Inlägg från: Liten elak och intelligent |Visa alla inlägg
  • Liten elak och intelligent

IVF sommar/höst 2018

mammsen79 skrev 2018-09-03 16:39:32 följande:

Är det ett ägg per blåsa?

Nej, det kan vara det. Men det kan finnas många tomma också. Det vet man inte innan.

Förra gången fick jag göra coasting i fyra dygn (vilket är lång coasting) pga för höga östrogenvärden och många blåsor. Då sade de att det tillbakabildas ägg och bara de starkaste fortsätter utvecklas. På 25-30 blåsor fick jag ut endast sju ägg. Men det berodde troligtvis på coastingen då. Hoppas på bättre resultat denna gång.

Mjbo skrev 2018-09-04 16:31:57 följande:
    10 ägg är ju jätte bra!! Du ska vara nöjd! Ringer dom imorgon med resultatet om befruktning?
    Inalina skrev 2018-09-04 16:44:45 följande:
    Låter ju jättebra! hoppas på ett helt fotbollslag =) (ja eller med en utvisad då ;))

Kram!

Tack, nu känns det bättre <3 Ja, de ringer imorgon. Nervöst. Eller det kommer vara nervöst ända fram till återföring om ca 3-4 veckor eller vad det nu blir.
    Cnia skrev 2018-09-04 12:41:31 följande:
    Ja det kan ju vara det såklart, det får man hoppas på. Det är min första ivf, blivit lätt överstimulerad och mått dåligt rakt igenom. Hade 28äggblåsor, vid äggplock igår fick de ut 10ägg och idag då besked att 1blev befruktat som ska föras in imorgon, dag2. Men det förutsätter att jag mår bra, risken finns för överstimuleringssyndrom pga. Att jag hade så många blåsor. Jag har efter plocket haft mycket smärtor i magen, svullnat upp än mer och ökat i vikt, vilket tyvärr talar emot en återföring. Det kan bli mycket farligt med överstimuleringssyndrom om man blir gravid. Jag har inga barn sen tidigare, har inte heller försökt bli gravid narurligt utan blivit remitterad direkt för IVF då jag har utbredd endometrios som ju förvärras varje gång man har mens (varit mer eller mindre nedreglerad i flera år).

Tack så mycket, hoppas så att allt ska klaffa och det blir återföring imorgon!

Hur har det sett ut med dina östrogenvärden under behandlingen?

Jag plockades på 10 ägg ur många blåsor idag. Det var bestämt redan innan att det blir totalfrys.

Akira Öken skrev 2018-09-04 17:36:58 följande:
    Frågade hur det såg ut idag (igår) men de tittar inte då de inte vill störa embryona i onödan. Så vi vet inte. :( Men samtidigt sa de att det inte finns något som tyder på att de inte skulle fortsätta utvecklas. Så jäkla orolig bara att de ska ringa imorgon förmiddag och berätta att det inte finns något kvar.
    Så sade de när jag frågade vår förra vända också. Att de stör inte i onödan. 
    Akira Öken skrev 2018-09-04 17:40:04 följande:
    Man vill ju alltid ha mer. Men 10 är ju bra! Hur var det för dig och hur mår du ikväll? 

Jo, visst är det så. Men man tänker ju att över 20 blåsor borde innebära fler ägg. Men tydligen inte. 

Alltså, i morse var det inget vidare. Väldigt svullen mage och ont. Såg ut som jag var gravid i 5:e månaden typ. 

Fick kissa innan äggplocket men det visade sig att jag hade massor av urin kvar i blåsan så de fick tappa med kateter..... Jag kunde verkligen inte tömma blåsan på egen hand. Vete sjutton varför. Var kanske för svullet och ömt i den regionen. 

Själva äggplocket gick väl bra. Fick rejält med smärtlindring och lugnande. Mannens lämnande av prov gick också bra. 

Nu ikväll har jag en del ont och är öm. Trött. Försöker vila. 

