• Raggie

IVF sommar/höst 2018

Kan man bli nervös vid äggplocket ? Någon som vet ?

• Raggie
    Elcca skrev 2019-01-09 20:25:41 följande:

Jag var jättenervös. Speciellt andra gången jag gjorde det, då jag hade en väldigt jobbigt första plock. Men jag bad om lugnande innan plocket och det gjorde det hela mycket bättre. Andra plocket var en helt annan upplevelse! :) Så är du nervös tycker jag absolut du ska be om lugnande! Ett tips är också att inte förutsätta att äggplocket ska göra ont, för det är såååå indivudellt. Utan bara ta det som det kommer och som sagt ta emot lugnande och smärtlindring som erbjuds! Kommer gå bra!

Har du något planerat plock?

okej. Ja precis.. inget planerat plock än. Ska in på första besöket inför ivf nästa vecka. Några tips inför kommande besök ?
  • Raggie

Om man är förskyld och lite små dålig fast ingen feber är det någon som skjuter upp behandling osv ? Ska snart dra igång hela denna ivf process och vore ju så typiskt att få vänta ännu längre..

• Raggie
    nypan78 skrev 2019-01-11 09:41:59 följande:

Jag skulle inte skjuta upp behandlingen pga lite sjukdom...det kan man ju bli mitt i också...krya på dig!

Ja precis. Då är det inget som jag behöver oroa mig för då.. tack!
  • Raggie

Första besöket inför ivf imorgon. Mens troligtvis i helgen. Tror ni att man ka få påbörja behandling redan då?

• Raggie
    LLW skrev 2019-01-16 15:51:32 följande:

Det är absolut möjligt! Har ni bara gjort klart hela utredningen så är det säkert bara köra på. Håller tummarna för dig!

Okej tack så mycket.
  • Raggie
    Elcca skrev 2019-01-17 20:06:26 följande:

Hur gick det idag!?

Det gick bra. Mycket information med allt.. blir långt protokoll och börjar med nässpray om 19 dagar då jag fick mens idag. Nervöst och lite läskigt
  • Raggie
    Elcca skrev 2019-01-18 07:55:20 följande:

Spännande! :) lycka till!

Tack så mycket! Hur går det för dig?
  • Raggie
    Elcca skrev 2019-01-18 09:58:48 följande:

Jo, jag ruvar och har testat positivt redan tidigt. Så nu får vi se om det håller i sig! Är så jobbigt!

Okej va spännande. Förstår om det känns jobbigt.. hoppas allt går bra! Hur många försök har du gjort ?
  • Raggie
    Elcca skrev 2019-01-18 11:34:15 följande:

Jag har gjort 2 behandlingar och 5 insättningar. Detta är min femte insättning. Första insättningen testade jag tidigt på RD 7och fick bara flera svaga plus som försvann efter några dagar och sen började jag blöda.

Resten av insättningarna hann jag aldrig testa innan min mens kom på RD 10.

Så imorrn är RD 10 och jag är såååå nervös!

Okej. . Spännande. Hoppas på positivt!
  • Raggie
    Elcca skrev 2019-01-20 09:41:03 följande:

Ja!! Verkligen!

5:e insättningen, så alla ni som kämpar! Ge inte upp!!!

Grattis <3
  • Raggie

Hej! Börjar med nässpray på tisdag. Det långa protokollet..plus börjar nytt jobb samarbete vecka. hur tycker ni att det va ? Biverkningar mm ?

Svar på tråden IVF sommar/höst 2018