• LillaAw

IVF sommar/höst 2018

jaktenpaflow skrev 2018-08-16 11:43:48 följande:

Åt rätt håll iaf!! 5 är fler än 3, någon eller några rackare ska nog växa till sig och bli fina ska du se! Hur länge odlade dem förra gången? Ja usch den där väntan tyckte jag var det värsta i hela processen... vart är det ni går?

Jag hoppas verkligen någon klarar sig! Ja den här tiden är värst. Man kan vinna eller förlora allt efter en månads medicinerande, oro och jobbiga biverkningar :/

Förra gången fick vi tlllbaka på dag 2. Men har man 5 eller fler så vill de odla 5 dagar så vi va precis på gränsen för långtidsodlingen.
    Påbörjat IVF 2018 nouw.com/nar2blir3
  • LillaAw
    Kumminsilver skrev 2018-08-16 13:54:15 följande:

Idag var det dag 3 för mig och jag fick tillbaka ett 8-celligt embryo av toppkvalitet, så nu hoppas vi så på att det tar sig! Fick även veta att 12 av 15 ägg befruktades och i helgen får vi veta om något/några blir blastocyster och klarar sig till frysen.

Har haft väldigt uppblåst mage och rätt starka smärtor ända upp mellan revbenen sen dagen efter äggplock så hon kollade och kunde se en del vätska i buken. Ska äta mycket protein och hålla koll så jag inte går upp massa i vikt nu.

Grattis :) härligt att ni fick så många! Hoppas du mår bättre från överstimuleringen snart!
  • LillaAw

I onsdes hade jag ju äggplock efter långt protokoll.

Igår fick vi besked att vi hade 5 embryon (morgonen dagen efter äggplock). Idag ringde de och sa att det fanns 7 för två till hade börjat dela sig bra de med. Men tycker det är konstigt att de inte ens fanns med i bilden dagen efter äggplock.

De gjorde icsi på 5 ägg och alla dem tog sig.

De gjorde "vanlig ivf" på 5 ägg och det var från dem som vi helt plötsligt fått två till som de inte sa va befruktade igår morse.

Konstigt! Men helt klart glädjande besked :) de ska odlas till blastocyster på måndag och då insättning om det finns någon kvar.

• LillaAw
    Jooosen skrev 2018-08-17 17:14:44 följande:

Härligt lillaAw!! Nu är der din tur <3

Jag hoppas det av hela mitt hjärta. Vi har ju följts åt hela vägen sedan ett år tillbaka här på familjeliv <3 tänk att vi nu båda håller på med ivf! Det tänkte man inte för ett år sedan.
  • LillaAw

Vi skulle på återföring idag men de ringde och sa att ingen klarat sig till blastocyst. Så vi har inga kvar. Av 7 stycken befruktade. Är helt förstörd. Vet inte hur jag ska orka mera :(

• LillaAw
    170909 skrev 2018-08-21 21:56:22 följande:

Sista försöket innan semestern så fick de ut ganska många ägg och typ 16 blev befruktade eller liknande. De ringde ca dag tre och vi bokade återförandet då dag fem, för typ åtta hade gått vidare. I bilen på väg till kliniken ringde de och sa att det blev inget, inget delade sig som det borde så vi skulle inte göra något. Fick vända bilen och köra hem igen hade kört ca halvvägs dvs 2tim. Det var jobbigt kan jag säga. Så jag har en aning om hur du kan tänkas må. 

Åh fy! Det är vidrigt att vara med om :/ hur har det gått efter det där försöket? Har ni gjort några fler ivf eller vad säger läkaren om det som hände? Alla våra 7 embryon hade slutat dela sig redan dag 2 men de tittar inte på dem förrän dag 5 så de upptäckte det på samma dag vi skulle på insättning :/ kram
  • LillaAw

Idag var jag på första ultraljudet och hade 15 blåsor. Ska dit igen om 3 dagar och ta nytt blodprov och ultraljud. Ganska tätt inpå ändå. De var inte så jättestora nu på Sprutdag 6 men runt 10-12 mm. Hoppas de växer till sig. Ska iaf fortsätta med samma doser då östrogenvärdet va på bra nivå :)

• LillaAw
    Cnia skrev 2018-08-31 15:43:33 följande:

Skulle vilja ventilera en sak till... eftersom jag är lätt överstimulerad och har mått ganska dåligt hitentills så tror de att jag kommer må sämre i helgen efter ovitrelle. Så de rekommendera mig att inte jobba sön natt och mån natt efter äggplocket, de tror inte jag kommer klara det. Ringde chef idag och berätta det (ville vara snäll och sjukskriva mig i tid), fick så himla dåligt bemötande. Tjat om att det är omöjligt att få in någon etc. Sen sa de också att jag måste ta tjänstledigt för att detta ju inte räknas som sjukdom! Blev så paff och jätteledsen, så nu ligger jag här och gråter istället för att vara glad och längta till måndag. Visst fasen får man vara sjukskriven pga detta? Tror ni man kan få intyg av kliniken? Förlorar ju mycket pengar om jag ska vara tjänstledig jämfört med sjuk... :(

Gud vad dåligt bemötande! Du har absolut rätt att sjukanmäla dig för överstimulering. Det är ett sjukdomstillstånd. Du har även rätt att sjukanmäla dig för äggplock. Du avgör när du behöver sjukanmäla dig och du har rätt att vara hemma i en vecka utan sjukintyg. Tycker din chef verkar vara en oförstående knäppis. Du ska absolut inte ta tjänstledigt! Kram <3
  • LillaAw
    Hontmail skrev 2018-08-31 17:15:14 följande:

Har tänkt på dig! Skönt du är igång! Blåsorna växer ikapp fort.

Jag hoppas det <3 känner mig lite lugnare den här gången och vi kommer få återföring dag 2-3 och inte dag 5. (Om det går vägen och finns något bra befruktat embryo den här gången).
  • LillaAw
    Kokarororo skrev 2018-09-03 21:40:18 följande:

Imorgon ska vi på vårt andra VUL. Förhoppningsvis får vi göra äggplock innan helgen. Befinner sig någon i samma fas?

Va på mitt andra VUL idag och har äggplock på torsdag. Äggen var i lite blandad storlek just nu så hoppas de är mogna till på torsdag. Har haft högt östrogenvärde så de talade om totalfrys för att undvika överstimulering men jag hoppas slippa det.
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018