Jag kommer inte känna mig det minsta lugn förrän man kunnat göra en återföring. Med tanke på att det som skulle vara tre jättefina blastocyster med bra chanser förra vändan bara dog vid upptining. Alla tre.... Tänker att det kanske blir likadant nu. Att det är något fel på alla mina ägg som gör att de inte kan frysas och bli något. Hade mycket hellre velat få göra färsk återföring. 

Mjbo skrev 2018-09-04 18:06:06 följande:
    Inte mycket. Min syster och mamma. De är alla.

Du då?

Jag har berättat för mina föräldrar och för några nära väninnor. 

Min man vill inte berätta för sina föräldrar. 

mammsen79 skrev 2018-09-05 12:17:17 följande:
    Nej jag har blöta flytningar som vatten. Är det normalt?
    Jag hade också väldigt rikliga flytningar under stimulering.
    Akira Öken skrev 2018-09-04 21:51:10 följande:
    Kan några ha lossnat i förtid? Har varit med om det några gånger. Tog de blodprov för att kolla?

Låter inget vidare om du inte kan tömma blåsan. Du hör väl av dig till sjukvården direkt om du blir sämre?

Hej, jag mår bättre idag. Öm och trött men kan kissa normalt och så.  Nej, de tog inget prov och sade inget om några kunde ha lossat? Jag vet inte.

De ringde idag och berättade att sju av tio blivit befruktade. 

mammsen79 skrev 2018-09-05 16:00:39 följande:
    Hur många dagar innan ägglossning var det?
    Mina flytningar började typ i början av stimuleringen och har inte gett sig än dagen efter äggplock....

Tre av våra embryon blev blastocyster som gick att frysa. Av sju befruktade ägg. Nu håller vi alla tummar för att det inte blir samma som förra gången när alla dog vid upptining. Idag börjar jag med Letrozol och så blir det återföring i den här cykeln. Hoppas så.... 

Blir jag gravid den här gången och det blir barn så får vi barn vid midsommar ungefär. Räknar ni också ut så varje gång långt innan?

Det står i våra papper att man inte ska ha oskyddat sex den cykeln man ska göra frysåterföring.... Hmmmm......men tänk om just det ägget som lossar då är det där jättebra ägget då?

Är det pga tvillingrisken? Men alltså....vad är risken att både embryot som varit fryst (om det nu ens överlever upptining) fäster och att det blir spontan graviditet samtidigt? När vi försökt två år utan att det tagit sig.....

Mangoodream skrev 2018-10-06 15:48:36 följande:

[quote=79115893][quote-nick]Liten elak och intelligent skrev 2018-10-06 13:33:13 följande:[/quote-nick]

Nu har jag testat tidigt på dag 7 med fryst blastocyst. Det känns helt overkligt. Men det är POSITIVT! Jag är gravid!

Grattis!!! Vilken dag blir det 5+7=12. Stämmer det? Jag har tvådagars embryon och är på min 9 ruvardag.

Ja, precis, dag 12 blir det väl. Och strecket var svagt men solklart positivt. Jag gick till min man och frågade om han såg samma sak som jag......

Egentligen hade jag inte testdag förrän på onsdag 10/10

Blev orolig när jag testade i morse och strecket inte blivit starkare sedan i lördags. Men köpte ett digitalt test. Gravid 2-3 visade det! Jag ÄR gravid. Det är helt ofattbart. Jag kan och vågar liksom inte tro och hoppas.

I förrgår fick jag se hjärtslag på VUL i v 7+2. efter en frysåterföring  Allt såg fint ut. Normal storlek, lång, stängd livmordertapp. Igår fick jag en svagt brunfärgad flytning och även lite, lite (pyttelite) brunfärgat på toalettpappret idag med. Nu blir jag skitnojig för missfall. Kan det vara VUL:et som gjorde att det blev så? Jag är så himla rädd att något gått snett nu. 

Svar på tråden IVF sommar/höst 2018