för missfall minskar heheh. Svårt förklara. Men känns så bra än så länge. Känner mig gravid.
Vilken dag är det man brukar börja med letrozol i stimulerad fet? Och vilken dag brukar man ta ägglossningssprutan ungefär? Fick mens igår och vill så gärna göra en fet det här cykeln, eftersom det känns som att tiden springer ifrån mig. Men jag gifter mig nästa lördag (cd 11) och sen åker vi på bröllopsresa cd 13-17 så måste isf tima in så jag kan ta ägglossningssprutan tidigast på bröllopet om jag tänker rätt. Eftersom återföringen av en blastocyst väl är en vecka efter sprutan? Risken känns stor att återföringen ska bli när vi är på resan, och då försvinner ju den här cykeln också...
Nu har jag precis pratat med min klinik. De vill att jag ska ta dubbel dos letrozole inför frysåterföring eftersom det blev totalfrys pga överstimulering förra gången. Jag tycker det låter helt bakvänt. Jag har tagit letrozol många gånger förut och alltid svarat jättebra på enkel dos. Någon annan som fått göra samma sak?
Här börjar det äntligen närma sig. Fick ju totalfrys efter förra försöket pga överstimulering, och sen kunde vi inte göra en återföring som planerat eftersom det isf ev hade krockat med vårt bröllop eller bröllopsresa. Men nu är vi hemma igen, så återföring blir på måndag. (om ett ägg överlever upptiningen dvs, vi har 5 i frysen, men sist så dog de första 4 när de tinade, så vi är lite nervösa)
Nu är även jag ruvare igen. Den här gången gick det bättre. De behövde bara tina ett ägg, till skillnad mot förra gången när de 4 första dog vid upptiningen. Jag bytte från långa protokollet med gonal till korta protokollet med menopur den här omgången, så jag hoppas det gjorde att det blev bättre kvalitet på äggen. Ingen större skillnad i antal, mer än att jag blev mer överstimulerad dem här gången så därför blev det totalfrys. Testdag den 12 okt. Känns som evigheter dit...
Nu är jag minst sagt förvirrad, och pendlar mellan hopp och förtvivlan. Är på ruvardag 4 idag med en blastocyst. Tog en halv ovitrelle i lördags och har testat sedan i onsdags för att se när den gick ur kroppen. Igår eftermiddag var testet blankt, och lilaså imorse. Men nu! Nu finns det två syteck igen! Svagt, men det är ändå där. Ruvardag 4 känns som extremt tidigt, så jag vågar inte tro på det utan antar att det är ovitrellen som spökar. Samtidigt så var ju testet blankt imorse. Toc ett test på eftermiddagen eftersom de alltid varit starkare för mig på eftermiddagen vid mina två tidigare graviditeter, även om de båda resulterade i missfall. Hoppas på att det här är ett äkta plus och att det blir tredje gången gillt.
Jag går också på Linne. Gillar Jan, men min favorit är Thomas. Tror dock jag har träffat alla nu och de flesta flera gånger, och jag tycker att alla är bra.
Jag ÄR gravid! Rubardag 7 idag och testet är mycket starkare än i fredags, så det kan inte vara ovitrellen som spökar. Vågar inte glädjas än eftersom det blivit missfall av mina två tidigare graviditeter, men jag hoppas det är tredje gången gillt!
Så här såg det första testet ut... ska köpa några till idag för att vara på den säkra sidan..
Nu har jag hålla på med synarela sprayet i en och en halv vecka. Usch alldeles sårig i näsan redan och lite halvt snorig. Samma visa varje gång.
Blir så himla nojig då jag nyser i princip efter varannan gång jag sprayar, försöker nysa genom munnen istället och ibland tar jag spray en extra gång, just in case.
Känner på min korta stubin att jag iaf är påverkad i humöret av sprayen men inte någon huvudvärk direkt som jag alltid fått tidigare. Vill ha fler symptom så man verkligen vet att man är ordentligt nedreglerad.