• Etta

IVF sommar/höst 2018

LLW skrev 2018-11-06 09:22:39 följande:

Dom jag köpte har inte blinkande gubbe, skulle tagit dom men valde visst fel haha. Dyra var dom iallafall :P inget utslag nu på morgonen heller..

Ja det var skitjobbigt. Kändes som att luften gick ur mig och jag blev helt tom. Skrattade typ för jag var i sån chock. Även om jag inte har några höga förväntningar i allt det här så trodde jag ändå att vi skulle komma längre. Dom har inte sagt varför inga blev befruktade, men nästa gång ska de göra icsi. Jag förstår inte varför de inte gjorde det den här gången eftersom min mans prover varit avvikande. Har så många frågor som jag inte hade ork att ställa när de ringde, men får ta det nästa gång.

Vi måste vänta till i januari.. nästa cykel är vi bortresta PRECIS när vi skulle behöva vara där, och sen hinner vi inte med en gång innan jul då mensen är beräknad typ 14de dec och dom har julstängt :( den vetskapen gjorde det extra tungt när vi fick veta att det inte funkat. Att behöva vänta så länge när vi äntligen var igång.. som jag förstod så gör de en bedömning när man gjort tre försök om man har ?rätt? till ett till. Dvs om det blir samma sak varje gång kan man få göra fler för att de då misslyckats med behandlingsformen. Lär väl hamna där :(

Det där med att hålla kvar i optimismen är inte det lättaste direkt. Men ni har ju många försök kvar att ta av! Först frysförsök och OM det skulle misslyckas så har ni ju chanser kvar. Ska du ta några hormoner inför fet eller hur funkar det för dig?

Usch vad jobbigt, vet hur det känns, vår första IVF-omgång blev 1 av 15 befruktade, och det var av rätt dålig kvalité. De gav oss inga svar heller varför det blev så, men gången därpå fick vi göra ICSI (även det efter en julstängning) och då befruktades 5 av 15 och ett av dem blev till vår dotter! :) Så ge inte upp hoppet!! Nu tre år senare gör vi syskonförsök (med ICSI) och senast befruktades 7 av 9! Så vi får typ bättre resultat för varje gång knäppt nog!
  • Etta
    Loviisa89 skrev 2018-11-06 19:09:50 följande:

Jag testade idag (8 dagar efter Ovitrelle) och fick helt blankt på testet, så att du fick väldigt svagt dag 6 är säkert inget konstigt :)

Jag ville också testa så allt från sprutan var borta, tänker nog testa nån dag efter BIM om inte mensen kommit, och då vill man ju vara säker på att ett eventuellt plus betyder graviditet:)

En fråga- när du räknar BIM efter färskförsök, hur räknar du då? Jag har tänkt 14 dagar efter ägguttag, men kanske inte alls går att räkna så efter alla hormoner?
  • Etta
    Loviisa89 skrev 2018-11-07 06:58:21 följande:

Jag brukar ha 12 dagar mellan ägglossning och mens i vanliga fall, så jag räknar 12 dagar från äggplocket som BIM. Sen är jag ju medveten om att lutinus kan fördröja mensen, så därför väntar jag nog med test tills nån dag över bim gått :)

Jag brukar ha 14 dagar mellan positivt ältest och mens, men då borde det ju kanske vara 12-13 dagar mellan egentlig ägglossning och mens? Ah, svårt räkna! Nu gått 16 dagar sedan mitt äggplock och ingen mens än, men heller inte ett enda gravidsymtom... vet inte om jag fixar att vänta till testdagen på fredag som jag tänkt!
  • Etta
    authentic skrev 2018-11-07 17:32:21 följande:

[quote=79195986][quote-nick]Etta skrev 2018-11-07 09:22:24 följande:[/quote-nick]Jag brukar ha 14 dagar mellan positivt ältest och mens, men då borde det ju kanske vara 12-13 dagar mellan egentlig ägglossning och mens? Ah, svårt räkna! Nu gått 16 dagar sedan mitt äggplock och ingen mens än, men heller inte ett enda gravidsymtom... vet inte om jag fixar att vänta till testdagen på fredag som jag tänkt![/

Ja Gud jag skulle inte ha kunnat hålla mig till fredag :p

Om du känner dig redo så ta ett test ;)

Fast nu blir jag liksom rädd för negativt test och vill leva på hoppet.. Åååh vad jobbigt med ruvarperioden alltså! Förra gången plussade jag på RD8 som hann bli minus till testdag, därför jag är så nojig över det tror jag!
  • Etta
    Loviisa89 skrev 2018-11-09 08:48:01 följande:

Har du vågat testa än?:)

Ja, tyvärr negativt. :( och igår kom mensen.
  • Etta
    Hoppomliv skrev 2018-11-09 16:49:13 följande:

Vilken dag har ni gjort äggplock med korta protokollet?

Dag 12 efter sprutstart. Men kan ju variera pga hur man reagerar på hormonerna.
  • Etta
    authentic skrev 2018-11-09 18:14:24 följande:

Åh nej vad ledsen jag blir av att läsa det, så himla tråkigt, beklagar :(

Har ni något i frysen?

Ja, två i frysen som tur är, så en liten tröst! Pratade med kliniken idag och måste vänta en "vanlig" mens innan vi kan köra FET, så hoppas verkligen vi hinner med en innan jul!
  • Etta
    Fröken Rabarber skrev 2018-11-09 22:52:54 följande:

Hejhej, nu har jag snart kört en vecka med sprayen, ska försöka köpa ut gonal-f imorgon från apoteket. Men måste fråga er mer erfarna, hur har ni mått efter äggplock? På själva dagen kommer jag ta ledigt, men har ni kunnat jobba dagen efter till exempel? Eller varit hemma sjukskrivna ett par dagar?

Jag säger som många andra, har varierat väldigt mycket! Vid ivf:en i våras jobbade jag dagen efter men mådde verkligen inte bra, (ej pga att äggplocket gjort ont utan pga lätt överstimulering) så nu senast sjukskrev jag mig från start två dagar, men mådde mkt bättre denna gång så hade nog med facit i hand kunnat jobba, men å andra sidan var det sååå skönt med en soffdag! Så kommer defintivt köra samma om det blir ytterligare en omgång.
  • Etta
    Fröken Rabarber skrev 2018-11-10 16:25:27 följande:

Åh, vad tacksam jag är för alla era svar! Har ni sjukskrivit er för äggplock? Jag var inne på att ta semesterdag.

Jag har sjukskrivit mig, det är ju ändå ett kroppsligt ingrepp och man ska ju inte jobba samma dag. Jag har berättat för min chef och han var helt med på sjukskrivning.
  • Etta
    tossaliten skrev 2018-11-12 07:05:16 följande:

En fråga till er, någon som vet här om man kan få mens medan man tar lutinus eller om det alltid kommer efteråt om man inte blivit gravid?!

Jag är på RD 8 idag och jag känner ingenting av nån graviditet. Spända bröst som går lite upp och ner men det har jag haft under hela behandlingen så är nog lika bra att ställa in sig på att det inte blev nåt denna gång! :( 

För mig har mensen blivit sen men kommit medan jag tar lutinus, denna gången en dag innan testdag. Tror det är väldigt individuellt! Frågade samma för ett tag sen och verkar vara lite olika, en del får mens samma dag som vanligt och en del inte förrän de slutat med lutinus.
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018